Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33715 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne březen 10 2019, 19:27 Předmět:
Poslouchej - máš někoho s autem, kdo by byl ochotnej někde na nějakejch zastrčenejch uličkách několikrát za sebou ujet zhruba půl kilometru, s tebou na tom simálu zapřaženým za auto na špagát? Anebo vobráceně, ty v autě a on na simálu, ale musí vědět vo co gou - nemusí to bejt rychle, stačí jet tak 15-20 kiláků za hodinu, auto na dvojku, simál nejdřív na trojku nebo klidně i na čtyřku, postupně dávat nižší kvalty aby se motor točil vyššíma točkama, u simála oddělanej tlumič vejfuku (aby se neměl kde hromadit z válce vylítanej benál) a vyšroubovanou svíčku a prostě pomalu táhnout a na simálovi spojkou pomalu regulovat prošlochtávání - až to přestane mlátit, tak našroubovat svíci a nechat to zas kus cesty brblat jen tahem auta a pak zkusit zapnout zapalko a děj se vůle Alláhova ... furt a celou dobu se šoupátkem zvednutým na max a samozřejmě ze všeho nejdřív uzavřeným palivovým kohoutkem.
Já vím, je to prasečina, motorka se tahat nesmí, ale vždycky se to dělalo a třeba závodníci dřív jinak než na laně za druhou motorkou na závody nejezdili ... Neradím nikomu s tím lítat, ale jezdit s tím pomalu a vopatrně a energii dodávat autem, abys to nemusel strkat jak tupoun. Myslíš že to zvládneš? _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Takhle mě táhli asi 20 km a ještě k tomu v serpentinách a večer, když se střihl klínek na setrváku, ale to byla nutnost. Teď radši buď počkám na teplo až se to odpaří nebo to celý odvezu někam kde s tím točit půjde.Škoda že to nemá někde naspod karteru vypouštěcí dekompresní šroub.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33715 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne březen 10 2019, 20:03 Předmět:
Jestli to necháš jen vypařit, počítej s tím, že veškerej zbytek voleje M2T nebo co do toho tankující lil zůstane v klikovce - a až se to pak pokusí nastartovat, bude mu to lítat do spalovacího prostoru a šíleně hulit.
Já bych to zkusil vyházet tím popotažením, ono to myslím bude tak na hodinku a 5x-6x projet, uvidíš - vem si jak velkej převod je mezi klikou a kolem, myslím celkovej neboli kolik otáček kliky máš na jednu otočku zadního kola ... Když šlápneš, udělá klika zhruba 2-3 otáčky, někdy když je vyšlochtanej startovací segment, tak třeba jen 1. Ale při zařazeným kvaltu dejme tomu na trojku to na jednu otáčku dá ty otáčky zhruba 3 - a když ujedeš 100m, tak to je zhruba 62 otáček toho kola - počítám 16" kolo a celkovej průměr i s gumou v řádu půl metru. No a při 3 otáčkách kliky na 1 otočku kola to máš skoro 200 problafnutí pístem na 100m - ber to jen jako matematický cvičení, skutečný hodnoty budou samozřejmě jinde, já neznám z hlavy přesný převody ani průměry, ale ±10% je v tuhle chvíli přesnost víc než dostatečná.
Když doma v dílně sundáš vejfuck, vyšroubuješ svíci a s trubkáčem si ji strčíš do kapsy, tak máš všecko co potřebuješ - seženeš tahače se špagátem a můžete jít na to, párkrát to protáhnete a když ti to potom někde kus od baráku chytne a bude to už normálně reagovat na plyn, tak tě furt může v tichu domů dotáhnout to auto a dál můžeš zkoušet až potom, když už zas budeš mít danej vejfuck zpátky. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Oct 06, 2013 Příspěvky: 1348 Bydliště: Ostrava
Zaslal: po březen 11 2019, 8:54 Předmět:
Mít takhle zaplavenou klikovku u Simála, tak to neřeším nějakým pokusem o vyflustání a prostě vytáhnu ten malý motor ven, sundám hlavu možná i s válcem a nechám to prostě vytéct.
Vzpomínám na Jawu CZ 150/352, dole na karteru byl šroubek přesně pro tyhle případy.
Na co vyndávat motor?
Měl jsem to jednou takto zalité u Jawy 90, kde je motor obdobné konstrukce (myšleno sklon válce). Bylo to zalité tak, že nešel motor ani protočit. Svíčka ven, pomalu prošlápnout, vyteče benzín, pak bez svíčky kousek tlačit poklusem se zařazeným kvaltem. Poté našroubovat svíčku a roztlačit, chytne to, pokud je palivová i zapalovací soustava v pořádku. Zabere to tak max. 10 minut.
J
Založen: Feb 24, 2007 Příspěvky: 3995 Bydliště: Zlínsko
Zaslal: po březen 11 2019, 11:28 Předmět:
Taková prkotina a vlákno dlouhé jako by se tu řešil jaderný reaktor. S tímhle jsme si vždy poradili během pár minut. A pokud nepohohlo vyplivat otvorem svíčky a nechtělo to chytit tak se řešilo zapalování. _________________ To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.
Založen: Oct 06, 2013 Příspěvky: 1348 Bydliště: Ostrava
Zaslal: po březen 11 2019, 11:32 Předmět:
Jo je to prkotina, vůbec nechápu proč jsem tady vlastně něco psal a ještě k tomu takový nesmysl. Stačí to pustit z kopce a ono to pojede. Pokud ne, chce to vyšší kopec.
Částečně na to někde na začátku odpověděl EKKAR.
Sundat karburátor (2 šrouby), sundat hlavu (4 šrouby), stáhnout válec a z prostoru klikového hřídele vysát co půjde. Následně smontovat - je dobré mít připravené nové těsnění mezi karter a válec, jinak je to práce na hovno a pak to prolíná! Při nasazování válce pozor aby sedly kroužky na zámky v pístu! Pořádně roztlačit. Bude to kouřit jako kráva, možná se párkrát zaleje svíčka.
Asi bych se nesnažil vytlačit 0,5l benzínu do výfuku...
Rady a porady - Hybernská 16
A sakra! Dotaz byl...bez rozebrání...
Pokud budeš mít zájem, můžu Ti oskenovat nastavení plováku karburátoru. Německy. _________________ Každý dobrý skutek musí být po zásluze potrestán.
Naposledy upravil Matka_Tereza dne po březen 11 2019, 20:42, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Jun 29, 2011 Příspěvky: 799 Bydliště: u Kolína
Zaslal: po březen 11 2019, 19:52 Předmět:
TAKJAN má návrh,který by mohl být použit.Napadl mě taky. Já bych demontoval karburátor ( jedno těsnění,snadno doma vyrobitelné v případě poškození ),píst do horní úvrati a sacím otvorem zavést hadičku na "dno" klikového prostoru a odsát kosmetickým balonkem (starodávná věcička)
nebo injekční stříkačkou. Prostě tu hadičku dostat co nejníže a odsávat co nejvíc. Potom už by si motor poradil s tím zbytkem sám. Jen je otázka nakolik se ten sací otvor otevře,zda se ta hadička protáhne? Další věcí je zaplacená pojistka pov. ručení,platná STK,aby se ta snaha vyplatila
Počasí a venkovní teplota jaksi jízdě nepřeje.
Myslím, že prostrčit hadičku dírou po karburátoru kanálama válce na dno klikové skříně se nepodaří. Ale můžu se mýlit - mejlej se i ministři. _________________ Každý dobrý skutek musí být po zásluze potrestán.
No právě. Dneska bylo tak hnusně, že bych ani nevzal klíč na svíčky do ruky.
Ale při prošlápnutí to po pár dnech už z díry po svíčce nežblabuňká, tak se možná fakt něco odpařilo.
"tlačit", "poklusem", na to už nemám energii vůbec.
Dneska při prošlápnutí už dírou po svíčce šel jen slabý sprej, tak jsem zkusil svíčku a chytlo to na druhý šlápnutí, takže OK. Odpařilo se to po pár dnech samo. Asi půl minuty bílý dým jak z Trabanta, pak dobrý. Skoro bych řekl že ta lázeň motoru prospěla, běží měkce a tiše.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33715 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt březen 14 2019, 20:04 Předmět:
No vidíš - a ani to nebolelo ... jinak 20cm³ běžnýho dvoutaktního motorovýho voleje vpálenýho injekční stříkačkou pod zvednutým šoupátkem skrz karbec do karteru s následným 2x prošlápnutím (aby se máslo rozstříklo i nad píst) a následným pomalým zatlačením pístu do komprese (aby byly pokud možno vzduchotěsně zavřený kanály i karter) byla základní metoda zakonzervování všech motorek na zimu, používaná mým dědou. Na jaře stačilo vyšroubovat svíci, hodit přes díru po ní kus hadru, motor několikrát prudce prokopnout aby se volej vyházel z kliky a válce, našroubovat čistou svíčku a pustit do karbce čerstvý palivo. Následovalo přesně co popisuješ - chvíle pokládání dejmový clony jako studená vejtřaska nebo jako torpédoborec z II. světový a pak už se dalo normálně vyjet ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.