Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Levné řešení na zpožděné rozsvícení světel .
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Antik



Založen: Dec 31, 2016
Příspěvky: 3
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: so prosinec 31 2016, 23:35    Předmět: Levné řešení na zpožděné rozsvícení světel . Citovat

Ahojky.
Mam Peugeot 406 2,1TD r.v.1996, kde je automatické rozsvěcování světel. Aktivuje se výměnou jakých si příčníků za relátka. Po nastartování se světla rozsvítí.
To je sice správně, má to ale jedno ALE.
Po otočení klíčku do první polohy mi ty světla bliknou. Je mi tedy jasné, že jsem našel důvod, proč mi občas rupne žárovka H7, a tak mne napadlo dát před žárovky nějaký zpoždovač. Pak by mě mělo být fuk, proč po otočení klíčku cvrkne do světel trocha voltu na půl sekundy.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
samponek



Založen: May 11, 2015
Příspěvky: 3178

PříspěvekZaslal: so prosinec 31 2016, 23:56    Předmět: Citovat

Musel bys před cívku toho relátka zapojit tři součástky, ale je to bastl a nic takovýho v autě nechtěj, hrozí vyhoření.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Soemtron



Založen: Jun 23, 2013
Příspěvky: 1085
Bydliště: Olomoucko

PříspěvekZaslal: ne leden 01 2017, 2:31    Předmět: Citovat

Někde se tu nedávno řešilo, že H7 jsou na (_!_). Hledej. Já je mám také.
Edit: Nehledej, tady to je.

Ps.: K tomu Sevconu asi nikdo nic nemá. Sad

_________________
Exclamation Sháním SM ELKA 21A, 6521, OKU101...
Koupím obrazovku Toshiba LR30477
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6558
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: ne leden 01 2017, 2:40    Předmět: Citovat

No to nevím, v autě mám 4x H7 a za 2 roky jsem nemusel měnit žádnou. A to furt jezdím a svítím (bez obrazek_cenzura typu denní svícení). Co mi za to dobu odešlo, byla sufitka na podsvícení SPZ.
Jenže vysvětluj to někomu, kdo svítí s BA20d, nebo při nejlepším s H4...

_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32087
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne leden 01 2017, 6:01    Předmět: Citovat

MetalGod - ono taky záleží na tom, jak je konstruovanej světlomet a jak je spáchaná instalace. Máš auta, kde neměníš žárovku prakticky celou životnost káry, pokud netuníš a necpeš tam třeba barevný LEDky na srazech a zas obyč na cestu domů. A obráceně máš káry, kde můžeš kupovat žárovky po krabicích, protože ti nevydrží ani půl roku. V případě H7 je to nejvíc ze všeho o chlazení patice, která je spáchaná jako izolovaná a není spojená s kostrou = je navržená pro použití s plastovou nevodivou parabolou. Když pak takovou žárovku nechladí ani upevňovací kroužek, shoří během pár desítek hodin funkce jak papírovej čert...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
breta1



Založen: Sep 09, 2005
Příspěvky: 3491

PříspěvekZaslal: ne leden 01 2017, 10:28    Předmět: Citovat

Mám OCT1 od 09/2010, najeto 70 000km, hned jsem si tam namontoval jakési denní svícení z Lidlu za 6 stovek (údajně homologované, 2x na STK žádný problém).
Jsou tam H4, nikdy jsem je neměnil a za celou dobu jsem měnil jednu žárovku 15W/21W kvůli brzdovému světlu.
Asi ty denní světla mi ty H4 ušetřily.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Milan_F



Založen: Oct 03, 2005
Příspěvky: 1547
Bydliště: nedaleko Humpolce

PříspěvekZaslal: ne leden 01 2017, 11:09    Předmět: Citovat

Nebylo by lepší řešit příčinu bliknutí než následek? Je potřeba zjistit proč světla bliknou a pak udělat opatření, aby neblikala - např. přepojit rele spínající světla na kontrolku mazání či dobíjení. Nebo přímo na spínačku, kde je napětí při zapnutym zapalování. Kecy, že takto zapojený denní svícení zbytečně zatěžuje aku při startu jsou jen bláboly. Nějakejch 10A navíc nemůže zdravá baterka ani pocítit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
nekmil



Založen: Mar 06, 2005
Příspěvky: 787
Bydliště: Havířov

PříspěvekZaslal: ne leden 01 2017, 11:51    Předmět: Citovat

to MetalGod: Nedávno jsem si pořídil jakýsi "dýmový stroj" a denní svícení (dá se vypnout a zapnout) jsem okamžitě vypnul.
To, že vpředu "cosi" svítí a vzadu je tma, to je špatně.
A nejhorší jsou "řidiči" kteří takto jezdí i v zimě za špatného počasí, sychravo atp. Sad

_________________
http://tesinsko.cz/webcams/rondel
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Kvicala_r



Založen: Jan 19, 2005
Příspěvky: 3386
Bydliště: Haná / N.J.

PříspěvekZaslal: ne leden 01 2017, 12:21    Předmět: Citovat

Asi bych se taky snažil podívat na zapojení originál relé a upravit aby fungovalo podle logiky. Pokud není zalisované/zalité, pak by to nemuselo být tak těžké.

Snížená viditelnost je jedna věc. Ale požadavek homologací káry, svícení jen vepředu, si nevymysleli tito "špatní" řidiči... Dřív se jezdilo bez světel a svítili jen motorkáři(ky), aby je bylo lépe vidět. Pak to naši moudří vychcánci změnili, aby jim kapalo více z daní PHM, a to je věcí druhou.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
nekmil



Založen: Mar 06, 2005
Příspěvky: 787
Bydliště: Havířov

PříspěvekZaslal: ne leden 01 2017, 12:32    Předmět: Citovat

to Kvicala_r: No promiň, ale pokud někdo za hnusného počasí jede na "denní svícení" tak je něco špatně. I když se mi po zapnutí zapalování zapnou denní světla tak mám přece možnost zapnout světla tlumená (tedy i světla vzadu).
Jen tak na okraj, já jsem svítil tlumenými světly přes den už v roce 81 a přišlo mi srandovní jak mě všichni upozorňovali, že jsem je zapoměl vypnout Smile
O tom, že mnoho řidičů vůbec nemá potuchy o existenci světel parkovacích ani nemluvím.

_________________
http://tesinsko.cz/webcams/rondel
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Kvicala_r



Založen: Jan 19, 2005
Příspěvky: 3386
Bydliště: Haná / N.J.

PříspěvekZaslal: ne leden 01 2017, 13:34    Předmět: Citovat

Ale já neodporuju sychravé počasí - to je podle mě snížená viditelnost a tam světla zapínám na tlumené samozřejmě taky (hlavně skrze obrysovky zezadu). Jinak s radostí využívám LED DRL, kde se nemusím bát o životnost dražších H4 (Osram NB ultimate, Philips XV...) a taky to ušetří odhadem 150W, což není sice moc ale taky to není úplně zanedbatelné.
Když do auta sedne pako, kterymu neni v noci divny, že mu nesvítí palubka a tak jezdí po městě - pak je to kapitola sama pro sebe. A není takových řidičů zrovna málo - jo město je někdy nasvíceny celkem dobře.


Nejsem až tak starý ročník, ale prý dřív jída s rožnutými světly měla být něco jako "urgentní" jízda - např při úrazu směr nemocnice. Tak mi to kdysi referoval tatík..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6577
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: ne leden 01 2017, 14:19    Předmět: Citovat

H4 je nejlepší žárovka, jaká byla kdy stvořena, Nemám rád, když jí někdo opovrhuje:-)
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6558
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: ne leden 01 2017, 14:53    Předmět: Citovat

nekmil napsal(a):
to MetalGod: Nedávno jsem si pořídil jakýsi "dýmový stroj" a denní svícení (dá se vypnout a zapnout) jsem okamžitě vypnul.
To, že vpředu "cosi" svítí a vzadu je tma, to je špatně.
A nejhorší jsou "řidiči" kteří takto jezdí i v zimě za špatného počasí, sychravo atp. Sad
To mi povídej, kór, když bydlíš a jezdíš v místech, kde o rovinu nezakopneš a často projíždíš nějakým lesem. To už fakt lepší, když někdo jede na parkovačky - jsou dostatečně vysoko, takže někoho za horizontem vidíš podstatně dřív, taky mu svítí prdel, což u DS neplatí.
Jo, kdyby se DS montovalo těsně pod přední světla a kdyby svítily přitom obrysovky, neměl bych nic proti, snad jedině, kdyby se ještě řidiči naučili, kdy je používat a kdy nikoliv, kdyby v extrémních podmínkách klidně mohli okamžitě přijít o řidičák (má mít právo jezdit ten, kdo si klidně jede na DS v noci, hustým dešti, chumelenici, nebo mlze?).


Ale k tématu - Šššampunek má pravdu, 3 součástky, např. odpor nízký hodnoty + elyt + relé, nebo odpor + kundík + kádéčko + relé, kdy tenhle obvod zajistí zpožděný sepnutí obvodu (ale udělal bych to z důvodu bezpečnosti pro každý světlo zvlášť). Nebo se tady nedávno probírala možnost použít podobnej primitivní obvod pozvolnýho náběhu s MOSFETem, kterej probliknutí sice neřeší, ale řeší proudovej ráz při rozsvěcení, čímž prodlužuje životnost žárovek.

_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill


Naposledy upravil MetalGod dne ne leden 01 2017, 15:18, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6577
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: ne leden 01 2017, 15:08    Předmět: Citovat

No mně svítí denní v dákových, tak asi OK. Dávat ho 20 cm nad zem je fakt kokotina.
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6558
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: ne leden 01 2017, 15:29    Předmět: Citovat

Jo, jen je blbý, že Ti nesvítí prdel.


Jinak, pokud to problikne okamžitě po otočení klíčkem, dalo by se to vyřešit i trochu jinak - relé s dvojicí rozpínacích kontaktů (nebo přepínacích, ale zapojenejch jako rozpínacích), do série za něj paralelně elyt s vybíjecím odporem - během nabíjení elytu poteče relátkem proud a dojde k rozepnutí světelnýho obvodu, po nabití nad určitou úroveň dojde k sepnutí kontaktů a proud pak poteče jen skrz vybíjecí odpor.
V případě poruchy obvodu budeš pouze tam, kde jseš teď, protože relé bude v klidu sepnutý.

_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.20 sekund