Zaslal: so září 24 2016, 18:15 Předmět: ŠKODA OCTAVIA 2004 nefunguje zadní stěrač
prosím nevíte někdo z Vás zde přítomných jak je zapojeno a celkově řešen zadní stěrač u tohoto auta? je u něj 4 pinový konektor. na krajních pinech je napětí 12V.
když vyndám celý motorek s mechanismem stěrače a připojím na ty dva krajní piny napětí,tak se motorek točí.
Ovšem zajímá mne,jak je to řešeno v autě.Tam se převrací polarita? Protože v autě (at je stěrač zapnutý nebo vypnutý, je polarita pořád stejná.když jsem otočil ty krajní piny v konektoru,tak stírač jede pořád.
EDIT: kdyz jsem ho mel pripojen zde na externi zdroj tak se tocil..pak se dal motorek do auta a na chvili sebou cukl.To ma zrejme na mysli ta koncová poloha.pak jsem chvili jel a sterac visel kolmo dolu....to znamená,ale že snahu má,ale přes páčku nejde spustit
schéma ti bude aj tak k ničomu... závada bude na 99,9% - zlomený kábel v gumenej priechodke pri pántoch piatych dverí...je to choroba káblových zväzkov skoro všetkých výrobcov.
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: so září 24 2016, 19:01 Předmět:
No a ty zbejvající dva, myslíš, jsou pro srandu králíkům? _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: so září 24 2016, 19:15 Předmět:
To je dost dobře možný (může se signálem koncáků řídit BKO, jenž periodicky přehazuje polaritu). Schéma ale nemám.
Nicméně ty dráty změř, třeba tak, že do jednoho bodneš 2 špendlíky, jeden před a druhej za průchodku a změříš ohmmetrem. _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Založen: Nov 11, 2003 Příspěvky: 220 Bydliště: střední čechy
Zaslal: so září 24 2016, 20:24 Předmět:
Podle schématu jsou ty dva dráty připojeny k motorku ostřikovačů. Tam se přepíná polarita, při jednom směru otáčení stříkají přední ostřikovače a při druhém zadní. Takže na těch dvou drátech by při ostřkování předního okna mělo být napětí 12V na jednom drátě a na druhém kostra, a při ostřikování zadního okna 12V na druhém drátě a na prvním kostra. V tom stěračovém motorku je vestavěná řídící jednotka, která ovládá motorek na základě signálů z ostřikovače. Taky bych testnul připojit na ty krajní piny žárovku z blinkru (12V 21W), abych měl jistotu, že v napájení není žádný přechodový odpor. Žárovka musí po zapnutí klíčku svítit plným jasem. _________________ 007
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.