Založen: Feb 02, 2005 Příspěvky: 9923 Bydliště: Luhačovice
Zaslal: čt prosinec 19 2019, 12:58 Předmět:
Přesně, je to jenom o lidech. Tady běží dráha "středem obytného centra", až donedávna /asi do roku 1998-99/ tu byly jenom dva z celkových pěti přejezdů se světly, zbytek byl úplně nechráněný.
Do té doby si pamatuju jen jednu jedinou nehodu.
Úplně hluchého, roztržitého pána, co si zapomněl před jízdou nasadit naslouchátko, na jednom z těch nechráněných přejezdů bez světel smetl vlak v Žigulíku 2101.
Hurvajs se třemi vagóny ho před sebou hrnul určitě přes 300m, skoro až k dalšímu přejezdu, co už výstražníky měl.
Tenkrát /a vlastně dodnes/ se tady spoléhalo a spoléhá na to, že ten, kdo pojede přes ten nechráněný blízko chráněného, uslyší to zvonění tří výstražníků, což v tehdejších autech opravdu slyšet bylo. Přidali tam pak ještě jeden výstražník, co je světly otočený k tomu nechráněnému.
Hurvajsovi skoro nic nebylo krom otřeseného fíry, jen cosi málo ohnutého na kastli, odřená barva a po odstranění Žigulíku s tou soupravou normálně odjeli do Újezdce.
Žigulík chudák vypadal jak na odpis, ale nakonec ho prý dokonce opravili.
Ten pán v Žigulíku byl jenom lehce potlučený, dveře šly otevřít a vystoupil sám.
Pak se po roce 2000 stala další nehoda na tom chráněném výstražníky a to už bylo horší, byl tam i někdo mrtvý, protože ho smetl "Pražák" s velkou, těžkou dieselovou lokomotivou a pěti velkými vagóny.
Takže až někdy 2008-2009 namontovali, poprvé v historii tohoto úseku trati, první závory. Do tý doby vůbec nebyly potřeba, z každého přejezdu je poměrně dobře vidět na obě strany trati.
Teď tu jezdí kdejaký kokot, co ho sem navede blbá, neaktuální navigace z jedné z tras ze Zlína. V místních úzkých uličkách potom krouží, jako morčata okolo gauče a nemohou se trefit na hlavní.
Lidi už si hodně stěžují, protože nejde jenom o osobáky. Poškozený starší dlážděný chodníky, když si vyhýbají dvě naložený Iveca, praskající fasády a tak. Provoz i tady, v naší díře narostl opravdu hrozně a zároveň se zhoršilo chování šoférů.
Je to fakt jenom o lidech, jestli přibrzdí a rozhlídnou se, jestli se na ně z některé strany neřítí nějaká místní strela, jedoucí zde max. čtyřicítkou.
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7880 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: čt prosinec 19 2019, 13:07 Předmět:
sinclair napsal(a):
zbytek byl úplně nechráněný.
Všechny přejezdy jsou chráněné. A to buď výstražnými kříži, světelnou signalizací nebo světelnou signalizací se závorami.
sinclair napsal(a):
protože nejde jenom o osobáky
Od toho máte konšely na radnici, aby nechali instalovat zákazové značky (stačí mimo tranzitní komunikace zóna se zákazem vjezdu nad 6t, třeba) a městskou policii, aby to hlídala, ne? _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Feb 02, 2005 Příspěvky: 9923 Bydliště: Luhačovice
Zaslal: čt prosinec 19 2019, 13:43 Předmět:
Tak to jsou potom nejmíň tři úrovně hňupů:
Ti, co si nevšímají křížů
Ti, co ignorují výstražníky a blikání červených světel
Ti, co vjedou na blikající a zvonící přejezd se závorami
Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4147 Bydliště: Zlín
Zaslal: čt prosinec 19 2019, 13:48 Předmět:
ZdenekHQ: Nesvítící bílá je ekvivalent blikající žluté nebo spíše zcela zhaslého semaforu, ne svítící žluté. (Na semaforech a návěstidlech je žlutá, ne oranžová. Jako oranžová se u semaforů někdy označuje současně svítící červená a žlutá.)
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: čt prosinec 19 2019, 14:33 Předmět:
No, to je právě to jiný chápání věcí. V tomto případě by totiž vždy a všude muselo svítit alespoň jedno světlo jako na klasickém semaforu. A to jaksi neplatí a přitom je vše v pořádku. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4147 Bydliště: Zlín
Zaslal: čt prosinec 19 2019, 14:40 Předmět:
Za mě by mohlo být řešením nahradit blikající bílou trvale svítící zelenou, to by líp vystihlo její podstatu. Bílá je drážní barva, ne silniční. Pak je dost zásadní problém s tím, jak jsou pravidla o chování na přejezdu popsána v dopravních předpisech. Význam bílé je tam vysvětlen hrozně nepřehledně, právničinou, která není pro normálního řidiče srozumitelná.
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: čt prosinec 19 2019, 15:15 Předmět:
Ano, ta bílá je dvousečná zbraň. Když nesvítí nic, může to znamenat jak poruchu, tak upozornění, že se něco možná blíží, ale zatím je to daleko. Každopádně to znamená ubrat a rozhlédnout se.
A to je to, co celou dobu namítám, že přechod bílá-červená se rovná ekvivalentu, jako by na klasickém semaforu skočila červená rovnou ze zelené. Pokud by tam byla pauza "tma", normální řidič by ubral a zpozorněl.
Já jsem si nějak nevšiml, že by při blikající bílé ti řidiči nějak zvlášť věnovali pozornost okolí. Přitom se většinou rozhlédnou, i když jedou do klasické křižovatky na zelenou, protože blázni jsou všude. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Nov 18, 2009 Příspěvky: 1676 Bydliště: Blansko
Zaslal: čt prosinec 19 2019, 15:34 Předmět:
U nás na přejezdu se už dvakrát stala nehoda tak, že se závory zvedly, auto tam vjelo i když červená stále svítila a závory zase spadly. Jasně - na vině je řidič, neměl jezdit na červenou. Ale dost dobře nechápu, jaký má smysl zvedat závory a nechat červenou. To vyloženě láká ke vjezdu.
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: čt prosinec 19 2019, 16:58 Předmět:
Tohle je školácká chyba. I když barva na rozdíl od závor není zeď... _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Dec 02, 2011 Příspěvky: 2676 Bydliště: Jaroměř
Zaslal: čt prosinec 19 2019, 19:26 Předmět:
sinclair napsal(a):
TDA2040? Děláš si prdel?
Podle intenzity, když u toho stojím, bych hádal mnohem větší výkon.
Zdejší výstražníky jsou ještě klasický plecháče a na lampách mají mračítka.
V pětinásobném návěstidle je pro každou žárovku trafo?
Nízkonapěťovky se teda používají kvůli krátkému vláknu, jako kdysi v divadlech?
Ano,v obou je TDA2040,fígl vysokýho výkonu je v tom,že se tlakáčem pouští jenom pásmo středů a výšek,navíc ten zvon necinká nikdy sám,obvykle 2 nebo 4,někdy i víc.Pokud jsou 2,je to 60W středů a výšek.
V pětisvětle má každá žárovka trafo,aby se daly jednotlivě nastavovat jasy odbočkama na těch trafech(trafa ELEKTROKOV ZNOJMO typ ST-3/R (EI32x32) nebo ST-4(toroid) 110+110//12/13/14/15V) podle vzdálenosti návěstidla od reléovky tak,aby každá žárovka měla 10.8-11.7V (ta hodnota se píše do protokolu na 1 des.místo) a návěstidlový žárovky maj hodně krátký vlákna,aby svítily do středu optiky (a objímka je ve výrobě seřízená tak,aby vlákno bylo v ohnisku optiky).
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.