Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Převodník odporového rozsahu

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
ohs_dc



Založen: May 17, 2012
Příspěvky: 24
Bydliště: severní čechy

PříspěvekZaslal: so listopad 08 2014, 21:38    Předmět: Převodník odporového rozsahu Citovat

Zdravím, požádal bych Vás tímto o radu jak na můj problém. LPG nádrž má stavoznak s výstupem 0 až 120R (120R plná), auto pak pá palivový stavoznak cca 0 až 1K (1K = plná). A můj problém je, jak převést rozmezí 0-120R na rozmezí 0-1K tak aby stav LPG mohl být zobrazován na palivoměru vozidla a s tím související další výpočty jednotky (spotřeba, vzdálenost do tankování atp...) Prodávají se k tomu přímo emulátory, ale jejich cena je dosti velká a mám za to, že řešení je jednoduché, jen na něj nemohu přijít. Nalezl jsem obvod CAT5140, ale ten je řízen I2C sběrnicí, tudíž by k tomu musel být nějaký atmel, který by měl na analogovém vstupu výstup stavoznaku lpg (0-120R), ten by zpracoval, přepočítal a poslal do CAT5140, který by el. potenciometr nastavil na příslušnou hodnotu (0-1K). To je cca 8,3R na výstupu k 1R na vstupu. Toto řešení mi ale přijde příliš složité, proto bych chtěl požádat o radu, zda by někdo nevěděl o něčem jednodušším.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
forbidden



Založen: Feb 14, 2005
Příspěvky: 9004
Bydliště: Brno (JN89GF)

PříspěvekZaslal: so listopad 08 2014, 22:14    Předmět: Citovat

Jen tak narychlo mě napadají dvě řešení, když pominu digitální potenciometr.
První složitější, vstupní signál by se zpracoval AD převodníkem s paralelním výstupem, stačí klidně 8 bit i míň. Výstupy by přes elektronický spínače, třeba 4066, spínaly síť rezistorů na principu R-2R. Tím by se na výstupu té sítě docílilo požadovanýho rozpětí hodnot odporu.
Druhý jednodušší, by možná šlo s operákem a MOSFETem na výstupu. Řídil by se v lineárním režimu a pomocí napětí na G by se nastavoval přes zpětnou vazbu odpor kanálu. Případně by na výstupu operáku mohly být ty MOSFETy dva paralelně, jeden kvůli zpětné vazbě, jeden čistě jako výstup. Ani by se možná nemusely párovat, poladilo by se to zpětnou vazbou z toho prvního.
Obzvlášť druhý řešení má ale řadu konstrukčních otázek, který bez znalosti zapojení čidla a měřáku na palubce nemůžu vyřešit. Třeba jestli vadí spojení source MOSFETu s kostrou atd...
Prostě jsou to jen nápady z hlavy neověřený ani na papíře.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
WLAB



Založen: Sep 13, 2005
Příspěvky: 867
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: so listopad 08 2014, 22:33    Předmět: Citovat

Tak letmo mi to prijde na 2xT + 1az2xOZ a nejake smeti... v podstate rizeny zdroj proudu rizeny na 100/12 proudu v merici vetvi, ktera by byla napajena ze snimaci svorky kombiku, pres oddelovaci stupen (mohl by postacit i sledovac).
Hodne zalezi co je to za auto a jak to meri.... rada aut meri je kratkymi pulsy, nekdy jen po sepnuti "15tky", pak uz je treba udaj potenciometru moc nezjima... z cehoz plyne, ze zarizeni by eventuelne muselo by okamzite pripraveno k provozu...

_________________
de omnibus dubitandum est
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ohs_dc



Založen: May 17, 2012
Příspěvky: 24
Bydliště: severní čechy

PříspěvekZaslal: ne listopad 09 2014, 7:57    Předmět: Citovat

Děkuji za dosavadní nápady, auto je kia cee'd (2014) a počítač si hodnotu odporu ze stavoznaku čte průběžně, protože když nechám klíček v poslední poloze před startováním, kdy palivoměr již ukazuje, tak při tankování rafička stoupá s přibývajícím palivem v nádrží (se zpožděním několika vteřin). Takže po přepnutí na stav LPG by to chvilku trvalo, ale pak by rafička ukázala hodnotu podstrčenou. Průběh by ani nemusel být moc lineární, skokový v podobě sítě alespoň s 8 kroky by splnil svůj účel zcela.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
WLAB



Založen: Sep 13, 2005
Příspěvky: 867
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: ne listopad 09 2014, 11:16    Předmět: Citovat

Tak to je ta lepsi varianta, pkud tam tedy neni nejaky snimac na vicku nadrze, ktery autu rika - "nekdo leze do nadrze, cti si ted stav".

Doufejme tedy, ze tam neni implementovane nejake dodatecne "moudro", ktere by se prepinutim lpg-benzin zmatlo. Oktavka to treba prohani nejakym zvlastnim "moudrem", takze tam ukazatel paliva neni ani tak mnozstvi paliva jako spis dojezd.

Jinak je jeste potreba overit, jestli se nahodou stav paliva necte v pulsnim rezimu. Tj. kombiinstrument meri pomoci pulsu (ne trvale), dynamika pripojeneho obvodu tomu pak musi vyhovovat. Coz muze eventuelne zkomplikovat moznosti nasazeni MCU.

_________________
de omnibus dubitandum est
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund