Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Regulace teploty v autě
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
ZanerZula



Založen: May 21, 2013
Příspěvky: 12

PříspěvekZaslal: st leden 29 2014, 16:04    Předmět: Regulace teploty v autě Citovat

Dobrý den. Potřeboval bych (jak jinak) poradit s návrhem schematu.
Popis funkce:
V aute mám klasické manuální ovládání ventilátoru - 0-1-2-3-4 a chtěl bych odpojit ten poslední nejrychlejší stupeň, který stejně nepoužívám a zapojit na něj automatickou regulaci teploty. Se zapojením v autě namám žádnej problém, ale ze schematem jo.
Představa je taková, že třeba když přepnu do polohy 4 tak při nízké teplotě v kabině pojede ventilátor na vyšší otáčky, (které budou ale tak 70 procent max otáček). A při zvyšující se teplotě dejme tomu nad 20 stupňů se začne ventilátor zpomalovat (max do 20 procent svého výkonu) a při dosažení 22 až 23 stupňů vypne. Když potom teplota klesne o nějakou diferenci tak se zase roztočí na 20 procent otáček a bud to bude stačit na dotopení, nebo bude opět přidávat, a tak regulovat.

Postavit si regulátor s 555 není problém, ale jak to řízení. Upřednostňuji čidla PT100, PT1000 mám jich dost.

Děkuji za rady a pomoci.

A nejlepší kdyby se to dalo zreverzovat i na klimu.



Schema.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  Schema.jpg
 Velikost:  21.59 kB
 Staženo:  38 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
robo



Založen: Apr 08, 2004
Příspěvky: 3324
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: st leden 29 2014, 16:23    Předmět: Citovat

O jaky typ vozu jde. Kvuli zpusobu regulace otacek ventilatoru. Bodlo by info, jakym zpusobem je regulace delana.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ZanerZula



Založen: May 21, 2013
Příspěvky: 12

PříspěvekZaslal: st leden 29 2014, 16:27    Předmět: Citovat

Octavia I, pro regulaci bych si regulátor postavil, nebo sehnal ten výkonovej modul z klimatroniku.(což je klasická pulsní regulace)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ZanerZula



Založen: May 21, 2013
Příspěvky: 12

PříspěvekZaslal: st leden 29 2014, 17:24    Předmět: Citovat

ještě mě napadlo, že by pro zjednodušení by to mohlo fungovat skokove.
s narustajicim odporem čidla by se postupně otvraly třeba čtyři tranzistory, které by přes relatka přiřazovali odpor k pwm regulátoru a poslední stupen by te regulátor uplne vypl.
Něco jako diodový ukazatel teploty, ale místo diod relátka.
Jestli jsem teda nenapsal blbost.


Naposledy upravil ZanerZula dne út únor 18 2014, 5:09, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dj_Paul



Založen: Sep 19, 2004
Příspěvky: 2425
Bydliště: Laškov

PříspěvekZaslal: st leden 29 2014, 17:49    Předmět: Citovat

pokud máš alespoň manuální klimu, tak to přestavěj na climatronic
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ZanerZula



Založen: May 21, 2013
Příspěvky: 12

PříspěvekZaslal: st leden 29 2014, 17:56    Předmět: Citovat

O tom sem taky uvažoval, ale zatím se mě do toho nechce. Vrtal jsem se v tom do ted dost, pwm denní svícení, bufik + gsm ovládání.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dj_Paul



Založen: Sep 19, 2004
Příspěvky: 2425
Bydliště: Laškov

PříspěvekZaslal: st leden 29 2014, 17:59    Předmět: Citovat

Ventilátor je napájenej přes předřadné odpory


sorry za OT

Můžeš se rozepsat s tím denním svícením?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ZanerZula



Založen: May 21, 2013
Příspěvky: 12

PříspěvekZaslal: st leden 29 2014, 18:08    Předmět: Citovat

vím že je přes předřadný odpory, proto bych tam přidal tu regulaci a čtvrtej odpor vyřadil. Climatronik má jen regulaci.

to denní svícení je jednoduchý, ted z hlavy nevím přesně zapojení v autě, ale je to klasickej pwm regulátor kterým mám potkávací světla ztlumený na 50 procent. Klasicky kontrolka z altíku spíná malý relátko (jde to i tranzistorove) a to nastartuje tuto regulaci. Zapojení na vypínač světel bylo taky jednoduchý je tam jeden kontakt, kterej je nezapojenej a je na něm napětí jen při vypnutejch světlech. mám u toho ještě vývod na tlačítko deaktivace, ale nepoužívám, měl jsem to na kontakt ruční brzdy. Vše jsem montoval do octy I
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ZanerZula



Založen: May 21, 2013
Příspěvky: 12

PříspěvekZaslal: po únor 17 2014, 17:22    Předmět: Citovat

Hm tak asi nikdo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32107
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po únor 17 2014, 17:43    Předmět: Citovat

ZanerZula napsal(a):
vím že je přes předřadný odpory, proto bych tam přidal tu regulaci a čtvrtej odpor vyřadil. Climatronik má jen regulaci....

Právě přes odpory jsou omezovaný otáčky ve stupních I, II a III - na IV jede větrák na plný napětí z rozvodu. A kecáš, protože Climatronic nemá jen regulaci, má vícestupňový udržování nastavený teploty zapínáním chlazení a mícháním ohřátýho vzduchu s vnějším chladnějším podle měření teploty pomocí čidla v interiéru, jen samotnou regulaci teploty vzduchu na výstupu z jednotky má Climatic = "poloautomatická" klimatizace.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ZanerZula



Založen: May 21, 2013
Příspěvky: 12

PříspěvekZaslal: út únor 18 2014, 5:03    Předmět: Citovat

To je jasný, má PID, nebo nějak tak, mě se jednalo o to, použít z něho jen ten výkonovej stupen, co je tam místo odporů, což je klasickej pwm regulator. Ten ale stojí ranec, radši bych ho postavil.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jenda_KL



Založen: Sep 10, 2008
Příspěvky: 1173
Bydliště: Kadaň

PříspěvekZaslal: st únor 19 2014, 12:03    Předmět: Citovat

už se to tady řešilo
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ZanerZula



Založen: May 21, 2013
Příspěvky: 12

PříspěvekZaslal: čt únor 20 2014, 14:26    Předmět: Citovat

Jenže mě nejde až tak o ten regulator, ten si udelam, ale o to řízení viz muj prvni post.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jenda_KL



Založen: Sep 10, 2008
Příspěvky: 1173
Bydliště: Kadaň

PříspěvekZaslal: pá únor 21 2014, 7:41    Předmět: Citovat

To byla odpověď na toto
ZanerZula napsal(a):
... což je klasickej pwm regulator. Ten ale stojí ranec, radši bych ho postavil.

Na vstup připojit přes OZ to PT čidlo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ZanerZula



Založen: May 21, 2013
Příspěvky: 12

PříspěvekZaslal: ne únor 23 2014, 8:23    Předmět: Citovat

to je právě to, že nevím jak
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.17 sekund