Založen: Aug 04, 2005 Příspěvky: 703 Bydliště: Krnov
Zaslal: so květen 04 2019, 16:36 Předmět: Chladnička Brandt porucha
Chtěl bych se tady pozeptat nějakého odborníka na chladničky zda by mě poradil či sdělil možnou příčinu defektu u chladničky francouzké výroby Brandt kterou jsem si nedávno přemístil od přítelkyně které běžela ke vší spokojensoti bez problémů asi 6 let na chatu.
Je pravda že jsem ledničku převážel /nestandartním způsobem /naležato/což se údajně nesmí kvůli tekutině ,dnes prý plynu který se tím dostane kam nemá ,ovšem pak už stála /bez zapnutí/asi 3 týdny na chodbě ,po vynešení po schodech jsem ji opět ještě nechal bez zapnutí cca 24 hod. a poté zapnul,chladnička normálně běžela ,chladila,a v mrazícím horním boxu mrazila asi 1 den a poté přestala z ničeho nic jít.
Kompresor neběží až na světlo což nemá pochopitelně s kompresorem nic zadostiučinění.Postupně se dovídám něco o spouštěcím relé ,nějakém bimetalu atd.
Než bych se na to trochu zkusil mrknout zblízka tak bych rád získal nějakou tu radu a doporučení ,než zjistím že je kompresor zadřený a chladnička odpochoduje na S.D. poněvadž výměna za nový by se rovnalo ceně za novou chladničku.Musím ovšem říct že jinak lednička je velmi zachovalá jako nová a spíše se řadí mezi ty kvalitnější proto mi je líto ji vyhodit.
Založen: Aug 04, 2005 Příspěvky: 703 Bydliště: Krnov
Zaslal: so květen 04 2019, 17:26 Předmět:
Hm ,děkuji za odpověd ano tak nějak jsem si to myslel změřit ale to už je opravdu asi parketa pro opraváře nj na chatě všude daleko do města takže problém.
Existuje či je nějaký standartní postup měření pro zjištění závady pro chladničky ?
Multimetr tu mám ale jak jsi správně popsal a uvedl /musíš vědět kde a jak/
Mohl bych max. zkusit vyfotit motor a dát to sem /či popsat model.ozn. /
Už se to kolikrát řešilo zkus pohledat. Když nenajdeš tak večer popíšu.
Taky mohl odejít termostat-čaštější závada. Zkus překlemovat než začneš tím rozběhovým relé.
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 16149 Bydliště: Olomouc
Zaslal: so květen 04 2019, 19:21 Předmět:
U Brandtu, co jsem opravoval, tak tam měli nahoře takový obyčejný plošňák s pár součástkami. Většinou byl vydný nějaký elyt a asi 3-4 prasklé spoje. Mají je dost tenké, ale pocínování bohatě stačilo. Pokud tam nic takového není, tak se mrkni na rozběhové relé - může být jen povytažené či špatný kontakt.
Založen: Aug 04, 2005 Příspěvky: 703 Bydliště: Krnov
Zaslal: so květen 04 2019, 20:23 Předmět:
Ahoj,ano zítra má pršet tak se do toho pustím a pak se tu ozvu ,děkuji za další podnět no je vidět že je toho u chladniček docela dost co může být příčinou závady ,hlavně aby nebyl zadřený kompresor ale to by snad pak nemohl den jít v pohodě nebo i tak by se mohl zadřít?
Takže už mám dva komponenty co bude třeba projít ten termostat a pak ten plošnák ano mohlo se to nějak mechanicky uvolnit či utřepat tím chodem pokud se tak stalo už během dopravy předtím.
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 19348 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: so květen 04 2019, 20:31 Předmět:
Napadlo mě, že jak to leželo na boku nateklo chladivo s olejem do kompresoru a při prvním spuštění to kompresor nepřemohl a vyrazil nějakou ochranu. Nevím jakej typ kompresoru má Beko, některým typům zalití vadí, některým ne. _________________ Jirka
Založen: Mar 30, 2012 Příspěvky: 3583 Bydliště: Havířov
Zaslal: so květen 04 2019, 20:49 Předmět:
Tomu nerozumím, rotor kompresoru se snad vždy točí v oleji, kompresor je dole, jak by mohlo dojít k jeho zalití, když běžně zalitý je. Mám za to, že naprostá většina oleje je v kompresoru, kde jinde by byl. Pokud se olej nenasaje přímo do pístu, co se může jiného stát?
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 19348 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: so květen 04 2019, 20:55 Předmět:
Olej je ve směsi s kapalným chladivem v celým okruhu. Právě to natečení nad píst vadí. Šroubákům a Scrollům to principielně nevadí. _________________ Jirka
Olej je v kompresoru a unáší se okruhem jen mlhovina,právě proto by se po přepravě na ležato měla lednice postavit aby olej stekl zpět do kompresoru a ten neběžel na sucho. Žádné kapalné chladivo tam není,kapalné chladivo je až po zkondenzování za kondenzátorem které je nastřikováno kapilárou do výparníku,kde se vypařuje.
Do kompresoru se olej normálně nemá šanci dostat, pokud s tou lednicí nekutálíte. Hrnec kompresoru je v podstatě částí, kde se odlučuje plynný chladivo od oleje (v tekutým stavu je to směs oleje a chladiva). Je v něm horko a podtlak. Sání kompresoru je ve vrchní části hrnce a výtlak je přímo z ventilovýho deklu z tělesa motoru přes pružnou trubičku a přes stěnu hrnce. Do hrnce ustí výlez (nízkotlaký ) z výparníku a před výparníkem je kapilára a ještě před ní je filtr ze silikagelem. Olej tou kapilárou v tekutým stavu moc ochotně nesteče. Takže postačí nechat lednici postavenou v "provozní poloze" dostatečně dlouhou dobu, aby veškerý "rozbryndaný olej" v sacím potrubí stekl zpět do hrnce a lednice je připravena k činnosti. Při přepravě by se ovšem nemělo lednicí moc třást, zvlášť, když je přepravovaná na ležato, nebo v jiné nezvyklé pozici. Agregát kompresoru je uvnitř hrnce na pružinách - stejně jako gramošasí. při otřesech se může poškodit výtlačná trubka, nebo elektrický spoj agregátu s vnějškem. Některý kompresory mají totiž stejný sokl, jako je z venku, tak i vevnitř. Je na něj konektorem napojený vinutí motoru. Vinutí kompresoru jde změřit ohmetrem na "celistvost", když vyjmeš konektor ve svorkovnici. Po složení můžeš přemostit termostat. Schéma zapojení by mělo být na víčku ty svorkovnice, nebo někde poblíž vzadu. (abys mohl změřit startér, nebo tepelnou ochranu)
(Rozřezal jsem jeden vadný kompresor, kde se nakonec ukázala příčina nefunkčnosti odpojený - odpadlý konektor od motoru z tý 3-kolíkový průchodky )
Tak já beru kompresor jako celek (hrnec) ano je nateklý dole ne v samotném obalu kde se roztřikováním maže klika,ojnice. Když se otočí vzhůru nohama tak olej vyteče sací trubkou ne výtlačnou. Z výtlaku jde pouze mlhovina s chladivem ,která se vrací sáním zpět. Na youtube je spousta videí.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Další
Strana 1 z 8
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.