Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6580 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: út leden 17 2017, 11:11 Předmět: DC klešťový A-metr, problém měření.
Mám tenhle APPA. Při měření malých DC proudů je problém v tom, že ZERRO vydrží jen chvíli. Je jasný, že měření desítek mA je téměř nemožný, ale stovky mA by měli jít. Jak dlouho by měl vydržet vynulován? Např při měření utíkajícího proudu z AKU auta, 200mA cca, je za minutu ujetý o třeba 10-20 mA, takže měření nanic. Navíc ten krám žere, logicky na DC, ale ty malé knoflíkové baterky LR44 nevydrží nic. Ještě že jsem ho neplatil, ale dostal.
Protože se rozhlížím po jiném klešťáku, co řikate na ten VC-330?
Teď jsem ho pro tebe vyzkoušel.
Při přepnutí na rozsah 2A DC po 2 minutách se přepínal pouze poslední digit (0 nebo 1, to je pouze rozlišení jen 1mA).
Ale pozor - když ho přemístím do jiné polohy, vyskočí to někdy až na 30mA, ale po přesném vrácení do původní polohy je tam zase nula. Musí to při té obrovské citlivosti asi reagovat na zemské magnetické pole. Např. na magnet ve vzdálenosti cca 10cm udělá 100mA, ve vzdálenosti cca 30cm asi 2mA.
Já to např. při měření v autě, kdy mnohdy při měření není moc vidět na displej, to dělám tak, že se přiblížím k měřenému vodiči, dám ZERO, obepnu měřený vodič, dám znovu ZERO, kleště sundám jen kousek od vodiče a dám HOLD. Pak si displej v klidu prohlédnu, údaj se už nezmění.
Troufám si odhadnout, že lze měřit s přesností na 2 až 3 mA DC.
Též jsem byl mile překvapen přesností měření napětí a kapacit.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6580 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: út leden 17 2017, 15:38 Předmět:
Jo ten 330 se mi líbí. Dík.
Taky jsem usuzoval, že to ovlivňuje zemské pole. Navíc přiblížení ke kovu v autě. U toho prcka to asi ovlivňuje i napětí baterie, podle grafu na displeji leze za chvilku dolů.
Klešťák je ale potom k ničemu, protože potřebuju vidět pravdivý údaj po celou dobu vyndávání pojistek. Vrazím tam klasický multimetr, snad vydrží rozsah 4A připojení AKU.
Celá klešťáková teorie malých DC proudů je k ..... _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Když ten klešťák obepneš tak, abys na displej viděl, tak přece měříš průběžně proud....
A s docela dobrou přesností i na rozsahu 2A.
V čem vidíš problém?
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34079 Bydliště: Bratislava
Zaslal: út leden 17 2017, 16:18 Předmět:
Ampermeter pripojis tak, ze jeden meraci kabel pripojis na zaporny pol baterie, druhy na svorku zaporneho polu a az potom svorku odpojis od baterie. Tym padom neprerusis okruh - nevyresetuju sa rozne veci v aute a nevznikne prudova spicka pri pripajani.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6580 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: út leden 17 2017, 18:24 Předmět:
Na tom 330 dejme tomu jo.
To připojení u AKU je teoreticky jasné. Prakticky je to horší. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6580 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: st leden 18 2017, 14:46 Předmět:
U toho AKU. Držet shora přitlačený hrot na - pólu AKU. Odpojit svorku, vytáhnout nahoru, opatrně kolem vodiče. Připojit kleště na holý pól, druhý konec vodiče na COM měřáku je připojen spolu s prvním vodičem. Oddálit původní vodič a vyndat ze svorky -.
Hezká operace.
Ale už vím, jak na to. Budu měřit na hlavní plusové pojistce, kterou vyndám.
To je děsně složitá operace, nejlépe pro čtyři ruce.
Ten 330 alias UT210 je na to ideální.
Jediná snad nevýhoda - po 15 min to 4x pípne, že bude AUTO OFF, pak se to asi po minutě vypne. Ale když mezitím zmáčkneš 2xHOLD, měření pokračuje dalších 15 min.
Hledal jsem, jestli funkci AUTO OFF nejde vypnout, ale nic jsem nenašel.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6580 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: st leden 18 2017, 17:18 Předmět:
No právě. Ale ten APPA tohle nezvládne. Začne mu klesat napájecí napětí a ukazuje blbě. Než seženu ten 330, udělám to klasickým multimetrem. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6580 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: čt leden 19 2017, 14:23 Předmět:
Tak jsem to právě změřil klasickým měřákem a je to 11mA. Znovu jsem zkoušel klešťák, už i na měřících šňůrách multimetru, mimo dosah kovu auta a zase nesmysly. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Jestli ti na tom APPA lítá nula o desítky mA, tak to tím opravdu nezměříš.
Já na svý OCT1 jsem tím UT210 měřil nedávno, naměřil jsem po "uspání" všech hovadin asi 20mA.
Jen na ukázku - teď jsem zkoušel měřit na rozsahu 2A různé proudy a současně měřit multimetrem - viz foto
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.