Zaslal: út listopad 26 2013, 3:05 Předmět: Měkký start žárovky v automobilu
Cau, Potřeboval bych poradit s mekkym startem zarovky o vykonu cca 60W, 12V v automobilu. Chci docílit toho, aby se plynule rožla a třeba i plynule zhasla. Děkuji za radu
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32853 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út listopad 26 2013, 8:20 Předmět:
Třeba takhle - dobu rozsvěcení ovlivňuje kapacita kondenzátoru, bacha na delší dobu než cca 1-2 sekundy do plnýho rozsvícení, tam musíš na FET dát chladič.
Založen: Jun 14, 2003 Příspěvky: 2817 Bydliště: Blížejov
Zaslal: út listopad 26 2013, 9:38 Předmět:
Na rozsvěcení je to dobré, na pomalé zhasnutí by se to muselo řešit jinak
Tam se dává odpor, kterým se kondenzátor připojuje na + nebo na GND a tím se to pomalu rozsvítí i zhasne
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32853 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út listopad 26 2013, 12:37 Předmět:
V autě jde většinou o ochranu vláken halogenek, aby se nepřepálily nadměrným proudem při zapnutí, když studený vlákno odebírá mžikově klidně i víc jak 10násobek nominálního proudu. Při zhasínání už okamžitý vypnutí a tím způsobený relativně rychlý zhasínání vychládajícího vlákna ničemu nevadí. Pokud by přesto byl striktní požadavek na pomalej "doběh", je lepší řešit řízení pomocí PWR náběhu i doběhu. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 10, 2004 Příspěvky: 4513 Bydliště: Košice
Zaslal: út prosinec 03 2013, 13:11 Předmět:
Tuto mas hotove aj odskusane... pouzite na denne svietenie, Mosfety daj 2 paralelne, a nejako zmysluplne vyries plosak koli privodm k nim, aby sa kompenzovali ich parametre, pri tych prudoch
Založen: May 10, 2004 Příspěvky: 4513 Bydliště: Košice
Zaslal: út prosinec 10 2013, 16:14 Předmět:
Preto lebo pracuju v linearnom rezime a niekam to teplo odviest treba, je jednoduchsie uchladit dva TO220 ako jedno puzdro. Navyse chladic je malicky kedze to je zatazovane chvilkovo....
Založen: Oct 07, 2012 Příspěvky: 1307 Bydliště: Brno
Zaslal: čt prosinec 12 2013, 18:37 Předmět:
Nebo pro H7 takhle - schema Ekkar:
Destička má rozměr 25 x 15 mm, hotová se dá do smršťovačky. Použité fety jsou vydolované z vraku základní desky PC, kde se používají v měničích u procesoru. Mají v sepnutém stavu jen pár miliohmů, takže se svítící H7 je na nich úbytek jen asi 30 mV a ztráta pod 150 mW. Fet je připájený k ploše cca 20 x 10 mm a tou se chladí.
U VW se vejdou uvedené snadno do volného místa za reflektorem - pod gumovou krytku konektoru.
Založen: May 10, 2004 Příspěvky: 4513 Bydliště: Košice
Zaslal: čt prosinec 12 2013, 23:20 Předmět:
Pekne ale moje zapojenie staci len jedno a len odpojit drat od svetiel a vrazit to tam utiahne to tlmene svetla aj parkovacky, navyse ma akusticku kontrolu ci vsetko funguje a rele.spolahlivo spoji obvod, keby ste si ktym fetom aspon dali tepelne ppistky, lebo sa moze stat ze sa to vytavy zo svetla. Ale inak tiez dobry napad.
Založen: Oct 07, 2012 Příspěvky: 1307 Bydliště: Brno
Zaslal: pá prosinec 13 2013, 14:12 Předmět:
Atlan napsal(a):
Pekne ale moje zapojenie staci len jedno a len odpojit drat od svetiel ...
U většiny aut je kabeláž v zabandážovaných svazcích a jde přes utěsněnou průchodku nebo konektor až do světlometu. Kvůli spolehlivosti i bezpečnosti není dobré do toho zasahovat. Jde taky o možné zatékání nebo kondenzaci vlhkosti, když se dělají průchody a tahají dodatečné dráty - a světla pak pomalu slábnou, jak matní povrch reflektoru.
Právě proto je tohle řešené jako mezikus - jde bez zásahu do kabeláže jednoduše vložit, případně zas vrátit původní stav.
Navíc u VW (a myslím i u škodovek od VW) vzhledem k zapojení ani nejde jen přivést jedním drátem + na jeden vývod potkávací žárovky...
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6762 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: pá prosinec 13 2013, 21:12 Předmět:
Nějak mi stejně uniká smysl celé téhle vychytávky. Kdybych tam měl žárovky night breaker či jak se jmenují ty, které fakt lépe svítí a jsou dost drahé, budiž. Možná má výrobce aut dohodu s výrobci autožárovek, jinak by to dal do vozidla automaticky. Světla jsou stejně spínány fety. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: May 10, 2004 Příspěvky: 4513 Bydliště: Košice
Zaslal: pá prosinec 13 2013, 22:24 Předmět:
sis2 napsal(a):
Atlan napsal(a):
Pekne ale moje zapojenie staci len jedno a len odpojit drat od svetiel ...
U většiny aut je kabeláž v zabandážovaných svazcích a jde přes utěsněnou průchodku nebo konektor až do světlometu. Kvůli spolehlivosti i bezpečnosti není dobré do toho zasahovat. Jde taky o možné zatékání nebo kondenzaci vlhkosti, když se dělají průchody a tahají dodatečné dráty - a světla pak pomalu slábnou, jak matní povrch reflektoru.
Právě proto je tohle řešené jako mezikus - jde bez zásahu do kabeláže jednoduše vložit, případně zas vrátit původní stav.
Navíc u VW (a myslím i u škodovek od VW) vzhledem k zapojení ani nejde jen přivést jedním drátem + na jeden vývod potkávací žárovky...
Prave WV ma vypinac pod pristrojovou doskou, a ak to chces na denne svietenie staci spojit piny 3 a 7 na vypinaci, vtedy v zakladnej polohe svietia tlmene svetla a zarove nsu vypnute v inych polohach, vsetko osttne ide ako ma. Tak ze medz iten prepoj 3-7 vrazit moj zazrak a je po ptakach.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.