Jenom se chci ujistit o správném postupu. Pouze jeho mechanické části, bez elektriky. (Panasonic CQ-C1323NE)
1. Vyjmu panel s dírou pro rádio z palubovky.
2. Na zadní stěně rádia je díra se závitem, tou zafixuji autorádio do nějakého držáku pod palubkou do správné hloubky a výšky na zapuštění rádia.
3. Do sejmutého panelu z palubky instaluji tenký plechový instalační ráměček - ohnutím nožiček po jeho obvodu.
4. Přidržím rádio na zadním šroubu z bodu 2 a panel s plechovým rámečkem zepředu nastrčím na rádio dokud nezacvaknou pojistky na rámečku.
5. Dám plastový rámeček, přední panel atd.....
Pro vyjmutí rádia strčím dva plíšky do oněch západek a postupuji opačně.
Takže, nechybí mi tam něco? Je pořadí úkonů správné? Stačí ten šroub vzadu atd....?
Založen: Nov 21, 2005 Příspěvky: 1216 Bydliště: Pardubice
Zaslal: pá květen 31 2013, 9:20 Předmět:
Nechci být rejpal,ale někde mi tak chybí krok připojení k elektroinstalaci. Bez připojení napájení, reproduktorů a antény je tam to rádio jen na okrasu
Já jsem své rádio ještě přišrouboval na zadní straně za uvedený šroubek/svorník, takže už nestačí jen plíšky na vytažení(krádež) rádia.
Založen: Jan 04, 2010 Příspěvky: 1180 Bydliště: Praha, Teplice
Zaslal: pá květen 31 2013, 9:37 Předmět:
Jimmi2 napsal(a):
Jenom se chci ujistit o správném postupu. Pouze jeho mechanické části, bez elektriky....
Chlape!!! S elektrikou si snad poradím
Nicméně předtím jsem tam měl staré rádio do šuplíku a to bylo namontované úplně jinak. Od tohodle nemám ani kompletní příslušenství, ani návod k montáži.
GeorgeB napsal(a):
Já jsem své rádio ještě přišrouboval na zadní straně za uvedený šroubek/svorník, takže už nestačí jen plíšky na vytažení(krádež) rádia.
Tohle popisuji v bodě 2 mého dotazu. Podle mě to funguje opačně - pomocí těch plíšků se stahuje panel z palubovky, nikoli rádio z panelu. Rádio jde z toho plechového rámečku vyndat i bez plíšků.
Založen: Jan 20, 2008 Příspěvky: 1378 Bydliště: na vejminku
Zaslal: pá květen 31 2013, 9:47 Předmět:
Když to chceš mít "akurát", tak na šroub vzadu našroubuj gumový konus a za rádiem nainstaluj držák s otvorem do odpovídající hloubky. Gumový konus tam bude proto, aby se rádio v zadní partii mělo o co opřít a guma proto, aby v závěsu nedrnčelo. Pak rádio jde vyjmout po odjištění normálně. Pokud jej za šroub přikurtuješ napevno, počítej s tím, že pokud nějakému nenechavci rádio padne do oka, rozštípe Ti palubku ve snaze je vyrvat.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19580 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: pá květen 31 2013, 10:52 Předmět:
Z toho rádia snad vyndáš jen tatranku, ne?
Jinak k řadě CQ-... se dodávaly přímo adaptéry na ISO nebo byl aspoň přibalený konektor do rádia s drátovými vývody a dost dobrým popisem v manuálu.
Založen: Jan 04, 2010 Příspěvky: 1180 Bydliště: Praha, Teplice
Zaslal: pá květen 31 2013, 11:04 Předmět:
Jasně že jenom panel, řešili se zloději
Už jsem našel kompletní návod přímo na stránkách panasonic.cz - předtím jsem někde našel jenom nekompletní, kde byl návod k obsluze, ale ne k montáži. Chyběly tam prostě dvě stránky, proto jsem myslel, že to neexistuje. Ten montážní návod není zvlášť, ale je připojen na konec.
Založen: Jan 04, 2010 Příspěvky: 1180 Bydliště: Praha, Teplice
Zaslal: so červen 22 2013, 18:34 Předmět:
Montáž byla nakonec naprosto snadná, jenom jsem to šoupnul do panelu a drží to akorát, vůbec jsem to k ničemu nepřichytával. Naštěstí, protože za rádiem je vzduchotechnika a tak by nebylo k čemu.
Jenom doplňující dotaz:
Nemusí být kovová kastle rádia ještě vodivě spojena s kostrou vozidla, třeba tím šroubem zezadu?
V návodu je jenom lakonická zmínka "připevněte k protipožární přepážce automobilu", což v mém autě nejde - viz výše.
Napájení je standardní, dvakrát plus (trvalé a od klíčku) a jednou mínus.
Anténa je prutová, necelý metr dlouhá, tudíž bez zesilovače. Koax se standardním konektorem, ale netuším, jestli je stínění koaxu s kastlí někde propojeno (a jestli má být), nebo stačí přes konektor rádia na jednom konci.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19580 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: so červen 22 2013, 19:24 Předmět:
To propojení šroubu na rádiu s kostrou například pomocí AB-pásky vřele doporučuji. Když to nejde nejkratší cestou, vzduchotechniku obejdi. A použij vějířové podložky.
Černý drát na kostru se ti může uklepat a rádio pak dostává napájení přes plášť koaxiálu, pokud je u antény ukostřený.
Vím, jak topil, stalo se mi to. Nakonec se, naštěstí v patce antény, přepálil. Na rozdíl od prostoru pod palubkou od něj u antény nemělo co chytit.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.