Zdravím vás bastlíři .Mam na vás prosbičku,nevíte náhodou kam bych mohl napojit řídicí jednotku DO centrálu když mám na autě SEAT CORDOBA od výroby vzduchový centrál.Nevím zda by šlo vyhledat nějakou Ř.JEDNOTKU pod palubovkou? nebo se to napojuje přímo na vodiče vedoucí ke vzduchovému kompresoru?Prosím pokud jste někdo již tento problém řešili na Seatu nebo podobném autě porad´te.Děkuji a přeji pěkny den
Založen: Sep 10, 2007 Příspěvky: 5235 Bydliště: Ostrava, Bratislava
Zaslal: st duben 01 2015, 22:34 Předmět:
Ja to kdysi resil a napajel jsem se snad na 3pin konektor u ridice co vedl ze dveri, schovany byl pod tim plastem na levem boku pod palubkou... Smerovky jsou u pacek...
Na trojkovém Golfu (snad si vzpomínám správně) byla ta jednotka v kufru vedle zadního světla a na ní jsem připojil nějakou univerzální pro dálkové ovládání. Možná to bude podobné u té Cordoby?
Založen: Nov 21, 2005 Příspěvky: 1216 Bydliště: Pardubice
Zaslal: čt duben 02 2015, 9:44 Předmět:
Ten vzduchovací kompresůrek má v sobě monostabilní klopný obvod a je spouštěn kladným nebo záporným impulsem do vstupu.Podle toho buď tlakuje nebo podtlakuje. Takže další řídící jednotka není.
Zapojení dálkového ovládání spočívá v použití výstupů jednotky dálkového ovádání tak,aby povel byl buď kladný nebo záporný impuls. Ovšem je třeba to ošetřit například pomocí odporů v sérii,aby nedoško ke zkratu při vyslání dvou protichůdných povelů naráz.
Založen: Feb 08, 2011 Příspěvky: 99 Bydliště: Karlovarsko
Zaslal: čt duben 02 2015, 20:17 Předmět:
já to zapojoval na ibize ten kompresor reaguje na mínusovej impuls takže si ukostříš žárovkovou zkoušečku a druhým koncem opatrně napichuješ dráty na sloupku u řidiče a až najdeš drát na kterej ti to zamkne a při opětovným připojení zas odemkne tak na něj napojíš oba vývody z tý uni dálky nezapomen při tom hledání mít zacvaklý všechny zámky
Založen: Feb 03, 2005 Příspěvky: 129 Bydliště: Ostrava
Zaslal: po květen 18 2015, 11:32 Předmět:
zdravím bastlíři,je to už nějaka doba co jsem dával toto téma ale dostal jsem se až teď k tomu napojení .Napojené mám již napájení samozřejmě funguje signalizační led a také reaguje na povely z D.O. a mam ještě dotaz mám tam kablík co jsem si myslel že bude na spínaní nějaké piezo sirény protože v okamžiku změny stavu centrálu to na chvilku pustilo +12 volt.Asi to bude doopravdy signál na blinkry že?protože jiný kablík na blinkry tam není.A jchi se zeptat zda raději napojit blinkry přes diodu nebo se napojuje přímo?Také by mě zajímalo jestli si myslíte že tam musím dávat ty 2 relátka kvůli zvětšení proudu přes centrál.Dále bych poprosil o radu proč mám mít při zkoušení zamknuté všechny zámky,ublížilo by to nějak motorku centrálu nebo elektronice v něm?Přidávám foto centrálu.kdyby náhodou někdo věděl a mohl ještě poradit.Nevím tedy jestli něco uvidíte podle fotek ,ale kdyby náhodou tento centrál někdo znal tak třeba poradí.hlavně co se týče relátek když tam jde jen o signál od klíčku a o to kam napojit signál na blinkry.Předem vám všem děkuji.
Založen: Feb 08, 2011 Příspěvky: 99 Bydliště: Karlovarsko
Zaslal: čt květen 28 2015, 19:38 Předmět:
takže zamky musí bejt zacvaklí proto že v nich sou spínače který dávaj do řj centrálu info o zavřených dveřích a pokud ta jednotka dostane info o otevřených dveřích tak centrál bud nezamkne či zamkne a hned odemkne či dělá nákou jinou neplechu
k tomu drátu na blinkry dělá se to tak že ten drát za pomoci dvou diod rozdvojíš a napojíš na pravou a levou stranu blinkrů pokud diody nedáš budou ti při běžném puštění blinkru blikat vždy všechny najednou
a ted ty relátka tady záleží na tom kolik proudu snesou výstupy s tý uni dálky ale co vim tak v každá uni dálka má v sobě většinou na výstupu relátka takže se nemusí další přidávat navíc tím mínusovým impulsem se spouští elektronika příslušný řj centrálního zamykání a ta až teprv spouští jednotlivý motorky centrálu a ta elektronika potřebuje ke spuštění řádově pár desítek mA takže dle mě další relátka nejsou potřeba
Založen: Feb 03, 2005 Příspěvky: 129 Bydliště: Ostrava
Zaslal: pá květen 29 2015, 16:26 Předmět:
Děkuji za. Upřesnění. ta stará jednotka centrálu spina přímo tranzistory ale věrim že pár desítek miliamper to jistě zvladne,a ohledně těch diod na blinkry jsem si vůbec nebyl jist..
Založen: Feb 03, 2005 Příspěvky: 129 Bydliště: Ostrava
Zaslal: út prosinec 22 2015, 13:48 Předmět:
Zdravím Bastlíři,stala se mi taková věc že se mi na autě zbláznil kompresor centrálního zamykání a vždy po pořipojení na napětí sice uzamkne auto,ale saje dále asi dalších 30-40 sekund než se sám vypne s tím že již není schopen nijak reagovat a auto otevřít.Zjístil jsem že když ale během provozu kompresoru ucpu hadičku tak central cvakne a pškně vypne jak má.Bohužel netěsnost jsem žádnou v hadičkách nenaneš a navíc zamky zamknou i odemknou spolehlivě do 3-5 sekund. Ted se zeptám jak by jste mi poradili vyřešit muj problém.Zjístil jsem že kompresor má 3 piny a to +12 0 +12 .Taktéž jsem doma zjistil že by stačilo k funkci přivést vždy na pár sekund bud na jednu stranu +12 a 0 pro zamknutí a poté +12 a 0 na druhou stranu konektoru,jenže problém je v tom že centrál sepne max na 2-3 sekundy a to je na spolehlivé otevření a zavření auta málo.Kdyby se mi ale nějak povedlo díky vaším radam prodloužit tuto krátkou dobu nějakým obvodem byl bych moc rád, a jistě by zapojení zamykalo i odemykalo spolehlivě.Slyšel jsem že by snad pomohl kondenzátor??Ještě upřesním že řídicí jednotka spína pouze autorelé,přes které jde následně proud do kompresoru,aspon takto bych to měl mít zapojeno.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.