Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2580 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: út srpen 20 2019, 7:07 Předmět:
vasekpetr1 napsal(a):
Vím, kecá do toho ABS
Nemusí, stačí na vyzkoušení vyndat pojistku.Podle mně to má zavzdušněný.To znemožní samostavu doseřídit ruční brzdu.Třmen nezatlačí dostatečnou silou a neposune samostav. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15569 Bydliště: Olomouc
Zaslal: út srpen 20 2019, 7:31 Předmět:
Sandal napsal(a):
A ikdyby nebrzdilo jedno zadní kolo, tak u meho auta(Golf IV TDi PD) se tak moc neděje.
Prostě přes tu STK neprolezeš bez hrubé závady.
Mimochodem, právě z pudu sebezáchovy normálního řidiče je nutnost mít brzdy v pořádku. Raději jsem si vždy spravoval sám.
ještě se zeptám jaký je vlastně obecně správný postup odvzdušňování u moderních aut s ABS systémy (každý totiž říká něco jiného):
- klasicky s vypnutým zapalováním (tak to dělám já)
- se zapnutým zapalováním (snad aby byly v činnosti akční členy ABS??)
- s nastartovaným motorem aby byl v činnosti posilovač
anebo je to jedno který z výše uvedených postupů se použije?
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2580 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: út srpen 20 2019, 12:32 Předmět:
V případě že se ti zavzdušní kostka ABS, tak zásadně se zapnutým zapalováním a přes akční členy si otvíráš jednotlivý ventily ABS a řídíš se tím co píše diagnostika.Ta ti napovídá který kolo odvzdušňuješ.Někdy nejde kostka ABS odvzušnit bez toho, abys pral kapalinu tlakem a už je jedno jestli od nádobky nebo od kola.Řekl bych že od kola se to odvzdušní rychlejc.
Odvzušňuje se vždy bez zapnutýho mororu, protože krásně cítíš jestli je pedál tvrdý.
V případě že se ti nezavzdušní kostka ABS, třeba když vyndáš třmen a dáváš hned nový, tak necháš kapalinu vytékát než namontuješ novej, tak odvzdušníš klasicky bez zapalování.
Někdy je to peklo na několik hodin a něklok litrů kapaliny a někdy je to za 15minut odvzdušněný. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2580 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: út srpen 20 2019, 12:44 Předmět:
p32 napsal(a):
Sandal napsal(a):
A ikdyby nebrzdilo jedno zadní kolo, tak u meho auta(Golf IV TDi PD) se tak moc neděje.
Prostě přes tu STK neprolezeš bez hrubé závady.
Mimochodem, právě z pudu sebezáchovy normálního řidiče je nutnost mít brzdy v pořádku. Raději jsem si vždy spravoval sám.
Myslel jsem to tak že pokud dojde k závadě, tak se s tim nechá dojet domu, nebo po opravě když to jedeš projet, tak taková situace, kdy nejsou brzdy zcela OK může nastat.
Jinak na autě si dělám všechno sám.Když vidim práci některejch servisů, tak bych střílel.No řekněte, je normální když pán dal do opravy Škodu 130 aby vyměnili kulový čepy na řízení a místo závlaček byla na jedný straně vražená dvaapůlka elektroda a na druhý straně namotanej měděnej drát?
Zajímavý je, že když jdu opravovat nějakou pastičku, tak vždy opravuju po dementech, co to předenmou "opravili". _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Založen: Sep 05, 2004 Příspěvky: 1025 Bydliště: UL
Zaslal: út srpen 20 2019, 17:12 Předmět:
Nevím jak je to u oplu, já jsem to nedavno řešil u mazdy. Tam je vzadu v ose pístku šroub pod kterým je nastavovací šroub ručky a je to imbus. Zatočil jsem to na doraz, destičky se opřou o kotouč, pak kousek povolil a ručka chodí ok.
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2580 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: út srpen 20 2019, 17:30 Předmět:
MiraSt napsal(a):
Kontrolní otázka: Jak, případně při jaké situaci dojde k zavzdušnění brzd?
Zpravidla při rozpojení potrubí mechanikem, poškození HBV nebo těsnění třmenů.Někdy třmen nebo váleček nasaje vzduch sám vlivem zarezlého mechanizmu nebo prosakuje kapalina až dojde v nádobce.
Někdy ale asi velmi zřídka kdy vlivem vroucí kapaliny.Nevim co by musel šofér v běžnym provozu s tim autem dělat aby ji uvařil.Neni to ale klasický zavzdušnění protože po schladnutí kapaliny se páry změněj opět v kapalinu. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Založen: Nov 28, 2004 Příspěvky: 1786 Bydliště: pod Black Mount
Zaslal: út srpen 20 2019, 17:35 Předmět:
Tento systém se jmenuje BENDIX. Ve třmenu je mechanizmus který převádí pohyb páčky ruční brzdy na pístek, tam je šroub. V pístku je matice s rohatkou. Při zatažení ruční brzdy se pootočí šroub a povysune pístek. Při sešlápnutí pedálu vytlačí kapalina pístek. Pístek je těsněn čtvercovým "O" kroužkem. Ten zajišťuje, že při odlehčení ruční brzdy vrátí pístek o kousek který dovolí tlak toho okroužku. Vůli opotřebení destiček kompenzuje mechanizmus ruční brzdy. Proto je potřeba občas používat ruční brzdu. Po výměně destiček je potřeba ruční brzdou vymezit vůli destiček a kotouče.
Založen: Jan 20, 2008 Příspěvky: 1379 Bydliště: na vejminku
Zaslal: út srpen 20 2019, 18:27 Předmět:
vrky napsal(a):
... Pístek je těsněn čtvercovým "O" kroužkem. Ten zajišťuje, že při odlehčení ruční brzdy vrátí pístek o kousek ...
Kroužek není v profilu úplně čtvercový, ale má lehce kosoúhelníkový profil. Právě jeho deformace pomáhá vrátit po ztrátě tlaku ve válci píst zpět o oněch pár desetin. Pokud se brzdy nevrací a písty mají čistý povrch, není nutné měnit celé brzdiče. Stačí hadrákem přeleštit povrch pístů, vyměnit zmiňované těsnicí kroužky, brzdovou kapalinu i prachovky, které bývají v sadě s kroužky. _________________ Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4Další
Strana 2 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.