Založen: May 07, 2008 Příspěvky: 2806 Bydliště: Blue rock,VK-SR
Zaslal: pá květen 17 2013, 20:10 Předmět: Ford Focus 1998/1,4i/55kW,problém z meraním teploty-hotovo
Zdravím páni,mám takýto problém:
Manželka má tento Fordík a problém začal tým,že ráno,za studena dusilo motor,ako keby nešiel sitič.Zavolal som kamoša,má diagnostiku a po kontrole systému zistil,že je vadné čidlo merania teploty,čo som na vlastné oči videl.(vonku bolo -3C a čidlo merania teploty kvapaliny ukazovalo +35C)Objednali sme nové čidlo,(nachádza sa zvrchu na hlave valcov medzi 2.a 3.valcom),vymenil som ho a problém bol odstránený,motor ide ako hodinky,lenže ďalší problém nastal pri zohriatí na normálnu prevádzkovú teplotu,ručička teplomeru bola v strede stupnice a po jazdení cca 10-15 min teplota stúpla až na hranicu skoro pred červeným poľom,zobrazujúcim prehriatie,popritom voda nebola až tak zohriata,všimol som si,že sem tam ručička samovoľne zakolíše,ako keby bol niekde zlý spoj,alebo pri vyhodení rýchlosti a zložení nohy z plynu,ručička do 4 sekúnd zišla do stredu ukazovateľa teploty,ako má byť.Dal som pôvodné to zlé čidlo naspäť a teplota bola v pohode v strede ukazovateľa teploty,aj pri hodinovej jazde.Povedal som si,že je niečo z tým novým čidlom,tak som išiel za druhým predajcom a ten objednal presne podľa ročníku a VIN čísla druhé nové čidlo,po založení je ten istý problém z ukazovaním teploty.Myslím si,že by bolo veľmi podozrivé,že obidva čidlá od rôznych predajcov aj výrobcov sú vadné.Popozeral som koncovku čidla a je v poriadku,vlastne som to robil aj zbytočne,lebo zo starým čidlom ukazuje teplotu dobre,akurát, že za studena dusí motor.Neviem si už rady,som v koncoch a aj chlapík,čo robil diagnostiku,len krčil plecami a ja mám Octáviu a Forda sme nikdy nemali,tak nemám žiadne skúsenosti.Samozrejme,že som sa obrátil aj na FORD fórum,ale tam všetci mlčia.Vedel by mi niekto poradiť?Dopredu Ďakujem za prečítanie a prípadnú pomoc. _________________ Pozdravujem Vás, Miro.
Naposledy upravil mirosne dne po květen 27 2013, 19:24, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32084 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá květen 17 2013, 21:36 Předmět:
Škodofka - folksvágen má taky "jedno" čidlo na teplotu chladicí kapaliny, ale to čidlo má 4 vývody a jsou v něm 2 termistorový snímače - jeden je pro ŘJ, druhej pro palubovku. Fordík klidně může mít taky dvojitý - se společným pólem na kostře auta. Je ten snímač v plastu nebo v kovu? jestli je v plastu a má jen 2 vývody, tak je tam opravdu jen 1 termistor, jinak tam klidně můžou být 2... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Dej tam to čidlo, se kterým to dobře jede a na ručičku se vybodni, ženský tomu stejně nerozuměj _________________ Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...
Založen: May 07, 2008 Příspěvky: 2806 Bydliště: Blue rock,VK-SR
Zaslal: pá květen 17 2013, 22:11 Předmět:
Aj na to som myslel,ale čo ak sa motor začne naozaj prehrievať?A určite by to aj Teba sralo,keby Ti to ukazovalo sprostosti,nemám pravdu? _________________ Pozdravujem Vás, Miro.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32084 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá květen 17 2013, 22:16 Předmět:
Chtělo by to jednak mít najednou napíchnutý na firemní diagnostiku a druhak měřit teplotu nějakým kontrolním teploměrem. Pak by se vidělo co kecá. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
No řekněme do pětikila joo, jinak kdyby to mělo stát víc, tak bych to neřešil. Motor se ti nepřehřeje, pokud ti nevyteče voda a toho si všimneš. _________________ Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...
Založen: May 07, 2008 Příspěvky: 2806 Bydliště: Blue rock,VK-SR
Zaslal: so květen 18 2013, 7:29 Předmět:
Skúsim kúpiť termostat a poriadne to odvzdušniť,dnes sa mi ozval aj jeden chlapík z ford clubu a tiež mi to poradil.Samozrejme,že najprv skúsim spraviť aj to,čo radil EKKAR.Chlapík tvrdil,že na blbnutie ukazovania teploty môže mať vplyv aj VN kábel k sviečkam,lebo ide tesne popri kábli,na ktorom je napojené čidlo teploty,čiže ak má kábel porušenú izoláciu,alebo je navlhnutý,môže dochádzať k preskoku Vn do kábla merania.(ono sa to skoro aj tak chová,lebo vyššie som písal,že dám nohu dole z plynu a ručička klesne na normál)No uvidíme,vyskúšam všetko,čo ste poradili,ďakujem. _________________ Pozdravujem Vás, Miro.
Založen: Nov 13, 2008 Příspěvky: 1922 Bydliště: Kladno
Zaslal: so květen 18 2013, 19:23 Předmět:
mirosne napsal(a):
...nachádza sa zvrchu na hlave valcov medzi 2.a 3.valcom...
Mně spíš nejde do hlavy, kde se na hlavě vzalo čidlo teploty chladící kapaliny?
Taky bych řek, že máš v kelu termostat. A čidlo teploty vody se dost často nachází u něj (když ne přímo na něm).
Tak edit: není to čidlo teploty chl. kapaliny, ale teploty válců - prej
http://forum.ford-club.cz/viewtopic.php?p=51#p51
Založen: May 07, 2008 Příspěvky: 2806 Bydliště: Blue rock,VK-SR
Zaslal: so květen 18 2013, 20:47 Předmět:
Franto máš úplne pravdu,aj mi bolo divné,prečo po vybratí čidla nevyteká voda.Na termostate som nenašiel čidlo teploty kvapaliny,skúsim to ešte raz popozerať,alebo je to riešené len tým jedným čidlom na teplotu hlavy?Ak nenájdem čidlo kvapaliny, potom vymením termostat a uvidíme,Ďakujem!!! _________________ Pozdravujem Vás, Miro.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.