Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Startovací zdroj a jeho riziko
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
scol



Založen: Aug 28, 2005
Příspěvky: 67

PříspěvekZaslal: ne únor 19 2006, 18:51    Předmět: Startovací zdroj a jeho riziko Citovat

Co si myslíte o používání startovacího zdroje u nových moderních aut s řídicími jednotkami. Nehrozí nebezpečí jejich poškození ?
TV products CZ s.r.o. nabízí Start cars 4v1 - multifunkční startovací zdroj + /kompresor, záložní zdroj a svítilnu/ za 999 Kč s tím, že je vhodný pro všechny vozy do 1300 ccm. Docela by se mi hodil, ale bojím se rizika plynoucího z neznámého zdroje vyrobeného nejspíše někde v Asii.
Pan Přemek Podlaha radí a doporučuje, ale mám dojem,že jeho parketa je někde zcela jinde.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5232

PříspěvekZaslal: ne únor 19 2006, 18:55    Předmět: Citovat

Jeste jsem to nemel rozebrane ale v tom je jen baterka ne? Takze to je jako startovani pomoci kabelu z druheho auto coz se muze i u novych
_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
brtnik



Založen: Oct 05, 2004
Příspěvky: 329
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: ne únor 19 2006, 22:55    Předmět: Citovat

ublížit určitě nemůže, měl jsem v ruce dva a oba zaváněly něčím na způsob perpetua mobile... Lehoučká krabice s nápisem 420A, uvnitř gelový akumulátor se zkratovým proudem, který je mnohem menší, než proud deklarovaný na štítku tohoto zázraku jako "startovací", nabíječka s cca 30VA trafem a kompresorek s malým motorkem a plastovou převodovkou. Vše navzájem propojeno tenkými lanky. Už u nového zdroje klesalo napětí na svorkách při zapnutí kompresorku o více jak dva volty. Nedovedu si představit, jak může připojení baterie s kapacitou zlomku kapacity akumulátoru ve vozidle pomoci startování (snad při připojení přímo na obvody zapalování by na nich mohlo podržet napětí, jinak jej proud startéru beznadějně zkratuje). Prohlédnete-li si podrobně nabídky všech TV-schoppingů, je tam takových zázraků, které odporují přírodním zákonům i materiálovým schopnostem překvapivě mnoho...

Naposledy upravil brtnik dne čt únor 23 2006, 9:24, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
scol



Založen: Aug 28, 2005
Příspěvky: 67

PříspěvekZaslal: po únor 20 2006, 12:37    Předmět: Citovat

Já se domníval, že se jedná o síťový zdroj. Pravdou je že je tam údajně i záložní zdroj 17 Ah baterie, to jsem si myslel, že je to jako zdroj navíc. To by mně nenapadlo, že ona je právě ten startovací zázrak. Ty kompresorky znám. Jeden jsem měl a vydržel nafoukat 1 pneu a bylo po něm
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
brtnik



Založen: Oct 05, 2004
Příspěvky: 329
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: po únor 20 2006, 13:03    Předmět: Citovat

neznám přesně, jak je zapojený uvedený typ, ty co jsem viděl byly jiné, ale také z teleshopingu a nápadně podobné. Reklama navíc nikde nemluví o nutnosti síťového napájení naopak, jako přednost uvádí možnost použití všude i na cestách. Teoreticky si dovedu představit spínaný zdroj s výstupním napětím 12V a proudem kolem 50 či více A (odběr vozidla při startování se pohybuje kolem 100A, část by nutně musela dodat palubní i vestavěná baterie), obdobně jsou řešeny třeba spínané svářecí invertory (váha kolem kila, uvnitř malé trafko, výstupní proud i 120A ale na oblouku s nižším napětím). Toto řešení se však rozhodně nevejde do uvedené ceny (ta odpovídá právě ceně použitého akumulátoru). Máte-li to někdo po ruce, vyfoťte to pro zajímavost uvnitř a dejte to sem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
brtnik



Založen: Oct 05, 2004
Příspěvky: 329
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: čt únor 23 2006, 9:23    Předmět: Citovat

Tak jsem si půjčil jeden tento zdroj, který jsem kdysi opravoval. Je to jedno z poctivějších provedení, uvnitř akumulátor 18Ah, váha kolem 10kg (ale viděl jsem i jiný, s baterkou 12Ah). Na pouzdře je nápis instant 450A starting power, podle datasheetu je zkratový proud baterie cca poloviční a max. povolený proud výrobcem kolem 100A. To by už na nastartování stačit mohlo. U té menší baterie je to 90/60A.

Uvnitř je baterie (volné místo a drátky uprostřed jsou po vykuchaném kompresorku, který shořel, když se majiteli zapnul při přepravě a běžel několik dní). Tišťák je v podstatě LEDkový voltmetr, vlevo je odpojovač baterie (umožňuje pomocí dalších LEDek zkontrolovat před připojením zdroje polaritu). Nabíječka je u tohoto modelu vně (obyčejný zásuvkový adaptér s trafem a usměrňovačem), u toho s tou slabší baterkou bylo trafo uvnitř.

Takže shrnutí - dost záleží na skutečném provedení, typu a kapacitě vestavěné baterie. Je-li palubní baterie vybitá či vadná, je nastartování z tohoto zdroje dost nejisté (mnohdy nepomůže ani připojení baterky z jiného auta pomocí startovacích kabelů). Zůstane-li zdroj v zimě v autě, bude mít stejný problém, jako promrzlá hlavní baterie (při nule je kapacita kolem 80%, při minus dvaceti klesá na polovinu, důležitější je však pokles proudu). Životnost baterie pak je max 5 let (podle způsobu provozování i nižší).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
lantros7



Založen: Nov 22, 2010
Příspěvky: 453

PříspěvekZaslal: st květen 09 2012, 23:31    Předmět: Citovat

Nechci otevírat nové vlákno,proto se zeptám zde.
Je možné vyrobit startovací trafo ze zdroje,za použití upraveného transformátoru MOT,či jiného?
Předem děkuji za rady.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mi-ro



Založen: Feb 08, 2005
Příspěvky: 7957
Bydliště: rovina u Kolína

PříspěvekZaslal: čt květen 10 2012, 5:36    Předmět: Citovat

Z MOTu by to mohlo jít, odkazuji na stránky Danyka http://www.danyk.wz.cz/12vmot.html. Napětí nesmí přesáhnou 16V aby nedošlo k poškození elektroinstalace. Můstek bych použil ze svářečky. Díky úbytkům na diodách musí být sek. napětí vyšší asi o 2V. ALE NEZKOUŠEL JSEM TO!!
_________________
..to bude jen ňákej odpůrek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
lantros7



Založen: Nov 22, 2010
Příspěvky: 453

PříspěvekZaslal: čt květen 10 2012, 7:34    Předmět: Citovat

Díky.
Chyba 404 - soubor nebyl nalezen.
http://www.danyk.wz.cz/12vmot.html. stránky jsou pravděpodobně nefunkční.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ok1hga



Založen: Nov 28, 2006
Příspěvky: 12096
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: čt květen 10 2012, 7:37    Předmět: Citovat

scol napsal(a):
Startovací zdroj a jeho riziko ?


jedno riziko tam určitě je . . .
. . . že nenastartuješ !
slabá baterie, malý průřez vodičů . . .
baterie se vybije dřív než se stačí alespoň trochu zmátořit ta velká v autě
a pokud je ta v autě nejenom vybitá, ale i stará s velkým vnitřním odporem a okolní teplota -5°C, tak skutečně nenastartuješ !
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ok1hga



Založen: Nov 28, 2006
Příspěvky: 12096
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: čt květen 10 2012, 7:41    Předmět: Citovat

lantros7 napsal(a):
Díky.
Chyba 404 - soubor nebyl nalezen.
http://www.danyk.wz.cz/12vmot.html. stránky jsou pravděpodobně nefunkční.


stránky jsou funkční, ale je tam navíc tečka v odkazu !

správně je:
http://www.danyk.wz.cz/12vmot.html
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
lantros7



Založen: Nov 22, 2010
Příspěvky: 453

PříspěvekZaslal: čt květen 10 2012, 7:52    Předmět: Citovat

Chci startovat pomocí trafa,né pomocí případného záložního zdroje,jak je tomu u čínských šmejdů.
Kamarád má startovací trafo ruské výroby,které není ani moc velké,a přesto sním natočil i malý nakladač UNC.
Jakmile,tam pojedu,zjistím více informací o tomto ruském zázraku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Atlan



Založen: May 10, 2004
Příspěvky: 4511
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: pá květen 11 2012, 18:30    Předmět: Citovat

lantros7 napsal(a):
Nechci otevírat nové vlákno,proto se zeptám zde.
Je možné vyrobit startovací trafo ze zdroje,za použití upraveného transformátoru MOT,či jiného?
Předem děkuji za rady.

Mam to rozrobene na stole uz minimalne mesiac.... Ale nejako sa neviem k tomu dokopat. Pripojit mostik a nejake kable na vystup.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
lantros7



Založen: Nov 22, 2010
Příspěvky: 453

PříspěvekZaslal: pá květen 11 2012, 20:54    Předmět: Citovat

Super,tak pokud dáš do kopy,tak nezapomeň napsat jak funguje.
Dík.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Vojta7



Založen: Sep 28, 2010
Příspěvky: 510
Bydliště: Františkovy Lázně

PříspěvekZaslal: so květen 26 2012, 19:29    Předmět: Citovat

On by se snad i ten levný slabý zdroj dal použít. Mělo by stačit (někdy se to tak opravdu dělá) připojit na na 5-20 minut na vlastní startovací akumulátor auta a pak zkusit startovat Wink
Nebo by možná šlo použít modelářské LiPol sady, třeba http://www.rc-modelar.cz/3s/241-zippy-flightmax-5000mah-3s1p-40c.html - tohle snese trvalý vybíjecí proud 5×40= 200 A a krátkodobý 5×50=250 A, to by asi stačilo i na větší auta než 1300 ccm (občas se používají motory s výkonem >2 kW). Jen jestli by nevadilo napětí 11,1 V... Nejbližší vyšší je 14,8 V a to už je asi moc.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund