Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Tlačítko, pěti-klik, on/off
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Programování PIC, ATMEL, EEPROM a dalších obvodů
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
paycz



Založen: Oct 13, 2014
Příspěvky: 282

PříspěvekZaslal: út červenec 12 2016, 20:30    Předmět: Tlačítko, pěti-klik, on/off Citovat

Ahoj, programuji jednoduchou aplikaci kterou jsem chtěl zapínat a vypínat pomocí tlačítka pěti-klikem, ale bohužel žádné mé snažení nepřineslo ovoce nejdříve jsem zkoušel cyklovat a přesně nastavit delay abych se trefil do kliku a nic pak jsem to zkoušel nějakou metodou odčítání apod. ,ale také nic nemáte někdo nápad jak v C udělat nějaký cyklus který po pěti klikách vykoná nějakou akci a když budou třeba jen čtyři kliky tak se to vyresetuje a bude čekat znovu na dalších 5 kliků

Název vlákna upraven. ZdenekHQ
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: út červenec 12 2016, 20:46    Předmět: Citovat

Já jsem nedávno zkusil zhasnout světlo pomocí čtyř dřepů, a ani tohle nepřineslo žádný ovoce, i když jsem měl v ruce hrušku a za zády jabloň. Možná to byl jen špatně zvolený postup - spoléhal jsem na dostatek vitamínu C....
_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
dobrman



Založen: Aug 12, 2012
Příspěvky: 1518
Bydliště: J H

PříspěvekZaslal: út červenec 12 2016, 20:54    Předmět: Citovat

to mi dost připomíná zamykání/odemykání e-gripu (e-cig) Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
workhard



Založen: Jul 07, 2006
Příspěvky: 5141
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: út červenec 12 2016, 20:55    Předmět: Citovat

No vida, tak nějak to jít musí Smile
_________________
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Honza_dy



Založen: Aug 20, 2004
Příspěvky: 2172
Bydliště: Brno-venkov

PříspěvekZaslal: út červenec 12 2016, 20:57    Předmět: Citovat

Paycz: Přeložím Ti Zdenkovu odpověď: Dej sem tvůj kód ať vidíme co jsi vymyslel. Jinak to bude na blbou otázku blbá odpověď.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
paycz



Založen: Oct 13, 2014
Příspěvky: 282

PříspěvekZaslal: út červenec 12 2016, 21:00    Předmět: Citovat

ZdenekHQ napsal(a):
Já jsem nedávno zkusil zhasnout světlo pomocí čtyř dřepů, a ani tohle nepřineslo žádný ovoce, i když jsem měl v ruce hrušku a za zády jabloň. Možná to byl jen špatně zvolený postup - spoléhal jsem na dostatek vitamínu C....
dobře pochopil jsem že mě asi neporadíte, ale pokusím se napsat část kódu co by mohl fungovat jestliže by se to nějak vylepšilo

kód:

start:
while(1);
{
if(klik == 01)
{
asm goto 0x001
}
delay_ms(500);
goto 0_1

0_1:
if(klik == 01)
{
asm goto 0x001
}
delay_ms(500);
goto 0_2
}
a takhle by do pokračovalo do 0_4 ale bohužel to nelze přesně načasovat
druhá možnost by byla srovnání dvou stavu konstrukce by obsahovala obvod který by měl T1=cca 500ms a T2=100ms
tím pádem by stisk tlačítka nemusel být tak přesný


kód:

while(5 == 0_1);
{
if(klik == timer)
{
0_1++;
}
}
.
.
.
.
.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Cowley



Založen: Feb 04, 2005
Příspěvky: 3311

PříspěvekZaslal: út červenec 12 2016, 21:01    Předmět: Citovat

U Arduina na to používám upravenou knihovnu OneButton,
koukni na to ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
paycz



Založen: Oct 13, 2014
Příspěvky: 282

PříspěvekZaslal: út červenec 12 2016, 21:13    Předmět: Citovat

Cowley napsal(a):
U Arduina na to používám upravenou knihovnu OneButton,
koukni na to ...
nevím jestli jsem to pochopil správně díval jsem se i na knihovnu arduino ale moc se v tom nevyznám ale přijde mi velký delay 1000ms na klik když si to vyzkouším jen tak se stopkama tak mi pěti klik zabere cca 3s a když bude čekat vždy 1s tak celkem ten program předběhnu
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
GeorgeB



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 1216
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: út červenec 12 2016, 21:26    Předmět: Citovat

Já bych to udělal jako čekací rutinu. Cyklus for()...
Prvním stiskem tlačítka bysme se dostali do cyklusu for(unsigned char i=0;i<5;i++))...
V cyklu bych čekal například max. 1500ms na další stisk.
Pokud nenastane(předčasně ukončit cyklus), tak výsledek rutiny by bylo FALSE.
Pokud nastane další stisk (čekat dokud stisk není uvolněn), tak bych čekal dalších max. 1500ms- a celkem bych tedy čekal 4x (první stisk byl ten úvodní-inicializační).
Je-li splněn počet stisků v cyklu 4x, tak výsledek je TRUE.

Výhody tohoto jsou: maximální čekací doba 1,5s, délka stisku může být libovolná, rychlost pěti stisků naopak libovolně krátká.

Pokud je podmínkou,že musí být přesně 5 stisků, tak nechat cyklus udělat celkem 5x a pokud po čtvrtém stisku (čtvrtý + inicializační = 5x) nastane i další stisk, tak výsledek je opět FALSE.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
paycz



Založen: Oct 13, 2014
Příspěvky: 282

PříspěvekZaslal: út červenec 12 2016, 21:26    Předmět: Citovat

mě napadlo něco v tomto stylu: viz příloha
že by to srovnávalo dva stavy timer = button
a pokaždé když by bylo napětí v log. nule funkce by znovu porovnávala tím pádem by zmáčknutí nemusela být tak časově přesná



puls.PNG
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  puls.PNG
 Velikost:  14.37 kB
 Staženo:  50 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: út červenec 12 2016, 21:29    Předmět: Citovat

Honza_dy napsal(a):
Paycz: Přeložím Ti Zdenkovu odpověď: Dej sem tvůj kód ať vidíme co jsi vymyslel. Jinak to bude na blbou otázku blbá odpověď.

Dík. Velmi přesně napsáno.

_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]


Naposledy upravil ZdenekHQ dne út červenec 12 2016, 21:30, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Cowley



Založen: Feb 04, 2005
Příspěvky: 3311

PříspěvekZaslal: út červenec 12 2016, 21:30    Předmět: Citovat

paycz napsal(a):
... 1000ms na klik


Sekundu tam má na přidržení tlačítka - pro vyvolání menu apod.
Prostuduj si ten diagram s kroužky (jednotlivými fázemi) 0 až 3 a také 6 s těmi šipkami a pochopíš Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: út červenec 12 2016, 21:36    Předmět: Citovat

V assembleru to dělám tak, že čtu stav tlačítka ve smyčce po cca 10ms, tři stejný po sobě jdoucí stavy = výsledek, jinak návrat na začátek čtení. Je tady nebezpečí zacyklení, v praxi se to ale nestává.

Pak stačí jen počítat stavy s tím, že nad tím celým procesem běží timeout, například 5 vteřin.

_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
paycz



Založen: Oct 13, 2014
Příspěvky: 282

PříspěvekZaslal: st červenec 13 2016, 15:46    Předmět: Citovat

nevím jak přesně by to mělo s tím cyklem for vypadat něco jsem zbaslil ale moc tomu nedávám Wink
kód:
   if(RA1_bit == 01)
    {
    goto timer;
    }



timer:

void InitTimer0(){
  T0CON    = 0x85;
  TMR0H    = 0x48;
  TMR0L    = 0xE5;
  GIE_bit    = 1;
  TMR0IE_bit    = 1;
}
 
void Interrupt(){
  if (TMR0IF_bit){
    TMR0IF_bit = 0;
    TMR0H    = 0x48;
    TMR0L    = 0xE5;
   
while(RA1_bit == 01)
    {
    delay_ms(100);
    for(unsigned char i=0;i<4;i++)
      }
      if(for == true )
    {
    }

  }
}

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frpr666



Založen: Dec 28, 2009
Příspěvky: 1051

PříspěvekZaslal: st červenec 13 2016, 17:20    Předmět: Citovat

Assembler a goto vůbec nepoužívej. Celou akci lze napsat v C. Snadněji to snad už ani nejde. Já bych to řešil nějak takto:
kód:
// priklad 1. pozor neni odzkouseno

void loop()
{
  time = millis();
  if ((time-lasttime)>100)
  {
    stisknul5x = readbutton5(); // akce kazdych 100ms
    lasttime = time;
  }

  if (stisknul5x)
  {
    printf("stisknul 5x");
    stisknul5x=0;
  }
}


uint8_t readbutton5( void)
{
  // krok 1, cteme tlacitko, hodnotu ulozime do promenne button_flag

  if(DigitalRead())
  {
    if(button_cnt<5)
    {
      button_cnt++;
    }
    else
    {
      button_flag=1; // reagujeme pouze, je-li tlacitko zmackle vic nez 500ms
    }
  }
  else
  {
    if(button_cnt!=0)
    {
      button_cnt--;
    }
    else
    {
      button_flag=0;
    }
  }

  // krok 2, vyroba "nastupne" hrany, hodnotu ulozime do promenne button_fp

  button_fp = button_flag & ~(button_mem);
  button_mem = button_flag;

  // krok 3, "softwarovy casovac ton1" je spusten od "nastupne" hrany
 
  if ((ton1_status==0)&&(button_fp))
  {
    ton1_status=1;
    ton1_value=50; // 5 sekund je max. time, dokdy se musi prijit 5 kliknuti
  }
  if (ton1_value!=0)
  {
     ton1_value--;
     if(ton1_value==0) ton1_status=0;
  }

  // krok 4, pocitani stisku tlacitka

  if ((ton1_status==1)&&(button_fp))
  {
    button_push_cnt++;
    if (button_push_cnt==5) return(1);
  }
  if (ton1_status==0)
  {
    button_push_cnt=0;
  }
  return(0);
}
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Programování PIC, ATMEL, EEPROM a dalších obvodů Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.63 sekund