Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7849 Bydliště: Brno
Zaslal: st listopad 02 2016, 15:33 Předmět: Motor ventilátoru topení v Lancii- může tam být třífáz?
Kolegovi v práci klekl motor topení v Lancii (má nějaký kombík, asi Dedra?).
Tak shání nový, údajně je tam třífázový motor, řízený šesticí FETů- je to možné? Proč by se to takhle (z mého pohledu zbytečně složitě) řešilo? _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32087 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st listopad 02 2016, 15:45 Předmět:
Má jednodušší konstrukci než komutátorák = nepotřebuje uhlíky/kartáče a proto taky nejiskří a tím neruší - proč by se nedělal "ve trojfázu"? Navíc má pro auto kde je už tak elektroniky jak nasráno jednodušší regulaci - stačí na to měnit jeden kmitočet, není potřeba PWM nebo přepínání odboček na předřadným odporu. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6577 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: st listopad 02 2016, 17:28 Předmět:
V pohodě, dělá se to. Já třeba mám takový ventilátor u chladiče. Pár cívek (je jich víc, nevím kolik pólů) a magnety. Co je trochu míň dobrý, že te to jištěný 50A pojistkou a je to furt pod napětím. To samý klimoška (tam je komutátor s PWM), taky furt pod napětím. Dřív tam dávali relé, po face už ušetřily. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7849 Bydliště: Brno
Zaslal: st listopad 02 2016, 22:52 Předmět:
Pánové, díky za info. Osobně jsem se s tím nesetkal.
Kdysi jsem známému opravoval regulaci ventilátoru z P405, tam byl veliký chladič a na něm jeden darlington v pouzdře TO3.
Ale to už je hoooodně douho.
Tyhle novinky v autech jdou jaksi mimo mě- felda už má 20 let, hadrák 47 _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32087 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st listopad 02 2016, 23:21 Předmět:
No a co? Vejtřasky mají 70 a furt jezděj - a ty nemají větrák žádnej, respektive původně ho neměly - topení do kabiny u těch nejstarších bylo odběrem vzduchu z prostoru hlav válců pomocí plechovýho kanálu s uzavírací klapkou, kam ho hnal chladicí ventilátor na přední straně motoru - a o větrání v létě se staral otevřenej poklop ve střeše nad sedačkou "velitele vozu" = spolujezdce v civilu ... Samostatný větrání s větrákem na 12V dostaly vejtřasy až po skoro 20 letech výroby - někdy v půlce 60. let, zhruba ve stejný době, kdy z nich zmizely celočervený zadní kulatý svítilny a dostaly se na ně modernější půlený, nahoře oranžový a dole červený. Tak jaká křeč, že někdo nezná použití v podstatě asynchronního motorku v autě - když jsem já začínal modelařit, tak taky žádný elektrolety nebyly, to teprve u firmy Robbe přemejšleli nad odlehčenýma stejnosměrnýma motorkama se samarium-kobaltovýma magnetama a jejich polovodičovou regulací řízenou přímo proporcionálně impulsama z RC přijímače, bez serva točícího potenciometrem ... A NiCd sintrovaný akumulátory se sháněly pod rukou v tuzexu nebo přes kamioňáky, doslova šmelinou. Každej kdo měl "motoráka" musel mít buď detonační motorek s éterovým palivem, nebo "žhavík" a k němu příslušný metanolový palivo, jenže na to musel mít i jedový osvědčení, jinak si nezalítal ... A to se ještě "lítalo" s řízením na 27MHz a dokonce ještě někde jen s AM modulací nebo funkcí "doraz-doraz"! Dneska? Až na skutečný obří modely je všecko v elektrice, všecky poslední NiCd články co se používaly byly sintrovaný (rychlonabíjecí) a dneska už to je navíc samej Li-Ion a Li-Pol článek, motory samozřejmě asynchronní 3f a s vnějším rotorem přímo mechanicky spojeným s vrtulema, nebo s reduktorama na vrtule velkýho průměru ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Apr 08, 2004 Příspěvky: 3321 Bydliště: Brno
Zaslal: ne listopad 06 2016, 18:57 Předmět:
Mel jsem Lancii Kappu a taky me odesel kabinovy ventilator. Nevim zda je tam stejny ale asi jo. Bylo horko a ja mel ventos na max. Najednou dym jak prase. Tak jsem zastavil a hledal od odkud to jde. Vysledek byl ventilator, kdyz jsem ho vydnal mel pekne ocouzene vynuti. Od te doby prestalo fungovat autom. zapnuti. Pojistky ok. Tak jsem to dal pres relatko a povesil to na parkovacky. Ten ventos pry nema rad tocky na max. Fouka sice paradne ale ne moc dlouho.
Založen: Jan 19, 2005 Příspěvky: 3386 Bydliště: Haná / N.J.
Zaslal: ne listopad 06 2016, 21:31 Předmět:
No hádám u toho pažouta 405 ten darlington nebyl spínací, ale jen v lineárním režimu. Na bývalémm firemní parťasovi (rv 2002) byly dva. Jeden zdechl, tak sem nahradil oba jiným typem a pak v pohodě..
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.