Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6568 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: so srpen 17 2013, 15:40 Předmět: Motorka MZ 150
Před chvílí s ní odjel mlaďák, kterému jsem nedokázal pomoci, a připadám si jak pako. Motorka normálně jezdila, pouze je v ní zapalování jiné, a to 12V jednotka se snímačem impulzu( dva vývody, takže indukční). Potom údajně svítilo dobíjení, pak byla zima...Motor běží normálně: z akumulátoru (jakkoliv nabitého/skoro vybitého a to i při zapnutých světlech. Opravil jsem dobíjení, dobíjelo to na tvrdo 16V, vadný regulátor. Dále běží motor normálně při opraveném dobíjení, 14V. Ale po rozsvícení velkých světel začne motor kuckat a dusit se, přitom na zapalování klesne napětí jen na cca 13V, to přitom bez světel běhá od 10V do cca 16V-co dá altík. Takže při zapnutí světel a běhu na alternátor motor vynechává. Všechny kostry, konektory, pojistky a podobné "zákeřňáky" jsou OK. Jediné, co mne napadá je že při zátěži světel z alternátoru teče velký (třífázový AC) proud, který zaruší snímání impulzu, ten má svoji kostru samostatně k zapalovací jednotce, která je ukostřena. ??? Neznáte někdo tento stroj či nemáte radu?
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32047 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so srpen 17 2013, 20:04 Předmět:
Zkontrolovat diody v usměrňovacím bloku - podle mýho názoru bude nejmíň jedna v (_!_) a při větší zátěži se zvedne zvlnění způsobený pronikající střídavinou, což zblbne zapalovací jednotku... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Oct 21, 2007 Příspěvky: 400 Bydliště: Litovel
Zaslal: so srpen 17 2013, 21:49 Předmět:
Toto mi začala dělat MZ 150 po výměně mechanického regulátoru za elektronický a ať jsem dělal všemožné zásahy, nic nepomohlo a je to pořád stejné už několik let. Ptal jsem se několikrát na foru o Mzetách, ale tam jsou jen mladí kluci - pitomci a nic kloudného z nich nevylezlo. _________________ Netřep se mnou!
Založen: Oct 21, 2007 Příspěvky: 400 Bydliště: Litovel
Zaslal: so srpen 17 2013, 21:57 Předmět:
Mám také názor, že je to způsobené větší zátěží alternátoru a ta se po výměně regulátoru zvětšila, protože elektronický regulátor táhne daleko více z alternátoru už při volnoběžných otáčkách. Musím podotknout, že to dělá jen při volnoběžných otáčkách. Podle mne se prostě alternátor při volnoběhu tak zatíží, že ho moptor neutáhne. _________________ Netřep se mnou!
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6568 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: so srpen 17 2013, 21:59 Předmět:
Takže sehnat mechanický. Asi z Š 1000MB. Ale jeden najdu, zdálo se mi při myšlence na to krok zpět. Ale mechanický pracuje na nižším kmitočtu, takže rušení možná nebude :-)
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7843 Bydliště: Brno
Zaslal: ne srpen 18 2013, 10:55 Předmět:
TAKJAN- na jaře jsem byl u souseda na MZ zjistit příčinu vybíjení akumulátoru- byl vadný regulátor, později mi říkal, že jej bez problémů sehnal. Můžu se jej zeptat kde jej koupil. Jeho syna vidím občas na MZ jezdit, takže to asi bude v pořádku. Je to tento?
_________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Založen: May 14, 2004 Příspěvky: 597 Bydliště: Vysočina
Zaslal: ne srpen 18 2013, 11:04 Předmět:
TAKJAN napsal(a):
Takže sehnat mechanický. Asi z Š 1000MB. Ale jeden najdu, zdálo se mi při myšlence na to krok zpět. Ale mechanický pracuje na nižším kmitočtu, takže rušení možná nebude
Bude potřeba asi z něčeho novějšího. MB mělo dynamo.
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18683 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: po srpen 19 2013, 7:02 Předmět:
No ten mechanický regler má i proudovou cívku . Takže žárovka(y) s vyšší , než jmenovitou zátěží spolu se špatným-zcela vybitým aku , by mohla(y) způsobit tento problém .
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6568 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: út srpen 20 2013, 11:16 Předmět:
Tak tohle vidím poprvé v životě, a to jsem pár relátek dělal. To musí být z pravěku, dnes ani před 30ti lety žádný alternátor neměl nadproudovou ochranu viz třeba "Elektrická zařízení osobních automobilů-Kubín", nebo "Autoelektrika a autoelektronika -Štastný"...ALE ten kluk to spravil. Někde se dočetl, že se má obrátit polarita buzení (něco takového říkal minule, ale tak záhadně, že jsem to nechápal), udělal tak a funguje to! To už nechápu naprosto!!!
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.