Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Měnič do auta - veterána 12V -> 6V
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 34035
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: po únor 09 2015, 15:17    Předmět: Citovat

Menic, co by vydrzal startovaci prud? Ten by stal viac ako cely Renault.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Milan_F



Založen: Oct 03, 2005
Příspěvky: 1542
Bydliště: nedaleko Humpolce

PříspěvekZaslal: po únor 09 2015, 15:47    Předmět: Citovat

No má na výběr několik možností: buď pustit love za 6V aku. Nebo Zapičence předělat na 12V, což nebude zas taková sranda. A nebo ten měnič za několi desítek (stovek ?) tisíc, jak píše kolega výše. Fakt geniální nápad. Člověk žasne. Laughing

Naposledy upravil Milan_F dne po únor 09 2015, 15:48, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32045
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po únor 09 2015, 15:47    Předmět: Citovat

Existuje, jmenuje se VÝKONOVEJ PŘEDŘADNEJ ODPOR, ale jde jen těžko koupit. Musel by se udělat ve formě nějakýho masivního kusu odporovýho materiálu, hodnota odporu by se musela nastavit na přibližně (±10%) stejnou, jakej má vnitřní odpor startér toho auta - a zapojilo by se to úplně stejně jako rozjezdovej odpor u lokomotiv do série se startérem.
Má to dva háčky - muselo by se to UKRUTNĚ DOBŘE CHLADIT, protože (a to je ten druhej háček), by se na takovým odporu ztrácela celá polovina energie odebraný z tý 12V baterie = jeho příkon by byl stejnej, jako výkon startéru...

Uvědom si (i kamarád), že do 6V startéru teče na každej kW výkonu asi 190-200A proudu za chodu - při záběru cca 3x tolik, neboli to bys musel ten měnič mít stavěnej stejně, jako invertor ve svářečce...

A změna napětí ze 6V na 12V není zase tak nereálnej počin, dělalo se to u trabošů docela často, vyměnilo se dynamo za altík i s regulátorem, vyházely se žárovky na 6V a osadily se 12V, vyměnil se spínač intervalů do blinkrů a motorky větráku topení a stěračů, dala se do zapalování indukční cívka (cívky) na 12V - všecko ostatní zvostalo původní, protože přechodem na 2x vyšší napětí se při zachování příkonu všech spotřebičů snížily proudy na polovičku a starý vedení i spínače to v pohodě udržely... Startér to zvýšený napětí zvládal taky dobře, samozřejmě točil mnohem ochotnějc - a obvykle se nestartovalo tak dlouho, aby se stačil nadměrně ohřát.
Tam by byl problém jedině v případě striktního požadavku na autenticitu kusu, jinak v provoze je 12V instalace spíš výhodou.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!


Naposledy upravil EKKAR dne po únor 09 2015, 15:54, celkově upraveno 2 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Soemtron



Založen: Jun 23, 2013
Příspěvky: 1085
Bydliště: Olomoucko

PříspěvekZaslal: po únor 09 2015, 15:50    Předmět: Citovat

A co dobíjení, zapalování, osvětlení, relé atd.? Prostě je to celé nesmysl. To raději jinou ojetinu než přestavbu.
_________________
Exclamation Sháním SM ELKA 21A, 6521, OKU101...
Koupím obrazovku Toshiba LR30477
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Milan_F



Založen: Oct 03, 2005
Příspěvky: 1542
Bydliště: nedaleko Humpolce

PříspěvekZaslal: po únor 09 2015, 15:58    Předmět: Citovat

Nějak mi neštymuje u toho traboše ten větrák topení... Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32045
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po únor 09 2015, 16:06    Předmět: Citovat

A čím myslíš, že se nasával vzduch přes žebra válců a část vejfukovýho potrubí do tý kadibudky na kolečkách? Šlapacím kolem? Ano, vodní topení trabi neměl, ale o to dřív mu to hřálo třeba v zimě - to bylo pár vteřin běhu motoru, jen než se rozžhavily svody... Laughing Laughing Laughing
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Milan_F



Založen: Oct 03, 2005
Příspěvky: 1542
Bydliště: nedaleko Humpolce

PříspěvekZaslal: po únor 09 2015, 16:20    Předmět: Citovat

Vrtulí, ale hnanou klíňákem, ne? Sloužila k chlazení motoru. Jedinej elektromotor byl na stěrače a na ostřikovač skla... a starter samozřejmě... Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32045
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po únor 09 2015, 17:37    Předmět: Citovat

Já teda měl možnost jezdit bakeliťákem, kterej měl do budky větrák elektrickej - sání učuněný plechovým kanálem kolem svodů vejfuku a vedení k přepážce pod čelním sklem měchovou hadicí průměr cca 8cm. Tam plastovej "box" s fukarem a plechová trubka vevařená do přepážky jako průchodka za palubní desku - a tam rozvod do výdechů... Je to sice už víc jak 20 let, ale že to mělo elektrickej větrák si pamatuju dost dobře. Ano, chlazení šlo bez regulace plášťovým ventilátorem hnaným klíňákem, ale na větrání byl 3-polohovej knoflík - vypnuto, pomalý a rychlý točky. A rozhodně to nevypadalo jako nějakej bastl, kterejch se v tý době po našich silnicích pohybovalo víc než dost. A právě taky tenhle "pryskyřičník pádivej" alias "zuřící vysavač" měl od majitele učuněnou záměnu na 12V instalaci, proto vím, že měnil těch motorků víc - ne jenom stěračovej...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
milous2



Založen: Jun 29, 2011
Příspěvky: 791
Bydliště: u Kolína

PříspěvekZaslal: po únor 09 2015, 17:58    Předmět: Citovat

Jak by se ten vzduch prohnaný kolem válců asi ochladil? Tady něco nehraje.Přiznej,že je to "bakelitová latina" Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Olchor



Založen: Nov 18, 2009
Příspěvky: 1651
Bydliště: Blansko

PříspěvekZaslal: po únor 09 2015, 18:23    Předmět: Citovat

A nešlo by ten 12V akec šikovně kuchnout a použít jen půlku článků?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Michal22



Založen: Mar 28, 2012
Příspěvky: 7843
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po únor 09 2015, 18:38    Předmět: Citovat

Já bych Ekkara nezatracoval, co když jezdil novějším Trabantem?
http://www.trabant.cz/board/atts/2008-02/08714_trabipalubka.gif (17. bod).
Čtyřtakt to nebude, ten se dělal až od roku 1990.

_________________
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32045
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po únor 09 2015, 18:41    Předmět: Citovat

milous2 napsal(a):
Jak by se ten vzduch prohnaný kolem válců asi ochladil? Tady něco nehraje.Přiznej,že je to "bakelitová latina" Laughing
Proč by se chladil? Chlazení motoru bylo odstředivým ventilátorem, uzavřeným v plášti a poháněným řemenem. Ale vzduch DO BUDKY šel bokem kolem svodů vejfuků hnanej samostatným ELEKTRICKÝM větrákem. A rozhodně to nevypadalo jako bastl.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
GeorgeB



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 1216
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: po únor 09 2015, 18:51    Předmět: Citovat

Nečetl jsme celou plamennou diskusi.
Ale jasně vyplývá,že koupit 6V aku je nejschůdnější. Za určitých okolností by mohlo jít uzpůsobit dobíjení, aby dávalo jmenovité napětí 12V, zapalování také a startér? to by ovšem chtělo 12V verzi.
Hlavně by tazatel mohl napsat o jakého veterána jde.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32045
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po únor 09 2015, 18:55    Předmět: Citovat

GeorgeB napsal(a):
...Hlavně by tazatel mohl napsat o jakého veterána jde.
Napsal, je to prej nějakej žabožrout s kosočtvercem ve znaku...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
GeorgeB



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 1216
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: po únor 09 2015, 19:02    Předmět: Citovat

Mě šlo o bližší identifikaci. Aby člověk zjistil jaký druh zapalování/dobíjení/startování tam je a tak.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.20 sekund