Zaslal: út červenec 23 2013, 19:13 Předmět: účinnost brzd ve Fabii
Jde zabrzdit Fabie bez ABS sešlápnutím pedálu tak, aby 'gumovala'?
Byl jsem k tomu donucen v nepříjemné situaci na D1. Fabce zasmrádly brzdové destičky ale kola se točila až do zastavení auta. Těch pár zbylých centimetrů k mému překvapení nebylo záporných. Nevím, jestli jsem nezohýbal pedál...
V servisu mi chlapík tvrdil nejprve že to musí jít, pak obrátil že Fabie tak dobře nebrzděj. Za běžných městských rychlostí se pak brzdy chovaly účinně.
Myslím si, že to bylo buď seřízením brzd nebo mělo auto 'čínské' brzdové destičky jež se při intenzivním brždění napekly a klouzaly. Jakou máte zkušenost s brzdami Fábie a kvalitou brzdových destiček?
Auto bylo půjčené.
Naposledy upravil kulikus dne st červenec 24 2013, 23:54, celkově upraveno 2 krát.
Musí dojít k zablokování kol/aktivování ABS pokud má a to reálnou silou. Ne silou supermana.
Co se týče destiček mám zkušenosti s jedněmi levnými. Ani ne po 500km letěly. Prostě jak píšeš nebyly to brzdy, ale zpomalovače. _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15561 Bydliště: Olomouc
Zaslal: út červenec 23 2013, 20:27 Předmět:
Na chlapíka v servisu se vykašli, je to nejspíše nějaký dement, když tvrdí takovou blbost.
Mě je jasné, co s tím máš, ale mohl bys napsat jak jsi došel k takovému stavu. Kdy jsi měnil naposledy brzdovku a jakým způsobem ? Pokud to ve městě funguje, tak proč ti to nefunguje někde jinde ? To jsi jel z kopce a furt brzdil pedálem místo motorem nebo jak jsi k té situaci došel ? Kdy ti dávali naposledy destičky a jaké a za kolik ?
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15561 Bydliště: Olomouc
Zaslal: st červenec 24 2013, 6:35 Předmět:
Funkce ABS samozřejmě brání zablokování brzd, ale jen při dešti, na sněhu, na štěrku a při rychlém brždění při prokluzování kol. Pod určitou rychlost a při pomalém brždění na normálním povrchu je ABS nefunkční. V každém případě ABS s touto závadou nemá nic společného.
Ano, na brzdách se dá něco seřizovat, ale jen u bubnových. U kotoučových se dá jen čistit a mazat.
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18692 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: st červenec 24 2013, 6:48 Předmět:
Asi máš svůj systém řízení . ABS pochopitelně funguje i ve vysokých rychlostech např. na dálnici , když letíš za deště a musíš prudce brzdit . Žádné ABS nemůže nijak kontrolovat povrch vozovky , ale vyhodnocuje poměr rychlosti otáčení jednotlivých kol .
Ani u bubnových se nic nedělá je tam automatická rozpěrka s rohatkou nebo přímo ve válečcích nebo jiný systém.
Napadají mě právě buď desky nebo jak tady p32 naznačil brzdová kapalina u které se pak sníží bod varu. To by se spíše projevovalo ve městě kdy se jezdí brzda plyn než na dálnici kde jsou brzdy studené a pak na ně šlápneš - mělo by dojít až k blokaci a tedy nulovému teplu na kotoučích, či při prudkém brždění by se nestačilo teplo přenést aby se kapalina na tolik zahřála. _________________ Internet - metla lidstva
Nemáš na tom náhodou polský destičky? Jednou mi je namontovali na dodávku, nikomu bych nepřál ten pocit, když se valíte s naloženým autem z kopce, pod kterým je prudká zatáčka (kdo zná příjezd do Hořic od Dvora Králové, pravotočivá zatáčka u zámku), pedál tvrdý jak beton, brzdy smrdí a auto nezpomaluje... Ještě že jsem měl tehdy hnědý bezpečnostní trenky
Je jedno, či platničku a kotúč vyrobí číňan, poliak alebo amík, dôležitá bude tvrdosť obloženia a kotúča. Viem že sa dajú zohnať tvrdé kotúče, tie sa potom menej derú ale potrebujú mäkké platničky. Keď sa zíde kombinácia tvrdý kotúč tvrdá platnička, tak môže byť účinok nižší, brzdná sila nebude väčšia ako sila brzdená a k zablokovaniu s nástupom abs trhania nedôjde.
Dôležitú úlohu bude mať aj okamžitá hmotnosť auta, povrch pneu a cesty.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32081 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st červenec 24 2013, 14:57 Předmět:
ABS u fábulí funguje VŽDYCKY - tedy i na suchu, jen je pozdější nástup jeho funkce proti podmínkám se sníženou adhezí. Jednotka vyhodnocuje rozdíl v otáčkách kol, takže stačí aby se jedno z nich zastavilo nebo zpomalilo proti ostatním o maličko víc (dřív) a ABS se aktivuje. Funkce ABS se pozná podle mechanické odezvy na pedálu - u starých systémů třeba ve felině to bylo doslova kopání, novější mají odezvu tlumenou, ale i tak je nohou při brždění cítit "pulsaci" v pedálu při aktivaci ABS. Teoreticky je možný i na autě s ABS zablokovat kola - v případě, že se podaří opravdu prudkým zadupnutím pedálu zablokovat všecky 4 najednou, bude rozdíl v otáčení mezi nima nulovej a ABS nebude mít důvod naběhnout.
V praxi je reálnost takový možnosti snížená jednak ne vždycky ideálníma podmínkama adheze mezi kolama a cestou = kola nemají nikdy úplně stejnou adhezi, takže některý se vždycky zpomalí víc než ostatní a rozdíl v otáčkách je dostatečným podnětem pro "zabrání" ABS.
Moderní ABS systémy jsou doplněný senzorama podélnýho i příčnýho zrychlení (spolupráce s jednotkou pro aktivaci bagů) a umějí se aktivovat i v případě, kdy by se jinak totálně blokly všecky kola = u moderního systému je situace "brždění se zablokovanýma všema kolama" skoro nedosažitelná.
Navíc od určitýho modelovýho ročníku jsou škodovky bez rozdílu typu osazovaný systémem ABS s tzv. "brzdovým asistentem" neboli systémem, kterej dokáže vyhodnotit strmost nárůstu tlaku nohy na pedál = elektronika dokáže identifikovat "panický brždění" = nouzový zadupnutí pedálu brzdy a v tom případě navalí čerpadlem do systému plnej tlak už při menším zdvihu pedálu než při normálním postupným prošlapávání brzdy.
Rozhodně bych vyměnil destičky a použil bych radši aspoň nějakou značku - výrobce TRW, Ferrodo nebo Brembo, na opačnou stranu bych se vyhnul "značce" StarLine, což je nejšikmovočejší Čína jakou lze na trhu potkat a setkal jsem se s autem (oktávie první generace), u který "stárlajny" na předku po dvojnásobným zabrždění z rychlosti 100km/h na nulu hořely plamenem... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Navíc od určitýho modelovýho ročníku jsou škodovky bez rozdílu typu osazovaný systémem ABS s tzv. "brzdovým asistentem" neboli systémem, kterej dokáže vyhodnotit strmost nárůstu tlaku nohy na pedál = elektronika dokáže identifikovat "panický brždění" = nouzový zadupnutí pedálu brzdy a v tom případě navalí čerpadlem do systému plnej tlak už při menším zdvihu pedálu než při normálním postupným prošlapávání brzdy.
Nieco podobne mam na 13-rocnom japoncovi. prvykrat som sa aj dost vydesil, pribrzdujem, potom stlacim na doraz a auto stale pomalicky spomaluje. Ked som pustil a stlacil rychlo, tak brzdy isli naplno. _________________ No vidis, a tak si sa bal
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.