Zaslal: út červenec 12 2016, 20:30 Předmět: Tlačítko, pěti-klik, on/off
Ahoj, programuji jednoduchou aplikaci kterou jsem chtěl zapínat a vypínat pomocí tlačítka pěti-klikem, ale bohužel žádné mé snažení nepřineslo ovoce nejdříve jsem zkoušel cyklovat a přesně nastavit delay abych se trefil do kliku a nic pak jsem to zkoušel nějakou metodou odčítání apod. ,ale také nic nemáte někdo nápad jak v C udělat nějaký cyklus který po pěti klikách vykoná nějakou akci a když budou třeba jen čtyři kliky tak se to vyresetuje a bude čekat znovu na dalších 5 kliků
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: út červenec 12 2016, 20:46 Předmět:
Já jsem nedávno zkusil zhasnout světlo pomocí čtyř dřepů, a ani tohle nepřineslo žádný ovoce, i když jsem měl v ruce hrušku a za zády jabloň. Možná to byl jen špatně zvolený postup - spoléhal jsem na dostatek vitamínu C.... _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Já jsem nedávno zkusil zhasnout světlo pomocí čtyř dřepů, a ani tohle nepřineslo žádný ovoce, i když jsem měl v ruce hrušku a za zády jabloň. Možná to byl jen špatně zvolený postup - spoléhal jsem na dostatek vitamínu C....
dobře pochopil jsem že mě asi neporadíte, ale pokusím se napsat část kódu co by mohl fungovat jestliže by se to nějak vylepšilo
a takhle by do pokračovalo do 0_4 ale bohužel to nelze přesně načasovat
druhá možnost by byla srovnání dvou stavu konstrukce by obsahovala obvod který by měl T1=cca 500ms a T2=100ms
tím pádem by stisk tlačítka nemusel být tak přesný
nevím jestli jsem to pochopil správně díval jsem se i na knihovnu arduino ale moc se v tom nevyznám ale přijde mi velký delay 1000ms na klik když si to vyzkouším jen tak se stopkama tak mi pěti klik zabere cca 3s a když bude čekat vždy 1s tak celkem ten program předběhnu
Založen: Nov 21, 2005 Příspěvky: 1216 Bydliště: Pardubice
Zaslal: út červenec 12 2016, 21:26 Předmět:
Já bych to udělal jako čekací rutinu. Cyklus for()...
Prvním stiskem tlačítka bysme se dostali do cyklusu for(unsigned char i=0;i<5;i++))...
V cyklu bych čekal například max. 1500ms na další stisk.
Pokud nenastane(předčasně ukončit cyklus), tak výsledek rutiny by bylo FALSE.
Pokud nastane další stisk (čekat dokud stisk není uvolněn), tak bych čekal dalších max. 1500ms- a celkem bych tedy čekal 4x (první stisk byl ten úvodní-inicializační).
Je-li splněn počet stisků v cyklu 4x, tak výsledek je TRUE.
Výhody tohoto jsou: maximální čekací doba 1,5s, délka stisku může být libovolná, rychlost pěti stisků naopak libovolně krátká.
Pokud je podmínkou,že musí být přesně 5 stisků, tak nechat cyklus udělat celkem 5x a pokud po čtvrtém stisku (čtvrtý + inicializační = 5x) nastane i další stisk, tak výsledek je opět FALSE.
mě napadlo něco v tomto stylu: viz příloha
že by to srovnávalo dva stavy timer = button
a pokaždé když by bylo napětí v log. nule funkce by znovu porovnávala tím pádem by zmáčknutí nemusela být tak časově přesná
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: út červenec 12 2016, 21:29 Předmět:
Honza_dy napsal(a):
Paycz: Přeložím Ti Zdenkovu odpověď: Dej sem tvůj kód ať vidíme co jsi vymyslel. Jinak to bude na blbou otázku blbá odpověď.
Dík. Velmi přesně napsáno. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Naposledy upravil ZdenekHQ dne út červenec 12 2016, 21:30, celkově upraveno 1 krát.
Sekundu tam má na přidržení tlačítka - pro vyvolání menu apod.
Prostuduj si ten diagram s kroužky (jednotlivými fázemi) 0 až 3 a také 6 s těmi šipkami a pochopíš
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: út červenec 12 2016, 21:36 Předmět:
V assembleru to dělám tak, že čtu stav tlačítka ve smyčce po cca 10ms, tři stejný po sobě jdoucí stavy = výsledek, jinak návrat na začátek čtení. Je tady nebezpečí zacyklení, v praxi se to ale nestává.
Pak stačí jen počítat stavy s tím, že nad tím celým procesem běží timeout, například 5 vteřin. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
// krok 3, "softwarovy casovac ton1" je spusten od "nastupne" hrany
if ((ton1_status==0)&&(button_fp))
{
ton1_status=1;
ton1_value=50; // 5 sekund je max. time, dokdy se musi prijit 5 kliknuti
}
if (ton1_value!=0)
{
ton1_value--;
if(ton1_value==0) ton1_status=0;
}
// krok 4, pocitani stisku tlacitka
if ((ton1_status==1)&&(button_fp))
{
button_push_cnt++;
if (button_push_cnt==5) return(1);
}
if (ton1_status==0)
{
button_push_cnt=0;
}
return(0);
}
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.