Konečně s tím vylezli na světlo. Ještě je donutit, aby nekecali se spotřebou. Když sleduju Autosalón, tak tam někdy sdělí spotřebu udávanou pro Evropu a USA (vždy o 2l/100 vyšší). _________________ .
..
...
Ať žije zdejší FOSILOVNA
Založen: Jun 23, 2013 Příspěvky: 1085 Bydliště: Olomoucko
Zaslal: út září 29 2015, 8:38 Předmět:
Já bych to tak nedramatizoval. Jaké jsou vlastně skutečné hodnoty - rozdíly škodlivin, spotřeby? _________________ Sháním SM ELKA 21A, 6521, OKU101...
Koupím obrazovku Toshiba LR30477
Prý šlo jen o oxidy dusíku, které jsou hlavní "příčinou" smogu. Myslím, že maximální efektivita motorů byla dosažená někde kolem E_3, a další zpřísňování limitů při laboratorním měření to v reálném provozu už jen zhoršuje. Otázka je, jestli vůbec firma podváděla, když je stanovený postup měření a ten motory splnily. Je to podobné, jako "Musíme šetřit, ať to stojí, co to stojí".
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19588 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: út září 29 2015, 10:29 Předmět:
V každé zemi existuje nějaká norma stanovující podmínky srovnatelného měření emisí. Bez ohledu na rozdíly metodiky mezi jednotlivými zeměmi ty motory vyhověly.
O tom, že by za normálního provozu a při vyšším zatížení nemohl motor vypouštět víc NOx, nebyla jaksi řeč ani v normách, ani mimo ně.
Je to tedy věc právní kvalifikace - a v tom jsou američtí advokáti mimořádně aktivní, mají z toho dobré živobytí a půjdou si pro něj hlava nehlava.
Ti jsou, spolu se zelenými, skutečným nebezpečím.
Podle mne to podvod není: emise za stanovených podmínek měření vyhovují předepsaným limitům. Že se ve skutečném provozu podmínky dost od těch zkušebních odlišují, může logicky znamenat, že lze očekávat i emise přes limit, což ale neznamená, že ho skutečně budou tolikrát překračovat...
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15560 Bydliště: Olomouc
Zaslal: út září 29 2015, 11:20 Předmět:
Přesně tak, jde právě o podvodné chování při měření na STK. Tam v žádném případě nejsou hodnoty stejné jak při provozu, ale podvodem nižší!
Právě to je i napsáno v nadpisu - Škoda Auto přiznala: 1,2 miliónu našich naftových motorů falšovalo emise. On už to sice ví na světě každý, ale tady jde jen o to právní uznání viny, kvůli kterému nebude v tom případě žádný soud. Jde už jen o nápravu viny a případné odškodnění.
Naposledy upravil p32 dne út září 29 2015, 11:24, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6569 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: út září 29 2015, 11:21 Předmět:
Emisní limity více než 1, max 2 jsou na nic. Úplně. 15 největších lodí světa znečistí planetu jako všechny auta na světě. A co letadla? A co lokomotivy a další schované šmejdy? Jedovaté dýzly, které mají být už dávno pro malé motory zakázány. Stará čoudící avia je ekologičtější než eu5. Ale stejně budeme mít jiné starosti a tyhle píčoviny půjdou do prdele. Každý bude nakonec jezdit čím chce. Nejspíš s koňma... _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32055 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út září 29 2015, 11:21 Předmět:
Lukas-Peca napsal(a):
Jenže tam právě nejde o dým, díky těm vyšším emisím oxidů dusíku to právě nedýmí. Taky to díky nim míň žere...
Zaměňuješ příčinu a následek - víc "NOx-ů" nesnižuje spotřebu, ale právě to, že se omezuje spotřeba a motory se provozujou na extrémně ochuzenou směs vede k zvýšení teplot ve spalovacím prostoru a tím k významně vyšší oxidaci dusíku z nasátýho vzduchu...
Podle mne jsou tady dva odlišný problémy - hromadně se řeší množství exhalací CO2 a kvůli němu se musí především prodávat daunsajzovaný motory, protože mají "papírově" menší spotřebu (v reálu pak takovej pidimotórek vlastně jede furt na maximum nebo skoromaximum, aby se vůbec dalo mluvit o tom, že má nějakou akceleraci a výkon - ovšem že přitom žere i chodce z chodníku a trávu z příkopu u silnice nikdo nevidí, podle měřicí metodiky má spotřebu 4 litry). Po zprůměrování miliónu takovejch pidimotórků pak fabrika může hrdě zahlásit, že její flotila má emise CO2 pod 110mg/km, i když do toho průměru zahrnula tisícovku "vlajkovejch lodí" s pětilitrovým motorem co má emise 10x takový jak ten pidimotor, ale na rozdíl od něj jede obvykle na 15-25% svýho výkonu, takže v součtu při běžným provozu vypustí jen asi dvojnásobek toho, co ten daunsajz - a s takovou užitnou hodnotou a komfortem, o kterým se tomu daunsajzu 10x ani nezdá.
A druhej problém jsou právě NOx-y, který vznikají při ochuzeným spalování a o který v měření v USA v reálu šlo - jim se nejedná o CO2, přestože to je skleníkovej plyn - protože jejich krávy vyprdí do vzduchu 100x tolik metanu než jejich auta CO2 - a metan má ještě větší skleníkový účinky než CO2 (kvůli větší molekule). Jim se hlavně jedná o to, že někdo je přesvědčoval o tom, že ty auta nemají emise nebo mají malý - a bohužel, mají je jen při měření. Amíci vůbec jsou národ rozmazlenejch spratků, kteří jsou schopní honit blechu po strništi - doslova jako ten spratek, co vyčítá mámě při odchodu z ordinace zubaře "ALE TYS ŘÍKALA ŽE TO NEBUDE BOLET!!!..." - jasně, protože by ho tam jinak s vyhnilým tesákem nikdy nedostala ... Přesně podle poučky "co není zakázaný nebo co není v návodu, je žalovatelný" se pak chovají ke všem - viz "nesušte mokrá zvířata v mikrovlnce" ... Místo aby se pozastavovali nad tím, jestli je vůbec technicky a fyzikálně možný dosahovat při takovým a makovým mechanickým výkonu udávaný emisní hodnoty, radši napadnou někoho, kdo se jim snaží vyhovět ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Přesně tak, jde právě o podvodné chování při měření na STK. Tam v žádném případě nejsou hodnoty stejné jak při provozu, ale podvodem nižší!....
Asi jsem mimo.
Na STK se zasune teploměr motoru, do výfuku snímač a technik prošlápne pedál plynu několikrát do podlahy do max. otáček motoru.
A ten motor to pozná a upraví emise změnou softwaru?????? _________________ Machr jsme každý, ovšem vždy v oboru někoho druhého ...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.