Co potřebuješ vědět? Nosnost je 125 (bez kladky) nebo 250 kg (s kladkou u háku), motor je trojfázový a reverzován je spínačem Obzor spřaženým s mechanismem ovládací hrazdy. Přepínač se nachází pod krytem nad převodovkou. Jak je řešena brzda (resp. samosvornost převodovky), netuším. Každopádně břemeno se dá do pohybu až s rozběhem motoru.
Založen: Nov 01, 2008 Příspěvky: 4297 Bydliště: Skalica
Zaslal: ne srpen 15 2021, 8:05 Předmět:
potrebujem vediet ako to je vo vnutri riešené. či tam je nejaky mechanizmus proti pretaženiu a ako funguje. čo sa napríklad stane ked výťah preťažím? Bude sa motor snažiť bežať alebo to bude preskakovať cez nejakú spojku nastavenú na určitý moment?
To právě nevím. Ale jelikož se dokáže zatížený okamžitě rozjet, nemyslím si, že je uvnitř nějaká spojka. Protože v tomto případě by určitě proklouzla nebo přeskočila, což by bylo slyšet. Navíc, správně musí být zapojen tak, aby se při jízdě nahoru hrazda vyklápěla proti směru pohybu řetězu, tj. aby uživatel tahal za levý konec ovládacího dřívka. Když pak hák vyjede příliš vysoko, vrátí hrazdu do neutrální polohy a vypne motor. To je podle mého názoru jediná ochrana (spolu s motorovým jističem někde v rozváděči).
Založen: Nov 01, 2008 Příspěvky: 4297 Bydliště: Skalica
Zaslal: ne srpen 15 2021, 16:38 Předmět:
No nieco tam bude. On totiz ked ide dolu tak v nom rapka nejaka zapadka. Ked ide hore tak nerapka. Stalo sa mi totiz ze pri jazde nahor som pocul nejaky divny zvuk tak som skocil po ovladacich lanach a v tom spadla kabina. Spadla preto, lebo sa vyvadila z haku. Co sa ale vlastne stalo neviem. Nastadtie sa nikto nezranil......
Mno, zavěšovat k němu kabinu mi přijde dost riskantní... Hák má být správně zajištěn proti vyvlečení z oka. Že je zvuk při jízdě nahoru jiný než při jízdě dolů, jsem si všiml. Přičítal jsem to ojeté převodovce. Na brigádě jsem měl možnost pracovat se dvěma exempláři různého stáří, u jednoho z nich se po sjetí plošiny vždycky prověšoval řetěz vlivem doběhu motoru. Po krátkém zatáhnutí za hrazdu opačným směrem se pak řetěz dopnul, opět setrvačností. Takže možná je uvnitř nějaká brzda, která zastaví motor po uvolnění hrazdy (u zmiňovaného kusu nefungovala). Ale převodovka musí být samosvorná, jinak by přece břemeno při jízdě dolů mělo tendenci přetáčet motor do nadsynchronních otáček, k čemuž nedochází...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.