asi to bude ono podle datasheetu, jaký je vůbec rozdíl mezi optočlenem a relé? domníval jsem se že to plní funkci jako klasické relé akorát už bez pohyblivých částí.
a jak tyto součástky testovat? docela často se teď s tím setkávám dígnostiky na auta, různé automatizace.. když je dioda mezi 1 a 2 ok je pak součástka v pořádku? nebo může mít jinou závadu a je potřeba testovat jinak?
Na podobné součástce jsem zkusil pustit 3V omezení 1A a měřil průchodnost mezi 3 a 4 , ale součástku to poškodilo, tak fakt nevím jak to měřit.
Založen: Dec 11, 2017 Příspěvky: 794 Bydliště: Pelhřimov
Zaslal: čt květen 02 2019, 21:11 Předmět:
Do malých věcí, co nejsou stavěné na velké proudy se opravdu nedoporučuje pouštět 1A.
Asi by bylo nejlepší se trochu pověnovat studiu o optočlenech, když se s tím tedy setkáváte, a asi Vás to i živí (a nebo to nechat dělat někomu, kdo to umí) ...
A pak už by po velmi podrobném nastudování funkce a vlastností optočlenů, případně jejich zkoušení, bohužel nemohl přijít takovýto dotaz .
Sorry.
Omlouvám se za tuto odpověď, ale vím o čem mluvím . Skoro dvacet let jsem učil elektroniky, ale poslední dobou se to už nedalo. Raději jsem musel pro zachování duševního zdraví ze školství odejít
jo a o tom to je ve škole kde se učí elektroniky se naučí velké hovno, které by šlo použít v reálném světě při opravě například základní desky notebooku. Jednoduše učitelé znají jenom teorii a podle toho také vaše odpověď.
Založen: Nov 17, 2004 Příspěvky: 5177 Bydliště: Třebíčsko
Zaslal: po květen 06 2019, 17:34 Předmět:
Když jsi tak chytrý tak nějak nechápu, proč sem vlastně lezeš ! Ono taky nezáleží jen na škole a učitelích, ale také musí být zájem z té druhé strany. _________________ Rotor rotuje a stator stagnuje...
tady nejde o školu, učitele ani o to jestli jsem chytrý nebo hloupý
tady jde o otázku jak otestovat optočlen. Nechápu proč tady píšete vaše myšlenkové pochody, to lidi na fóru nezajímá, pokud nechceš odpovědět na otázku tak jednoduše nepiš a nech si svoje chytrosti
Založen: Dec 02, 2011 Příspěvky: 2676 Bydliště: Jaroměř
Zaslal: po květen 06 2019, 18:01 Předmět:
Potřebuješ jenom 2 LED,2 odpory 1k a vědět,jak má ten optočlen nožičky.Jednu LED s jednim odporem dáš do série se vstupní stranou optočlenu a druhou LED s druhym odporem dáš do série s výstupem.Tu výstupní LED máš na zdroji furt a má se rozsvítit jen když brnknutím nožičky odporu o svorku zdroje blikneš tou vstupní LEDkou.Je to ale jenom test funguje/nefunguje,o parametrech přenosu a zpoždění ti to neřekne nic.Pak se měří taky izolační stav vstupu proti výstupu,obvykle 1500-2500V/2min.
Založen: Dec 11, 2017 Příspěvky: 794 Bydliště: Pelhřimov
Zaslal: po květen 06 2019, 22:28 Předmět:
Pro "uzivatel":
Vážený pane, nevím sice co bylo v těch smazaných citacích, ale jen si skromně dovoluji dodat asi toto: celý život se věnuji servisu a opravám elektroniky od obyčejné spotřebky až po průmyslová zařízení a CNC stroje.
Před těmi zhruba dvaceti lety jsem se rozhodl, že je potřeba vychovat si nějaké šikovné nástupce, a přispělo k tomu i otevření nového oboru mechanik-elektronik s maturitou na místním učilišti. A tak se ze mne stal pan mistr, nyní se říká "učitel odborného výcviku" ...
Tehdejší žáci v začátcích před těmi dvaceti roky byli slušní, pracovití a hlavně se snahou se něco naučit. Maturitu tehdy v normálním termínu neudělal jen jeden žák ze třídy. V posledních letech ji udělá jen jeden, několik možná na podzimní a novoroční termíny, několik vůbec ne, a tak mají jen základní vzdělání. Ze základní školy chodí žáci líní, většinou hloupí, a hlavně bez zájmu se cokoliv naučit, ale hlavně s velmi velkým sebevědomím. Jejich hlavním zájmem je si stále hrát s mobilem. Povede se tak jeden ze třídy . Takže to byl důvod mého odchodu ... Po celou tu dobu jsem dělal souběžně opravy a servis po firmách, někdy bral žáky na nějakou opravu a exkurze, aby viděli jak se postupuje při opravě skutečného zařízení ...
Snažil jsem se je naučit a prakticky "vstřebat" dobře alespoň základy, jako pájení, vyndavání vadných součástek z plošných spojů tak, aby je nepoškodili a opětné zapájení součástek, měření součástek a vyhodnocení jestli jsou dobré, nebo vadné, metody měření zapájených součástek v plošném spoji a vyhodnocování naměřených hodnot vzhledem k jejich ovlivňování okolními součástkami, případně potřebu odpájet některé vývody pro přesnější měření, udělali jsme si řadu speciálních měřicích přístrojů a přípravků...
Naučil jsem je i tolik věcí z automatizace a řízení linek, že jsme pak bývali velmi úspěšní na soutěžích pořádaných firmou FESTO. Několikrát první místo v celostátním finále a několikrát na "bedně". Ano, bylo to právě díky tomu, že se trvale pohybuji v průmyslovém prostředí a znám postupy tam používané. Díky tomu jsem je dobře připravil na soutěže a "myšlení" jak naprogramovat PLC pro řízení části výrobní linky. Ta soutěžní zadání, která připravovali také odborníci z praxe, se pak nechala s těmito znalostmi zvládnout.
Dále je asi zbytečné psát o dnešní realitě, to odborníci velmi dobře vědí.
Takže milý "uzivateli", chce to do budoucna trochu pokory a napřed se o problému alespoň něco naučit, abyste nepřipadal nám starším znalým (mám skoro sjeté již šesté gumy) tak trochu jako arogantní fracek, a až pak se ptát ... Milerád pomohu někomu, kdo má snahu, opačné případy ignoruji.
Potřebuješ jenom 2 LED,2 odpory 1k a vědět,jak má ten optočlen nožičky.Jednu LED s jednim odporem dáš do série se vstupní stranou optočlenu a druhou LED s druhym odporem dáš do série s výstupem.Tu výstupní LED máš na zdroji furt a má se rozsvítit jen když brnknutím nožičky odporu o svorku zdroje blikneš tou vstupní LEDkou.Je to ale jenom test funguje/nefunguje,o parametrech přenosu a zpoždění ti to neřekne nic.Pak se měří taky izolační stav vstupu proti výstupu,obvykle 1500-2500V/2min.
díky za návod, nakonec jsem to řešil tak, že jsem pustil mezi 12 1V dle datasheet a na 34 měřil odpor jako referenci jsem měl funkční optočlen a podařilo se mi to tak zjistit, nevím jestli se to i takto může měřit ale nic lepšího mě nenapadlo.
Pro "uzivatel":
Vážený pane, nevím sice co bylo v těch smazaných citacích, ale jen si skromně dovoluji dodat asi toto: celý život se věnuji servisu a opravám elektroniky od obyčejné spotřebky až po průmyslová zařízení a CNC stroje.
Před těmi zhruba dvaceti lety jsem se rozhodl, že je potřeba vychovat si nějaké šikovné nástupce, a přispělo k tomu i otevření nového oboru mechanik-elektronik s maturitou na místním učilišti. A tak se ze mne stal pan mistr, nyní se říká "učitel odborného výcviku" ...
Tehdejší žáci v začátcích před těmi dvaceti roky byli slušní, pracovití a hlavně se snahou se něco naučit. Maturitu tehdy v normálním termínu neudělal jen jeden žák ze třídy. V posledních letech ji udělá jen jeden, několik možná na podzimní a novoroční termíny, několik vůbec ne, a tak mají jen základní vzdělání. Ze základní školy chodí žáci líní, většinou hloupí, a hlavně bez zájmu se cokoliv naučit, ale hlavně s velmi velkým sebevědomím. Jejich hlavním zájmem je si stále hrát s mobilem. Povede se tak jeden ze třídy . Takže to byl důvod mého odchodu ... Po celou tu dobu jsem dělal souběžně opravy a servis po firmách, někdy bral žáky na nějakou opravu a exkurze, aby viděli jak se postupuje při opravě skutečného zařízení ...
Snažil jsem se je naučit a prakticky "vstřebat" dobře alespoň základy, jako pájení, vyndavání vadných součástek z plošných spojů tak, aby je nepoškodili a opětné zapájení součástek, měření součástek a vyhodnocení jestli jsou dobré, nebo vadné, metody měření zapájených součástek v plošném spoji a vyhodnocování naměřených hodnot vzhledem k jejich ovlivňování okolními součástkami, případně potřebu odpájet některé vývody pro přesnější měření, udělali jsme si řadu speciálních měřicích přístrojů a přípravků...
Naučil jsem je i tolik věcí z automatizace a řízení linek, že jsme pak bývali velmi úspěšní na soutěžích pořádaných firmou FESTO. Několikrát první místo v celostátním finále a několikrát na "bedně". Ano, bylo to právě díky tomu, že se trvale pohybuji v průmyslovém prostředí a znám postupy tam používané. Díky tomu jsem je dobře připravil na soutěže a "myšlení" jak naprogramovat PLC pro řízení části výrobní linky. Ta soutěžní zadání, která připravovali také odborníci z praxe, se pak nechala s těmito znalostmi zvládnout.
Dále je asi zbytečné psát o dnešní realitě, to odborníci velmi dobře vědí.
Takže milý "uzivateli", chce to do budoucna trochu pokory a napřed se o problému alespoň něco naučit, abyste nepřipadal nám starším znalým (mám skoro sjeté již šesté gumy) tak trochu jako arogantní fracek, a až pak se ptát ... Milerád pomohu někomu, kdo má snahu, opačné případy ignoruji.
S přáním pohodového večera,
Vašek
děkuji za váš názor, pokory mám v sobě dost i dost silný motor učit se nové věci. Pravda je taková, že mě živí také servis elektroniky, ne že bych se chtěl chlubit, ale dokážu opravit prakticky jakoukoliv závadu notebooku. Problém je v tom, že jsem nestudoval žádnou školu elektroniky a moje teoretické znalosti jak funguji jednotlivé součástky popřípadě celé obvody jsou ve srovnáním s vámi nulové, ale je zajímavé že i tak dokážu opravovat plošné spoje ikdyž se snažím si někdy přečíst odbornou literaturu můj mozek to prostě nedává logicky pochopit jak ten obvod funguje, jednoduše potřeboval bych jedině schopného učitele, který by mi to dokázal vysvětlit tak, že najednou mi to blikne a už je to jasné.
Tím jsem chtěl jen říct že nejsem žádný arogantní fracek a vážím si lidí, kteří něco umí a chápou.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.