Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Pomůcka v zatáčce
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Crifodo



Založen: Oct 11, 2005
Příspěvky: 15005

PříspěvekZaslal: čt duben 02 2020, 8:54    Předmět: Pomůcka v zatáčce Citovat

Neví někdo k čemu je přídavná kolejnice na tatranské železnici? vždy na vnitřní straně oblouku.


treti kolejnice.jpg
 Komentář:
 Velikost:  188.03 kB
 Zobrazeno:  278 krát

treti kolejnice.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Kvicala_r



Založen: Jan 19, 2005
Příspěvky: 3413
Bydliště: Haná / N.J.

PříspěvekZaslal: čt duben 02 2020, 8:59    Předmět: Citovat

Jen hádám, že je to proto aby byl boční tlak na vnější kolo trochu snížen a část té síly převzalo kolo vnitřní. Nevím, jak rychle tam jezdí, ale pravděpodobně to může pomáhat i proti vykolejení..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32879
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt duben 02 2020, 9:36    Předmět: Citovat

Hlavně to slouží jako pomůcka proti vykolejení vozu v zatáčce při průjezdu vyšší rychlostí, aby se svršek trati nemusel dělat s tak velkým bočním náklonem - protože ten by zase bránil bezpečnýmu projetí malou rychlostí - s ohledem na použitej rozchod pouhejch 1000mm. Prostě je to komplexní opatření pro bezpečnej průjezd vozu zatáčkou ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Achab



Založen: Nov 05, 2010
Příspěvky: 6027
Bydliště: okr. Vyškov

PříspěvekZaslal: čt duben 02 2020, 9:43    Předmět: Citovat

citace:
Přídržná kolejnice - používala se v obloucích menších poloměrů u starších tratí. Měla omezit opotřebení vnější kolejnice a částečně zvyšovat bezpečnost proti vykolejení.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dred



Založen: Apr 08, 2007
Příspěvky: 2016
Bydliště: Handlová

PříspěvekZaslal: čt duben 02 2020, 9:59    Předmět: Citovat

V bani tomu hovoríme "rajbšína" Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Achab



Založen: Nov 05, 2010
Příspěvky: 6027
Bydliště: okr. Vyškov

PříspěvekZaslal: čt duben 02 2020, 10:15    Předmět: Citovat

V oblouku je přídržná kolejnice primárně kvůli opotřebení. V rovných úsecích trati se používá hlavně pro snížení rizika vykolejení v místech, kde by mohlo způsobit komplikace. Například na mostech, ale tam se častěji používá tzv. pojistný úhelník.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vasekpetr1



Založen: Jun 20, 2005
Příspěvky: 887
Bydliště: Hospoda u Třebíče

PříspěvekZaslal: čt duben 02 2020, 10:17    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Hlavně to slouží jako pomůcka proti vykolejení vozu v zatáčce při průjezdu vyšší rychlostí, ...

V oblouku, Karle, v oblouku, jak říkáme my, praštěný kolejnicí po hlavě Very Happy ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
konosuke



Založen: Dec 18, 2006
Příspěvky: 9719
Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí

PříspěvekZaslal: čt duben 02 2020, 10:58    Předmět: Citovat

eliminace Coriolisovy síly Question
_________________
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6277
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: čt duben 02 2020, 11:43    Předmět: Citovat

A taky poločíselného spinu fermionů Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kremik



Založen: Mar 30, 2012
Příspěvky: 3573
Bydliště: Havířov

PříspěvekZaslal: čt duben 02 2020, 11:47    Předmět: Citovat

Nechápu, jak by to mohlo pomáhat bránit vykolejení. Spíš bych řek, že to pomáhá tomu kolu se ještě zvednout. Opotřebení vnější kolejnice nerozporuju, tam je to jasný.
Stejně ale není asi možné dosáhnout toho, aby se ty síly rozdělily na polovic. Buď se náprava bude opírat o okolek vnějšího kola, nebo o vnitřek kola vnitřního. Rovnoměrněji rozdělit by se to mohlo až samo, časem, až se ta více namáhaná strana trošku obrousí.
Jenže zase - to by musely být všechny kola stejný, hlavně mít stejně sjetý okolek, což určitě nemají, takže pokud tam jezdí různé vlaky, stejně se to opírá buď o jedno, nebo o druhé, o obojí najednou asi jen výjimečně.
Nebo se pletu? Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
vasekpetr1



Založen: Jun 20, 2005
Příspěvky: 887
Bydliště: Hospoda u Třebíče

PříspěvekZaslal: čt duben 02 2020, 12:31    Předmět: Citovat

Prostě to pomáhá snížit opotřebení vnější kolejnice tím, že tato opornice (přídržnice) převezme část odstředivé síly kola nápravy v daném oblouku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Dorota



Založen: Sep 12, 2011
Příspěvky: 44

PříspěvekZaslal: čt duben 02 2020, 12:33    Předmět: Citovat

Viz wikipedie "přídržnice".
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32879
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt duben 02 2020, 19:58    Předmět: Citovat

vasekpetr1 napsal(a):
EKKAR napsal(a):
Hlavně to slouží jako pomůcka proti vykolejení vozu v zatáčce při průjezdu vyšší rychlostí, ...

V oblouku, Karle, v oblouku, jak říkáme my, praštěný kolejnicí po hlavě Very Happy ...
Hochu, oblouk je výhradně část kružnice. Jako taková je určená výhradně a čistě geometricky svým středem zakřivení, rádiusem a středovým úhlem svíraným krajníma ramenama procházejícíma koncovýma bodama. To, co se vyskytuje na pozemních komunikacích kolejový tratě, je ZATÁČKA = geometrickej útvar poskládanej z vícero SMĚROVEJCH OBLOUKŮ tak, aby danou komunikaci správně vytrasoval podle požadavků na zakřivení a příčnej sklon danejch minimální a maximální návrhovou průjezdní rychlostí. Navíc je na obou koncích = krajních bodech ZATÁČKY požadovaný, aby se zakřivení trati plynule měnilo = jen u výslovnejch výjimek, který se předepisuje projíždět malou rychlostí, se může napojovat přímá trať bez přechodu rovnou na OBLOUK - jde o přeložky tratí, provizorní a dočasný dráhy, různý průmyslový trati vnitropodnikovýho charakteru a podobně. Všude jinde se požaduje PŘECHODOVÝ ZAKŘIVENÍ, ve kterým se rádius plynule na určitým úseku mění z nulovýho na maximum daný minimálním použitým poloměrem ZATÁČKY a zase zpátky do přímýho úseku respektive do dalšího navazujícího PŘECHODOVÝHO ZAKŘIVENÍ před další ZATÁČKOU.
HOWGH!

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7889
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: čt duben 02 2020, 20:03    Předmět: Citovat

Copak zatáčka. Ale když vlak jede kolem semaforu z kopce nebo do kopce Laughing
_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Bernard



Založen: May 27, 2005
Příspěvky: 3648

PříspěvekZaslal: čt duben 02 2020, 20:28    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
.... PŘECHODOVÝ ZAKŘIVENÍ, ve kterým se rádius plynule na určitým úseku mění z nulovýho na maximum daný minimálním použitým poloměrem ZATÁČKY ...

Přímý úsek má rádius nekonečný, tak jsi asi chtěl říct "z nekonečnýho na minimum ...".
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Strana 1 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund