Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Motor ventilátoru topení v Lancii- může tam být třífáz?

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Michal22



Založen: Mar 28, 2012
Příspěvky: 7849
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: st listopad 02 2016, 15:33    Předmět: Motor ventilátoru topení v Lancii- může tam být třífáz? Citovat

Kolegovi v práci klekl motor topení v Lancii (má nějaký kombík, asi Dedra?).
Tak shání nový, údajně je tam třífázový motor, řízený šesticí FETů- je to možné? Proč by se to takhle (z mého pohledu zbytečně složitě) řešilo?

_________________
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32087
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st listopad 02 2016, 15:45    Předmět: Citovat

Má jednodušší konstrukci než komutátorák = nepotřebuje uhlíky/kartáče a proto taky nejiskří a tím neruší - proč by se nedělal "ve trojfázu"? Navíc má pro auto kde je už tak elektroniky jak nasráno jednodušší regulaci - stačí na to měnit jeden kmitočet, není potřeba PWM nebo přepínání odboček na předřadným odporu.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6577
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: st listopad 02 2016, 17:28    Předmět: Citovat

V pohodě, dělá se to. Já třeba mám takový ventilátor u chladiče. Pár cívek (je jich víc, nevím kolik pólů) a magnety. Co je trochu míň dobrý, že te to jištěný 50A pojistkou a je to furt pod napětím. To samý klimoška (tam je komutátor s PWM), taky furt pod napětím. Dřív tam dávali relé, po face už ušetřily.
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vrky



Založen: Nov 28, 2004
Příspěvky: 1783
Bydliště: pod Black Mount

PříspěvekZaslal: st listopad 02 2016, 17:47    Předmět: Citovat

Scania má bezkomutátorový větrák topení taky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 34078
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: st listopad 02 2016, 17:52    Předmět: Citovat

Bezkomutatorovy motor je tichsi, da sa lepsie regulovat a polovodice su lacne...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6577
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: st listopad 02 2016, 19:33    Předmět: Citovat

Jo, dokud to celý nebouchne, což ne že se nestane.
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32087
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st listopad 02 2016, 21:10    Předmět: Citovat

A vo vo vo vo tom žádná ....
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Michal22



Založen: Mar 28, 2012
Příspěvky: 7849
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: st listopad 02 2016, 22:52    Předmět: Citovat

Pánové, díky za info. Osobně jsem se s tím nesetkal.
Kdysi jsem známému opravoval regulaci ventilátoru z P405, tam byl veliký chladič a na něm jeden darlington v pouzdře TO3.
Ale to už je hoooodně douho.
Tyhle novinky v autech jdou jaksi mimo mě- felda už má 20 let, hadrák 47 Very Happy

_________________
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32087
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st listopad 02 2016, 23:21    Předmět: Citovat

No a co? Vejtřasky mají 70 a furt jezděj - a ty nemají větrák žádnej, respektive původně ho neměly - topení do kabiny u těch nejstarších bylo odběrem vzduchu z prostoru hlav válců pomocí plechovýho kanálu s uzavírací klapkou, kam ho hnal chladicí ventilátor na přední straně motoru - a o větrání v létě se staral otevřenej poklop ve střeše nad sedačkou "velitele vozu" = spolujezdce v civilu ... Samostatný větrání s větrákem na 12V dostaly vejtřasy až po skoro 20 letech výroby - někdy v půlce 60. let, zhruba ve stejný době, kdy z nich zmizely celočervený zadní kulatý svítilny a dostaly se na ně modernější půlený, nahoře oranžový a dole červený. Tak jaká křeč, že někdo nezná použití v podstatě asynchronního motorku v autě - když jsem já začínal modelařit, tak taky žádný elektrolety nebyly, to teprve u firmy Robbe přemejšleli nad odlehčenýma stejnosměrnýma motorkama se samarium-kobaltovýma magnetama a jejich polovodičovou regulací řízenou přímo proporcionálně impulsama z RC přijímače, bez serva točícího potenciometrem ... A NiCd sintrovaný akumulátory se sháněly pod rukou v tuzexu nebo přes kamioňáky, doslova šmelinou. Každej kdo měl "motoráka" musel mít buď detonační motorek s éterovým palivem, nebo "žhavík" a k němu příslušný metanolový palivo, jenže na to musel mít i jedový osvědčení, jinak si nezalítal ... A to se ještě "lítalo" s řízením na 27MHz a dokonce ještě někde jen s AM modulací nebo funkcí "doraz-doraz"! Dneska? Až na skutečný obří modely je všecko v elektrice, všecky poslední NiCd články co se používaly byly sintrovaný (rychlonabíjecí) a dneska už to je navíc samej Li-Ion a Li-Pol článek, motory samozřejmě asynchronní 3f a s vnějším rotorem přímo mechanicky spojeným s vrtulema, nebo s reduktorama na vrtule velkýho průměru ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
robo



Založen: Apr 08, 2004
Příspěvky: 3321
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: ne listopad 06 2016, 18:57    Předmět: Citovat

Mel jsem Lancii Kappu a taky me odesel kabinovy ventilator. Nevim zda je tam stejny ale asi jo. Bylo horko a ja mel ventos na max. Najednou dym jak prase. Tak jsem zastavil a hledal od odkud to jde. Vysledek byl ventilator, kdyz jsem ho vydnal mel pekne ocouzene vynuti. Od te doby prestalo fungovat autom. zapnuti. Pojistky ok. Tak jsem to dal pres relatko a povesil to na parkovacky. Ten ventos pry nema rad tocky na max. Fouka sice paradne ale ne moc dlouho. Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Kvicala_r



Založen: Jan 19, 2005
Příspěvky: 3386
Bydliště: Haná / N.J.

PříspěvekZaslal: ne listopad 06 2016, 21:31    Předmět: Citovat

No hádám u toho pažouta 405 ten darlington nebyl spínací, ale jen v lineárním režimu. Na bývalémm firemní parťasovi (rv 2002) byly dva. Jeden zdechl, tak sem nahradil oba jiným typem a pak v pohodě..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.22 sekund