Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

motorové kolečko - stavba
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
milan222



Založen: Jul 20, 2009
Příspěvky: 1460
Bydliště: trutnov

PříspěvekZaslal: so říjen 05 2013, 19:37    Předmět: motorové kolečko - stavba Citovat

zdravím,
Stavím motorové kolečko. motor 24V 500W.
mám problém, který z těchto ¨dvou akumulátorů vybrat?
http://www.tme.eu/cz/Document/2de8a4f8c40acfe99c5dbe7dbf75df29/SBL_18-12-3.pdf
http://www.tme.eu/cz/Document/2366e58a09f05290e9e31b3e46d72d88/NB%2018%20-12i.pdf

ze začátku bude řízení relátkem, ale pak budu dělat s mikroprocesorem

_________________
bez elektronek se neobejdu!
muj lampovej zesik: http://www.youtube.com/watch?v=KxOvbN_5xiY
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vlaadkoo



Založen: Sep 16, 2011
Příspěvky: 209

PříspěvekZaslal: so říjen 05 2013, 19:41    Předmět: Citovat

Ty baterie mají ale 12V a motor potřebuje 24.Leda že by si koupil dvě .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32853
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so říjen 05 2013, 19:44    Předmět: Citovat

Vladkoo - jasně že myslí dvě v sérii - 24V instalace ani jinak dneska nikdo nedělá.

Milan222 - podívej se na grafy vybíjení, ten 500W motor bude z baterií odebírat přibližně 20A trvale, při rozběhu ještě víc - myslíš že se jim to bude líbit? Navíc 18Ah kapacita při takovýmhle drasťáku spadne někam na 10-12Ah využitelný kapacity, to si s tím kolečkem moc nezajezdíš - odhadem tak půlhodina jízdy max, a pak půl dne nabíjet - nebo mít další sadu (spíš teda další 3-4 sady) baterek na rychlou výměnu připravenejch na nabíječi...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kbulda



Založen: Oct 23, 2007
Příspěvky: 1548
Bydliště: u Mělníku

PříspěvekZaslal: so říjen 05 2013, 20:22    Předmět: Citovat

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
milan222



Založen: Jul 20, 2009
Příspěvky: 1460
Bydliště: trutnov

PříspěvekZaslal: so říjen 05 2013, 23:37    Předmět: Citovat

jasněže na 24V dám dvě...
no kupodivu to vydží déle. jelikož ten motor nebude dávat 500W. nestavím formuli, kde budu potřebovat furt maximum, ale zpřevodovanoumašinu, která se nebojí kopečku.
jde mi o to která baterie bude lepší. vím, že to je pro ně záhul.

edit:
to motůčko, to má 400W motor, 12V 20Ah a píšou 6-8hodin práce. perpetum mobile je to stejné jak osobní auto, keré neposkytuje 50kW ale jen 15, které stačí pro aktuální jízdu.
já měl námět motorizace hned jak sem vezl první kolečko do kopce. to motučko neexistovalo. v motučku je motor, sériový, který mění moment nebo co. já mám klasiku s magnetama.

_________________
bez elektronek se neobejdu!
muj lampovej zesik: http://www.youtube.com/watch?v=KxOvbN_5xiY
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32853
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so říjen 05 2013, 23:49    Předmět: Citovat

Orientuj se podle hodnoty vnitřního odporu - ta druhá má udávanej nižší, kolem 12mΩ, zatímco ta první asi 18mΩ = čím menší tím lepší, případně podle hodnoty "startovacího proudu", kterej je u každý baterky udávanej výrobcem - tam je vyšší hodnota samozřejmě lepší.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
milan222



Založen: Jul 20, 2009
Příspěvky: 1460
Bydliště: trutnov

PříspěvekZaslal: ne říjen 06 2013, 10:13    Předmět: Citovat

díky, až s tím pohnu tak dám vědět...
_________________
bez elektronek se neobejdu!
muj lampovej zesik: http://www.youtube.com/watch?v=KxOvbN_5xiY
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
OnPa



Založen: Jun 17, 2019
Příspěvky: 2

PříspěvekZaslal: so duben 18 2020, 10:21    Předmět: Citovat

Dopadlo to nějak ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Monogatari



Založen: Dec 03, 2017
Příspěvky: 100
Bydliště: Holešov

PříspěvekZaslal: ne duben 19 2020, 3:25    Předmět: Citovat

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Crifodo



Založen: Oct 11, 2005
Příspěvky: 15005

PříspěvekZaslal: ne duben 19 2020, 4:19    Předmět: Citovat

smysl toho motorovýho kolečka, kde se člověk nadře jak magor, mi trochu uniká.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15735
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: ne duben 19 2020, 8:22    Předmět: Citovat

Celý smysl mi uniká. Pilu tam má na elektřinu, prodlužku na elektřinu a tahá se s kolečkem. Kdybych měl takové kolečko s motorkem, tak si tam určitě na takovou práci přidám dvě kola dozadu. Nebo to hodím na trakař a nadřu se stejně. Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
panet



Založen: Jan 16, 2009
Příspěvky: 99

PříspěvekZaslal: ne duben 19 2020, 9:50    Předmět: Citovat

Tak na videu (na kolečku) od amperaka je na prd, že dřevo cpe na kolečka s korbou a žene tím těžiště dovrchu...

Jinak já na motůčku mám kolečka i vzadu a je to paráda. Samozřejmě za cenu nižšího dojezdu...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32853
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne duben 19 2020, 10:12    Předmět: Citovat

Zajímalo by mě, jestli autor Motůčka (majitel Isolitu Bravo Jablonný nad Orlicí pan ing. Kvido Štěpánek) nepřemejšlel nad oboustrannou korbou kvůli vyvážení - prostě že by se rám klasickýho kolečka prodloužil na druhou stranu než jsou klasický rukojeti a tam by se umístila druhá, klidně i menší korba. Mohla by tam bejt i větší = výkonnější trakční baterie. Po naložení části nákladu dopředu by se na principu dvojramenný páky vyvážila část váhy naložený na "normálně umístěný" korbě a tím by se snížila síla potřebná ke zdvihnutí celýho vozidla do jízdní polohy - obsluha by tak v ideálně vyváženým případě nemusela nést žádnou váhu a její role by v podstatě byla omezená jen na udržování rovnováhy a korekce směru jízdy ... Myslím že by pak s příslušně navrženým trakčním soustrojím a správným profilem pneumatiky neměl bejt problém dosáhnout přepravní váhy nad hranicí 250-300kg na jednu jízdu ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
termit256



Založen: Dec 06, 2007
Příspěvky: 10335

PříspěvekZaslal: ne duben 19 2020, 10:16    Předmět: Citovat

Taky si myslim ze je to k nicemu, neco ve stylu kdo si hraje nezlobi, ale prakticke vyuziti zadne. (i kdyz nas autori budou presvedcovat o opaku Smile )
Pokud bych uz takovou vec stavil, dam tam 4 kola a nejaky spalovaci motor za par korun z bazose. S tim uz se da pracovat.

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
termit256



Založen: Dec 06, 2007
Příspěvky: 10335

PříspěvekZaslal: ne duben 19 2020, 10:21    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Zajímalo by mě, jestli autor Motůčka (majitel Isolitu Bravo Jablonný nad Orlicí pan ing. Kvido Štěpánek) nepřemejšlel nad oboustrannou korbou kvůli vyvážení ...


Takto vyvazeni neudrzis a naklad nekam vyklopis.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.30 sekund