Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17949 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: po říjen 31 2016, 19:30 Předmět: Blbne mi asi ABS na C4
Dnes při cestě podivná příhoda. Na zcela hladkým asfaltu jsem musel kvůli chování (boural) nějakýho bezmozka přede mnou "chlejstnout" v rychlosti cca 50km/h na brzdu tak, jako nikdy před tím a že to pěkně zakvílelo a zároveň jsem strhnul volant vpravo. Dopadlo to naštěstí dobře a protože nešlo jet dál, vylezl jsem a co nevidím. Moje gumování na asfaltu zahnutý trochu vpravo a dlouhý cca 5m ale jen 3x. Všechny bez přerušení. Je mi to divný, nemělo by ABS přerušováním zabránit takovýmu gumování? V zimě na ledu jak se kolo zklouzne, tak zadrnčí, je to cítit i v pedálu. Tady nic, proč? A proč jen 3 čáry? Na technický jsem byl po novejch destičkách v květnu, žádnej problém s rovnoměrností brždění. ABS počítadlo nic nehlásí, při startování kontrolka zhasne jak má. Mám trošku obavu jestli tomu něco není a abych neskončil třeba někde ve škarpě nebo na švestce.
Díky za případný rady. _________________ Jirka
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: po říjen 31 2016, 20:56 Předmět:
Buď rád, s ABS bys mohl mít brzdnou dráhu klidně delší.
P. S.: Nechcíplo Ti to? _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6575 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: po říjen 31 2016, 22:38 Předmět:
Brzdový asistent? Jestli 3 kola blokovali a jedno ne, je to hodně divný. Aut stabilitu tam máš? Na druhou stranu člověk často nezkouší najednou takhle to zašlápnout. Zkusit diagnostiku, co jiné. Ale ta taky není zázračný všeuměl-hledač. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17949 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: po říjen 31 2016, 23:35 Předmět:
Co vím, tak tam je krom ABS kontrolka ESP co bliká, když si hrábne. Musel bych se kouknout jestli to má ještě něco dalšího.
Počkám, až bude u nás na letišti nějaký sněhový mejdlo a pojedu to zkusit. Možná nebudu muset až tak dlouho čekat. _________________ Jirka
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: út listopad 01 2016, 12:04 Předmět:
ABS můžeš testnout někde na štěrku, hlíně, nebo písku, nebo testovat u "sousedů", od nichž se věčně line řev (víš, co tím myslím )
P. S.: I na sněhu jsem si ověřil, že jsem schopnej zabrzdit účinnějc bez ABS, než s ním. _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
2 roky zpatky v Brne na Martinkove (kratka ulicka s profilem naklonene roviny, tzv. downhill ) byl po ranu perfektne vylestenej sneholed, a tam bylo uplne jedno, na kterej pedal clovek slape
rnbw napsal(a):
Skus s jednou stranou auta na snehu a druhou na asfalte...
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6575 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: út listopad 01 2016, 12:19 Předmět:
Někdy lepší bez ABS. Kdysi jsem jel z kopečka na čerstvém sněhu (2-3 cm), stál na brzdě, bzučelo, kopalo a jelo, do auta na hlavní. Naštěstí jsem to nějak ukočíroval. Bez ABS by si to hrnulo sníh a trochu brzdilo. Měl jsem ho jeden čas vypínatelné a přestože páčka byla u volantu, člověk nestačil zareagovat a vypnout to. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Jan 12, 2009 Příspěvky: 7105 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: út listopad 01 2016, 18:09 Předmět:
Už od autoškoly jsem si zvyknul v případě nutnosti prudkého brždění zároveň dupnout na spojku.
Ani nevím, jestli je to doopravdy prospěšné nebo škodlivé.
Alepoň mi pak zůstane (většinou) nastartovaný motor. _________________ Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Založen: Jul 02, 2016 Příspěvky: 352 Bydliště: Český ráj
Zaslal: út listopad 01 2016, 19:00 Předmět:
citace:
Ani nevím, jestli je to doopravdy prospěšné nebo škodlivé.
Při brzdění se zařazenou rychlostí je nutné propálit i energii roztočeného motoru. Jsou to nějaké drobné, na brzdnou dráhu to nebude mít zásadní vliv.
Dále je běžící motor zárukou funkce posilovačů řízení a brzd, což po zablokování kol může být problém.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.