Zaslal: st srpen 27 2014, 9:37 Předmět: Problém s připojení čerpadla 12VDC na různé zdroje
Dobrý den, koupil jsem čerpadlo 12VDC SHURFLO 8000-543-238 ( http://www.e-cerpadla.cz/membranove-cerpadlo-shurflo-8000543238-p-6925.html ), hodlám jim zavlažovat skleník. Uvažoval jsem, že ho budu pohánět PC zdrojem 350W ( http://www.alfacomp.cz/php/product.php?eid=10514008O0V41NJ20OD ).
Problém je, že po připojení na žlutý a černý drát výstupu PC zdroje (zajišťující 12V) se zdroj zkratuje a čerpadlo ani nezabzučí. Po opětovném vyp/zap zdroj funguje. Po připojení na červený a černý drát PC zdroje (zajišťující 5V) čerpadlo jede, ale je hlučné a podle mě nemá výkon.
Na zdroji je deklarováno, že při zapojení na 12V může být zatíženo až 15A a čerpadlo má jen 7A. Tak nevím proč se tak děje? Podotýkám, že PC zdroj mám překlemovaný drátkem, takže pro chod nepotřebuji zákl.desku počítače.
Čerpadlo jsem zkoušel zapojit i na autobaterii 12V cca 55Ah, a ani nehleslo. Což mi připadá divné, poněvadž je určené pro karvany.
Dále jsem ho zkoušel připojit na adapter (ze staré tiskárny) a jelo normálně. Rovněž fungovalo, když jsem ho připojil k nabíječce autobaterií. To je asi důkaz, že čerpadlo je v pořádku.
Nejvíce jsem zklamaný z toho, že nejede připojení na PC zdroj. Měl jsem v plánu, že mi bude pohánět čerpadlo a dále přes asymetrický časovač bude otevírat selenoidní ventil - vše bude na 12V.
Prosím poraďte, v čem je chyba. Díky moc za fundované názory.
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7857 Bydliště: Brno
Zaslal: st srpen 27 2014, 9:42 Předmět:
PC zdroj může požadovat i zátěž na větvi +5V.
Ale že se čerpadlo nechtělo rozběhnout na autobaterii???? Kolik měla svorkové napětí? Nepřehodils vývody? _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Autobaterie je funkční, instalována v autě. Po přiložení kontaktů jsem měl i otočený klíček v zapalování.
Nemůže elektronika v autě nějak blokovat ostatní spotřebiče připojené na baterii zevně? Nemusí štáva být vyvedena např. přes zdířku zapalovače?
Asi to zkusím ještě přes ten zapalovač.
Díky.
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18695 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: st srpen 27 2014, 11:47 Předmět:
Inu rozběh motoru je vždy energeticky náročný . A běh se suchými membránami může být hlasitější . Až si nasaješ ... Může to i pojistku zapalovače vyhodit . U feldy je snad 7,5A , což není nic moc .
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.