Zaslal: po srpen 19 2019, 9:40 Předmět: zadní kotoučová brzda - mechanismus ruční brzdy
Koupil jsem na svého opla nový zadní brzdový třmen a překvapilo mě že když u toho nového (zatím nenamontovaného) třmenu rukou zmáčknu nadoraz tu páku ruční brzdy tak píst vyjede jen o cca 1 - 1,5mm. Třeba to je normální ale není to málo?
Založen: Jun 20, 2005 Příspěvky: 862 Bydliště: Hospoda u Třebíče
Zaslal: po srpen 19 2019, 11:10 Předmět:
Není, géčko má na zadních kotoučích samostav pro ruční brzdu a víc se nevysunou a hlavně se nevrátí zpět. Doufám, že víš, že pro zpětné zasunutí brzdového válečku musíš pístek šroubovým pohybem tuším proti směru otáčení hodinových ručiček mírně tlačit zpět. Je na to přípravek, ale jde to u bez něj. Používám klíč na flexu a pomáhám si násadou od kladiva, kterou šprajcuji pístek, aby se otáčením klíče zasunul. Nesmíš natvrdo tlačit pístek zpět bez toho otáčení, jinák ten samostav zkur..íš a je to na výměnu.
jj o tom s tím otáčením pístku vím, při zatlačování je nutno otáčet doprava (po směru hod ručiček, mám to na Astru H). Přesto mě ten pohyb pístku připadal strašně malý ale asi to tedy stačí. Ten samostav ruční brzdy mají ale všechny auta které mají kotouče kombinované s ruční brzdou na zadních kolech nebo ne?
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2579 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: po srpen 19 2019, 11:50 Předmět:
Nemají.Třeba některý starší Mazdy mají kotuč a zároveň malý čelisti na ruční brzdu.Jiný auta maj elektronickou ručku. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32107 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po srpen 19 2019, 19:43 Předmět:
Podle rovinnosti kotouče na to může stačit klidně i jen pět stovek = 0,05mm. Desetina už naprosto běžně ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jan 20, 2008 Příspěvky: 1379 Bydliště: na vejminku
Zaslal: po srpen 19 2019, 20:09 Předmět:
samec napsal(a):
Koľko mm myslíš že je medzi brzdí a nebrzdí?
Brzdí: 0,000mm Nebrzdí: pár desetin (spíše jen setin mm).
Hřál se mě jeden disk. Při pátrání po příčině, jsem setinovým indikátorem zjistil, že je kotouč zkroucený a šmajdá 0,24mm. Nový kotouč po namontování a kontrole s výsledkem 0,02mm byl OK. _________________ Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....
Tak jsem dnes nový třmen namontoval. V tom původním třmenu byla totálně zničená prachovka pístku a vypadalo to že brzdila převážně vnitřní destička protože to bylo celé zatuhlé (vnější strana levého kotouče částečně orezlá). Ruční brzda nebrzdila prakticky vůbec - před demontáží původního třmenu jsem zkoušel se zvednutým zadním kolem zatáhnout ručku a normálně jsem s ním otočil. To jsem tak nějak tušil, protože jsem předtím zkoušel na prašné cestě zatáhnout ručku - pravé kolo jsem zablokoval, levé nic. Po výměně levého třmenu se rapidně snížil volný chod páky ruční brzdy, na heveru levým kolem rukou neotočím už na druhém zubu, ale zajel jsem udělat zkoušku na prašnou cestu ale tam ručkou zablokuju zase jen pravé kolo. Takže teď nevím zda si to po nějakých kilometrech sedne a začne i levá strana na ručku brzdit nebo je tam ještě nějaký jiný problém. Netušíte někdo?
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2579 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: po srpen 19 2019, 21:02 Předmět:
Tyhle třmeny se po čase rádi zasekávaj.Mám na mysli ruční brzdu.Už jsem nejednou spálil kotouč a desky.Vyřešila to až výměna třmenů.Neustále zatuhávala hřídelka na táhle ručky.
Jo a pěkně blbě se tento typ třmenu odvzdušňuje.V mechanizmu ruční brzdy zůstává vzduch a musí se do nich klepat aby se bubliny dostali k odvzdušňováku. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Založen: Jan 20, 2008 Příspěvky: 1379 Bydliště: na vejminku
Zaslal: po srpen 19 2019, 21:03 Předmět:
A co tomu říkají na STK? Podle toho co popisuješ, nejde o auto "Od nova" s STK po 4 letech... Když nebrzdí "ručka", nemůže brzdit ani provozní brzda. S tím bych se bál opustit garáž... _________________ Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....
Proč by neměla fungovat provozní brzda když nefunguje ruční? To normálně funguje. Jen zatuhne oska ruční brzdy. _________________ Internet - metla lidstva
Když nebrzdí "ručka", nemůže brzdit ani provozní brzda. S tím bych se bál opustit garáž...
To si nemyslím (auto mám 2 roky) a pocitově auto na provozní brzdu brzdí zcela normálně a řekl bych až dost (mám s čím porovnávat, jezdím víc aut), nikam při brzdění netáhne (měřil jsem ze zvědavosti dokonce infra teploměrem po jízdě teploty kotoučů a obě zadní strany byly ohřáty prakticky rovnoměrně na cca 85°, takže předpokládám že provozní brzda fungovala i s původním třmenem v rámci možností uspokojivě). Jediný co bylo znát za provozu byl dlouhý krok páky ruční brzdy a její nízká účinnost, k tomu jsem následně zjistil že levá strana nebrzdila ani při zvednutém zadním levém kole - prostě i se zataženou ručkou jsem s ním rukou otočil. Teď po výměně třmenu je krok ruční brzdy několikanásobně menší ale levou stranu prostě ručkou za jízdy ani teď nezablokuju.
Založen: Jun 20, 2005 Příspěvky: 862 Bydliště: Hospoda u Třebíče
Zaslal: út srpen 20 2019, 6:53 Předmět:
Dávals nové destičky při výměně třmenu nebo jsi osadil původní? Já bych asi chvíli počkal, jestli si ta ručka po pár desítkách km nesedne. Když na to na té prašné cestě šlápneš "natvrdo", zablokují se všechna kola? Vím, kecá do toho ABS, ale i tak by nějaké stopy po smyku měly být vidět. Lanovody chodí lehce?
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2579 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: út srpen 20 2019, 6:56 Předmět:
Jodr napsal(a):
A co tomu říkají na STK? Podle toho co popisuješ, nejde o auto "Od nova" s STK po 4 letech... Když nebrzdí "ručka", nemůže brzdit ani provozní brzda. S tím bych se bál opustit garáž...
Na STK jsem to rozhejbal a fungovalo to normálně.Pokud se hýbe píst ve třmenu a je odvzdušněno, není důvod aby provozní brzda nebrzdila.A ikdyby nebrzdilo jedno zadní kolo, tak u meho auta(Golf IV TDi PD) se tak moc neděje.Mám vyzkoušený že ESP si s tim dokáže poradit a ve škarpě neskončim.Když nebrzdí jedno kolo vzadu, tak to nemá ani tendence moc strhávat ke straně při brzdění.Zato když nebrzdí jedno kolo ve předu, tak je džkopád nato tata. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3, 4Další
Strana 1 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.