Zaslal: st leden 27 2016, 17:45 Předmět: Denne svietenie na 1/3 vykonu
Zdravim pani. Stretli ste sa uz prosim niekto s dennym sieteni ktore je instalovane na ziarovku dialkovych svetiel? Je udavane, ze pri aktivacii dennych svetiel sje svit ziarovky dialkovych svetiel redukovany na cca 1/3tinu vykonu.
Moc by ma zaujimala nejaka schema,pripadne skusenosti. Nejaku samo-domo schemu by som vedel z hlavy vymlatit,ale dost sa bojim rusenia ktore by vzniklo pri pouziti PWM regulacie ziarovky.
Budem vdacny za kazdu prakticku skusenost,pripadne schemu.
DAKUJEM
Založen: Oct 06, 2013 Příspěvky: 1320 Bydliště: Ostrava
Zaslal: st leden 27 2016, 19:17 Předmět:
Treba v kolegově A4 B7 jsem přední světla přes diagnostiku mohl snížit na 50% jako denní svíceni. Tuhle možnost řídící jednotka prostě umožňuje. Výchozí nastavení bylo 90%, ale to vlastně nebylo nijak poznat.
Dle mého soudu to zákon umožňuje. Zkuste si projít zákon 361/2000, jestli tam najdete něco o předepsaném výkonu potkávacích světel při denním svícení.
Zákon o provozu na pozemních komunikacích
paragraf 32
Motorové vozidlo musí mít za jízdy rozsvícena obrysová světla a potkávací světla nebo světla pro denní svícení, pokud je jimi vybaveno podle zvláštního právního předpisu.
Řidič nesmí užít dálková světla, je-li vozovka dostatečně a souvisle osvětlena
Tím zvláštním předpisem se rozumí
Zákon č. 56/2001
Vyhláška 341/2002
Vyhláška 100/2003
Toto platí alespoň v ČR
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19584 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: st leden 27 2016, 20:03 Předmět:
Jo, to se používalo v japonských autech, ta mají trvalý plus na žárovkách a spínání je na kostru (tedy mimo obrysovky, ty se spínají normálně plusem).
V případě obvodu DRL šlo klopené světlo přes relé, které bylo ovládané z kontaktu tlaku mazání, na odpor cca 1 Ω / 30 W (v přiloženém schématu není zakreslený, ale zapojoval se místo černého drátu mezi pinem 1 modulu DRL a kostrou 11). Ve schématu je spoj přímo na kostru, to pro státy, kde snížený výkon hlavních světel nebyl homologovaný.
Ten modul v příloze spíná klopená světla při sepnutí policajta tlaku oleje, odpor se umísťoval na zadní stěnu motorového prostoru tak, aby se pod výdechem za kapotou chladil, kdysi jsem v jednom Swiftu nahrazoval originální u nás dostupnými dvěma kousky TR342 2R2, dva kusy paralelně spojené jsem přišrouboval na hliníkový chladič 111x25x40 mm a s ním přichytil na stěnu motorového prostoru do prostoru po původním odporu.
Ale opakuji - připojovala se jím pouze kostra klopených světel, dálková se spojovala kostrou napřímo vždy.
Při rozsvícení světel přepínačem odpadlo relé obvodu DRL a světla se spínala na kostru natvrdo přes přepínač jako obvykle.
U novějšího provedení DRL tam sice odpor zůstal, ale na podstatně menší ztrátový výkon, protože v sérii s ním je FET řídící proud žárovkami v režimu PWM (frekvenci neznám a schéma nemám), konstantní střední hodnota proudu se udržuje změnou střídy na základě vyfiltrovaného úbytku napětí na tom odporu.
Kdysi jsme tu s Ekkarem v jiné souvislosti hledali odpověď na otázku, co se žárovkami dlouhodobě udělá nízká teplota vláken, jestli v nich ještě správně probíhá jódový cyklus, ale ten asi nějak probíhá, jen bych řekl, že ty žárovky, které teoreticky měly vydržet déle, měly životnost nanejvýše stejnou, spíše kratší. Každopádně nám nikdo jasnou odpověď nedal.
Pokud bys použil modul DRL se snížením výkonu žárovek, měl by být homologovaný pro dané vozidlo a doklad o homologaci bys měl vozit s sebou. Vyhneš se tak situaci, že tě policajti kvůli tomu budou častěji stavět a poílat na nejbližší STK s požadavkem na kontrolu světelného toku.
Nebo si pořiď kompletní homologovanou sadu světel pro denní svícení a budeš mít pokoj.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32055 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt leden 28 2016, 7:38 Předmět:
Koncern VW to má zapojený na některých verzích třeba Caddyho nebo Golfa - jako denní svítí to, co v noci funguje jako dálkový světlo, ale s tím 1/3 výkonem - řízeno přes jednotku světel a regulováno PWR... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6569 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: čt leden 28 2016, 9:41 Předmět:
U starších BMW to byl standart, tzv. americké svícení. Stačí nakódovat. 30%. Jezdím s tím furt. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
EKKAR: nechci ti do toho kecat, ale koncern používá dvouvláknové žárovky v dálkových světlech. A jinde to bude podobné.... _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32055 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt leden 28 2016, 12:38 Předmět:
Koncern hlavně používá (přesně řečeno ZNEUŽÍVÁ) kde co a koho co napadne. Bohužel nejvíc energie věnujou tomu, aby mateřinku ani náhodou někdo v některý oblasti nepřeskočil a pak taky tomu, aby se za každou cenu dostali na místo světový jedničky v počtu prodanejch kchárů (víc než Toyota a GM) - výsledky jsou nabíledni. Dieselgate je jen jedna špička ledovce, kdyby se porovnaly podmínky, který mají v rámci koncernu jednotlivý značky ve srovnání s tím, kolik má která prodejů v absolutních číslech, respektive kdyby se porovnaly ceny a vejbavy srovnatelnejch typů, hodně lidí by se podivilo, za co se ve VW prodává něčí práce ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.