Založen: Jan 19, 2005 Příspěvky: 3413 Bydliště: Haná / N.J.
Zaslal: čt duben 02 2020, 8:59 Předmět:
Jen hádám, že je to proto aby byl boční tlak na vnější kolo trochu snížen a část té síly převzalo kolo vnitřní. Nevím, jak rychle tam jezdí, ale pravděpodobně to může pomáhat i proti vykolejení..
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32879 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt duben 02 2020, 9:36 Předmět:
Hlavně to slouží jako pomůcka proti vykolejení vozu v zatáčce při průjezdu vyšší rychlostí, aby se svršek trati nemusel dělat s tak velkým bočním náklonem - protože ten by zase bránil bezpečnýmu projetí malou rychlostí - s ohledem na použitej rozchod pouhejch 1000mm. Prostě je to komplexní opatření pro bezpečnej průjezd vozu zatáčkou ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 05, 2010 Příspěvky: 6027 Bydliště: okr. Vyškov
Zaslal: čt duben 02 2020, 9:43 Předmět:
citace:
Přídržná kolejnice - používala se v obloucích menších poloměrů u starších tratí. Měla omezit opotřebení vnější kolejnice a částečně zvyšovat bezpečnost proti vykolejení.
Založen: Nov 05, 2010 Příspěvky: 6027 Bydliště: okr. Vyškov
Zaslal: čt duben 02 2020, 10:15 Předmět:
V oblouku je přídržná kolejnice primárně kvůli opotřebení. V rovných úsecích trati se používá hlavně pro snížení rizika vykolejení v místech, kde by mohlo způsobit komplikace. Například na mostech, ale tam se častěji používá tzv. pojistný úhelník.
Založen: Mar 30, 2012 Příspěvky: 3573 Bydliště: Havířov
Zaslal: čt duben 02 2020, 11:47 Předmět:
Nechápu, jak by to mohlo pomáhat bránit vykolejení. Spíš bych řek, že to pomáhá tomu kolu se ještě zvednout. Opotřebení vnější kolejnice nerozporuju, tam je to jasný.
Stejně ale není asi možné dosáhnout toho, aby se ty síly rozdělily na polovic. Buď se náprava bude opírat o okolek vnějšího kola, nebo o vnitřek kola vnitřního. Rovnoměrněji rozdělit by se to mohlo až samo, časem, až se ta více namáhaná strana trošku obrousí.
Jenže zase - to by musely být všechny kola stejný, hlavně mít stejně sjetý okolek, což určitě nemají, takže pokud tam jezdí různé vlaky, stejně se to opírá buď o jedno, nebo o druhé, o obojí najednou asi jen výjimečně.
Nebo se pletu?
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32879 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt duben 02 2020, 19:58 Předmět:
vasekpetr1 napsal(a):
EKKAR napsal(a):
Hlavně to slouží jako pomůcka proti vykolejení vozu v zatáčce při průjezdu vyšší rychlostí, ...
V oblouku, Karle, v oblouku, jak říkáme my, praštěný kolejnicí po hlavě ...
Hochu, oblouk je výhradně část kružnice. Jako taková je určená výhradně a čistě geometricky svým středem zakřivení, rádiusem a středovým úhlem svíraným krajníma ramenama procházejícíma koncovýma bodama. To, co se vyskytuje na pozemních komunikacích kolejový tratě, je ZATÁČKA = geometrickej útvar poskládanej z vícero SMĚROVEJCH OBLOUKŮ tak, aby danou komunikaci správně vytrasoval podle požadavků na zakřivení a příčnej sklon danejch minimální a maximální návrhovou průjezdní rychlostí. Navíc je na obou koncích = krajních bodech ZATÁČKY požadovaný, aby se zakřivení trati plynule měnilo = jen u výslovnejch výjimek, který se předepisuje projíždět malou rychlostí, se může napojovat přímá trať bez přechodu rovnou na OBLOUK - jde o přeložky tratí, provizorní a dočasný dráhy, různý průmyslový trati vnitropodnikovýho charakteru a podobně. Všude jinde se požaduje PŘECHODOVÝ ZAKŘIVENÍ, ve kterým se rádius plynule na určitým úseku mění z nulovýho na maximum daný minimálním použitým poloměrem ZATÁČKY a zase zpátky do přímýho úseku respektive do dalšího navazujícího PŘECHODOVÝHO ZAKŘIVENÍ před další ZATÁČKOU.
HOWGH! _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3, 4Další
Strana 1 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.