Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2579 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: út leden 29 2019, 19:35 Předmět:
EKKAR napsal(a):
Na starejch vstřikovacích čerpadlech bejvávalo mechanický tlačítko označovaný jako "zimní start" - po jeho zaaretování čerpadlo dávalo až do prvního aktivního sešlápnutí plynu vyšší než volnoběžnou dávku nafty. Po naskočení motoru a prvním ťuknutí na plynovým táhle tlačítko vyskočilo a volnoběh spadnul zpátky na původně nastavenou hodnotu
...tak.Zase špatně To tlačítko šlo zamačknout jen pokud byla befelpáčka čerpadla cca v jedné třetině chodu tý páčky.Pokud se ubral plyn pod tu jednu třetinu, vyskočila startovací dávka.To bylo u čerpadel Motorpal 2444 a jím podobná.Crystaly měli automat, jak zde bylo napsáno.Třeba V3S nebo S5T měli na čerpadle kyvnou páku a přes ocelovou strunu v bowdenu se ovládala z kabiny. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6590 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: út leden 29 2019, 19:37 Předmět:
Trochu zpět jsem psal o rozhozených motorech BMW, které jsem viděl i na nich něco dělal. Po cca 200kkm byli ve válci ještě vidět stopy po honování-klasický litinový blok. Můj motor, nedávno 300kkm, když jsem dělal rozvody, naprosto OK. A je to Alusil. Tak mně furt to ředění nějak neštymuje, i když se samozřejmě o tom píše.
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2579 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: út leden 29 2019, 20:11 Předmět:
Bylo myšleno hlavně studenej motor provozovanej na krátký vzdálenosti.Jinak je to samozřejmě OK.U tepleho motoru stačí benzin zplynovat a problém neni. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Už tě ty de.ile do ní někdo nakopal s rozběhem? Jestli ne, tak rád posloužím.
Ani nie, ty ko.ote, nejako sa to zatial nikomu nepodarilo Ale kludne posli SZ s adresou, zastavim sa aj u teba, budes mat aj ty moznost, uvidime co zvladnes
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32109 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út leden 29 2019, 20:44 Předmět:
Hubert_79 napsal(a):
...U VZNĚTOVÉHO motoru se nic nezapaluje, proto vznětový. To jen na vokraj
Dýzlák je spalovací motor, palivo v něm hoří, tudíž se musí nějak zapálit - to že dochází k SAMOVZNÍCENÍ ještě neznamená, že to není druh zapálení. Palivo se zapaluje samo právě tím, že se v rozprášeným stavu dostane do prostředí, který má podmínky pro jeho samovolný vznícení. Nejpřesnější by asi bylo označení, že zážehák je S CIZÍM ZAPALOVÁNÍM, kdežto dýzl se SAMOVOLNÝM. Zažitá terminologie je taková jaká je.
PeteBurns napsal(a):
...zvysena startovacia davka paliva nema absolutne nic spolocne s bohatostou zmesi ...
Co slovo, to perla. Zvýšení vstřikovaný dávky versus stálej objem vzduchu nasátýho do válce nezmění směšovací poměr alias bohatost spalovaný směsi. To by němej neřek ani kdyby mu hubu rozbil, vskutku ... Už zbejvá jen to o tý placatý Zemi nesený 4 slonama stojícíma na hřbetě obří želvy a demagogie bude asi kompletní ...
Sandal napsal(a):
EKKAR napsal(a):
Na starejch vstřikovacích čerpadlech bejvávalo mechanický tlačítko označovaný jako "zimní start" -...
...tak.Zase špatně To tlačítko šlo zamačknout jen pokud byla befelpáčka čerpadla cca v jedné třetině chodu tý páčky.Pokud se ubral plyn pod tu jednu třetinu, vyskočila startovací dávka.To bylo u čerpadel Motorpal 2444 a jím podobná...
Já popisuju situaci u dehťáků v ještěrkách DESTA, se kterýma jsem musel jezdit. Tam žádný nastavování páky/táhla do třetiny před zimním startem nebylo, tam se prostě šáhlo na čerpadlo, čudl se zamáčknul, vylezlo se nahoru do budky a votočilo se klíčkem. A buď to baterka zvládla a motor zařval, nebo to nezvládla a jen zarachtala vysunovací cívka. Typ jestli se dobře pamatuju DESTA MV-32 a MV-35. Avie neměly přístupnej čudl na čerpadle, ale pod volantem u kolena tahací černej vroubkovanej knoflík, kterej se podle potřeba vyšrouboval nebo zašrouboval - byl na bowdenu, kterým se na čerpadle nastavovala základní dávka a tím i volnoběh, takže se s tím pro zimní start dala udělat obdoba sytiče. Samozřejmě brzo po startu se muselo ubrat, aby motor neřval jak blázen, ale nesmělo se ubrat hned - aspoň ne pokud byl studenej, protože po snížení dávky by za studenýho stavu zase chcípnul ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7673 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: út leden 29 2019, 21:15 Předmět:
Tak pojďme slovíčkařit. Vznětový motor je to proto, protože se palivo vznítí samo (tím že je vstříknuto do stlačeného a tudíž zahřátého vzduchu) bez vnějšího podnětu, ne? Bavme se o množství paliva, ale ne o směsi; ta přísně vzato neexistuje. Takže pravdu máš jak ty, tak já. Jen halt musíš mít vopravdu poslední slovo a to musí vypadat vohromě vobjevně.
Řadové čerpadlo (co nám ve škole ukazovali bylo nějaké na Š706 či na co) mělo jakýsi "sytič", jen tam byl mechanismus, aby tím nešlo verglovat při sešláplém plynu. Taky mělo odstředivou regulaci předvstřiku, zjednodušeně řečeno, aby to při vyšších otáčkách vstříklo dřív. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2579 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: út leden 29 2019, 23:03 Předmět:
Ekkare spíš to byla DV32.MV snad byla ta s motorem z dvanáctsettrosky.Ty DV právě měli motor Zetor 6901 a čerpadlem 2444 s ručnim čudlem.Proto aby zaskočil čudl, musíš trochu přidat plyn.Při ubrání pak sám vyskočí. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32109 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st leden 30 2019, 9:54 Předmět:
tomasjedno napsal(a):
PeteBurns napsal(a):
zastavim sa aj u teba, budes mat aj ty moznost, uvidime co zvladnes
Tak v pátek ve 12 na Václaváku pod ocasem. Publikum vítáno, vstupné zdarma.
A čím víc nás bude, tím větší to bude "férofka"... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Není mi moc jasné, kam zařadit dvoutaktní modelářský benzínový motorek se žhavící svíčkou.
Při startu se svíčka elektrikou nažhaví, ale pak už se nežhaví a udržuje se v rozpáleném stavu vlastními spalinami.
K vznícení sice nedochází přímo vlivem ohřevu při stlačení směsi kolem horní úvrati, ale využívá se tohoto stlačení a následného ohřátí směsi k zapálení směsi, jinak by se směs už zapalovala někde v dolní úvrati a motor by nefungoval.
Je to tedy jakýsi diesel nebo není?
Nevím, jestli se nad takovou blbinou někdo zamýšlel.....
Zvýšení vstřikovaný dávky versus stálej objem vzduchu nasátýho do válce nezmění směšovací poměr alias bohatost spalovaný směsi. To by němej neřek ani kdyby mu hubu rozbil, vskutku ...
Pokial vezmeme do uvahy, o kolko sa zvysi davka paliva v porovnani s mnozstvom nasavaneho vzduchu, tak sa pomer prakticky nezmeni, okrem toho ta zmes je tak chudobna, ze sa o nejakej bohatosti neda vraviet, ale to by si musel mat aspon trochu sajnu, kolko sa do valcov vstrekuje a kolko nasava
Rozbite drzky nemaju s downsizingom nic spolocne, ale par silakov ma potrebu otestovat svoju aroganciu, tak preco by nemali tu moznost dostat
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.