Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Denne svietenie na 1/3 vykonu
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
jogi24



Založen: Mar 12, 2009
Příspěvky: 442

PříspěvekZaslal: st leden 27 2016, 17:45    Předmět: Denne svietenie na 1/3 vykonu Citovat

Zdravim pani. Stretli ste sa uz prosim niekto s dennym sieteni ktore je instalovane na ziarovku dialkovych svetiel? Je udavane, ze pri aktivacii dennych svetiel sje svit ziarovky dialkovych svetiel redukovany na cca 1/3tinu vykonu.
Moc by ma zaujimala nejaka schema,pripadne skusenosti. Nejaku samo-domo schemu by som vedel z hlavy vymlatit,ale dost sa bojim rusenia ktore by vzniklo pri pouziti PWM regulacie ziarovky.
Budem vdacny za kazdu prakticku skusenost,pripadne schemu.
DAKUJEM
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
misocko



Založen: Jun 26, 2009
Příspěvky: 1289
Bydliště: Hlohovec (Sk)

PříspěvekZaslal: st leden 27 2016, 18:05    Předmět: Citovat

skus slovenske forum tzv Soplweb alebo tiez oficialne Svetelektro, je tam o tom cela tema
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jogi24



Založen: Mar 12, 2009
Příspěvky: 442

PříspěvekZaslal: st leden 27 2016, 19:08    Předmět: Citovat

Mohol by si mi prosim hodit konkretny odkaz?
DAKUJEM
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
keemo



Založen: Sep 10, 2007
Příspěvky: 5239
Bydliště: Ostrava, Bratislava

PříspěvekZaslal: st leden 27 2016, 19:10    Předmět: Citovat

Ja nechcem kecat ale ma toto riesenie oporu v zakone? Myslim ze zrovna toto povolene nieje...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: st leden 27 2016, 19:17    Předmět: Citovat

Treba v kolegově A4 B7 jsem přední světla přes diagnostiku mohl snížit na 50% jako denní svíceni. Tuhle možnost řídící jednotka prostě umožňuje. Výchozí nastavení bylo 90%, ale to vlastně nebylo nijak poznat.

Dle mého soudu to zákon umožňuje. Zkuste si projít zákon 361/2000, jestli tam najdete něco o předepsaném výkonu potkávacích světel při denním svícení.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
termit256



Založen: Dec 06, 2007
Příspěvky: 10335

PříspěvekZaslal: st leden 27 2016, 19:26    Předmět: Citovat

U ledek se to pouziva normalne, tak by snad mohlo i u zarovek.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
misocko



Založen: Jun 26, 2009
Příspěvky: 1289
Bydliště: Hlohovec (Sk)

PříspěvekZaslal: st leden 27 2016, 19:28    Předmět: Citovat

hladaj "Denné svietenie z diaľkových svetiel"
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Philip_Fry



Založen: Sep 01, 2010
Příspěvky: 1538
Bydliště: Trutnov

PříspěvekZaslal: st leden 27 2016, 19:35    Předmět: Citovat

Denní svícení z DÁLKOVÝCH světlometů je nejen na přesdržku, ale i proti předpisu EHK/OSN 48, konkrétně odstavec 6.19.4.3
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
nokijec



Založen: Feb 01, 2011
Příspěvky: 295

PříspěvekZaslal: st leden 27 2016, 19:51    Předmět: Citovat

Zákon o provozu na pozemních komunikacích
paragraf 32

Motorové vozidlo musí mít za jízdy rozsvícena obrysová světla a potkávací světla nebo světla pro denní svícení, pokud je jimi vybaveno podle zvláštního právního předpisu.

Řidič nesmí užít dálková světla, je-li vozovka dostatečně a souvisle osvětlena

Tím zvláštním předpisem se rozumí
Zákon č. 56/2001
Vyhláška 341/2002
Vyhláška 100/2003
Toto platí alespoň v ČR
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19584
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: st leden 27 2016, 20:03    Předmět: Citovat

Jo, to se používalo v japonských autech, ta mají trvalý plus na žárovkách a spínání je na kostru (tedy mimo obrysovky, ty se spínají normálně plusem).

V případě obvodu DRL šlo klopené světlo přes relé, které bylo ovládané z kontaktu tlaku mazání, na odpor cca 1 Ω / 30 W (v přiloženém schématu není zakreslený, ale zapojoval se místo černého drátu mezi pinem 1 modulu DRL a kostrou 11). Ve schématu je spoj přímo na kostru, to pro státy, kde snížený výkon hlavních světel nebyl homologovaný.
Ten modul v příloze spíná klopená světla při sepnutí policajta tlaku oleje, odpor se umísťoval na zadní stěnu motorového prostoru tak, aby se pod výdechem za kapotou chladil, kdysi jsem v jednom Swiftu nahrazoval originální u nás dostupnými dvěma kousky TR342 2R2, dva kusy paralelně spojené jsem přišrouboval na hliníkový chladič 111x25x40 mm a s ním přichytil na stěnu motorového prostoru do prostoru po původním odporu.
Ale opakuji - připojovala se jím pouze kostra klopených světel, dálková se spojovala kostrou napřímo vždy.
Při rozsvícení světel přepínačem odpadlo relé obvodu DRL a světla se spínala na kostru natvrdo přes přepínač jako obvykle.

U novějšího provedení DRL tam sice odpor zůstal, ale na podstatně menší ztrátový výkon, protože v sérii s ním je FET řídící proud žárovkami v režimu PWM (frekvenci neznám a schéma nemám), konstantní střední hodnota proudu se udržuje změnou střídy na základě vyfiltrovaného úbytku napětí na tom odporu.

Kdysi jsme tu s Ekkarem v jiné souvislosti hledali odpověď na otázku, co se žárovkami dlouhodobě udělá nízká teplota vláken, jestli v nich ještě správně probíhá jódový cyklus, ale ten asi nějak probíhá, jen bych řekl, že ty žárovky, které teoreticky měly vydržet déle, měly životnost nanejvýše stejnou, spíše kratší. Každopádně nám nikdo jasnou odpověď nedal.

Pokud bys použil modul DRL se snížením výkonu žárovek, měl by být homologovaný pro dané vozidlo a doklad o homologaci bys měl vozit s sebou. Vyhneš se tak situaci, že tě policajti kvůli tomu budou častěji stavět a poílat na nejbližší STK s požadavkem na kontrolu světelného toku.
Nebo si pořiď kompletní homologovanou sadu světel pro denní svícení a budeš mít pokoj.



str_1456-1457_SuSw_manSK.pdf
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  str_1456-1457_SuSw_manSK.pdf
 Velikost:  57.86 kB
 Staženo:  173 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32055
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt leden 28 2016, 7:38    Předmět: Citovat

Koncern VW to má zapojený na některých verzích třeba Caddyho nebo Golfa - jako denní svítí to, co v noci funguje jako dálkový světlo, ale s tím 1/3 výkonem - řízeno přes jednotku světel a regulováno PWR...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
pocitujlasku



Založen: Dec 12, 2005
Příspěvky: 2215

PříspěvekZaslal: čt leden 28 2016, 8:32    Předmět: Citovat

Pokial to ma tak auto od vyroby, tak je to ok, ale akakolvek dorabka je na technicak.
_________________
No vidis, a tak si sa bal
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6569
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: čt leden 28 2016, 9:41    Předmět: Citovat

U starších BMW to byl standart, tzv. americké svícení. Stačí nakódovat. 30%. Jezdím s tím furt.
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5232

PříspěvekZaslal: čt leden 28 2016, 11:36    Předmět: Citovat

EKKAR: nechci ti do toho kecat, ale koncern používá dvouvláknové žárovky v dálkových světlech. A jinde to bude podobné....
_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32055
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt leden 28 2016, 12:38    Předmět: Citovat

Koncern hlavně používá (přesně řečeno ZNEUŽÍVÁ) kde co a koho co napadne. Bohužel nejvíc energie věnujou tomu, aby mateřinku ani náhodou někdo v některý oblasti nepřeskočil a pak taky tomu, aby se za každou cenu dostali na místo světový jedničky v počtu prodanejch kchárů (víc než Toyota a GM) - výsledky jsou nabíledni. Dieselgate je jen jedna špička ledovce, kdyby se porovnaly podmínky, který mají v rámci koncernu jednotlivý značky ve srovnání s tím, kolik má která prodejů v absolutních číslech, respektive kdyby se porovnaly ceny a vejbavy srovnatelnejch typů, hodně lidí by se podivilo, za co se ve VW prodává něčí práce ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.20 sekund