Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Vstrekovanie vody do potrubia spalovacieho motora

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Atlan



Založen: May 10, 2004
Příspěvky: 4511
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: st duben 17 2013, 12:43    Předmět: Vstrekovanie vody do potrubia spalovacieho motora Citovat

Nejaky ten clanok... na premyslanie Smile Je starsieho vydania Very Happy hodne staršieho Very Happy



Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
creativko



Založen: Mar 06, 2005
Příspěvky: 72
Bydliště: SK

PříspěvekZaslal: st duben 17 2013, 12:57    Předmět: Citovat

Objavil si ameriku.
Pouzivalo sa to pri lietadlach uz za 2. sv. vojny.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32047
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st duben 17 2013, 14:17    Předmět: Citovat

Teoretickej rozbor je jasnej, ale aby to mělo nějakou funkci, musí se voda vstřikovat až po ohřátí motoru na provozní teplotu, aby nezhoršovala podmínky pro zážeh.

Používala to Luftwaffe v zařízení MW-50 (vstřikovala se voda + metanol v poměru 50:50 do kompresoru) u motorů DB-601 až DB-605 pro zvýšení startovního výkonu nebo pro nouzovej únik z boje, v modernější době se to používalo ve formuli 1 u turbomotorů, než byly v 90. letech zakázaný (vstřik vody přímo do válce).

Je klidně možný, že to některá motorářská firma chystá i na příští rok, až F1 zase přejde z atmosférickejch motorů 2,4l na přeplňovaný 1,6l - jako obvykle ale detaily každá značka tají...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
vrky



Založen: Nov 28, 2004
Příspěvky: 1777
Bydliště: pod Black Mount

PříspěvekZaslal: st duben 17 2013, 14:32    Předmět: Citovat

Kamarád měl svázané světy motorů a tohle jsem tam viděl. Kompletní plánek vstřikování vody do sání u Š1000MB. Rok ccca 68? nevím přesně.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9794
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: st duben 17 2013, 14:55    Předmět: Citovat

A co nasávat studenou mlhu, co vyrobí ultrazvukový zvlhčovač..? Jinak - Už se to tu někde řešilo..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Atlan



Založen: May 10, 2004
Příspěvky: 4511
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: st duben 17 2013, 15:30    Předmět: Citovat

creativko napsal(a):
Objavil si ameriku.
Pouzivalo sa to pri lietadlach uz za 2. sv. vojny.


Som rad ze ti si to vedel aj s vypoctom ako to funguje a pri akej teplote. Cital si to vobec ?

Lebo to ze sa to pouzivalo za druhej svetovej vojny ja vhodne do kvizu tak.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TomasX



Založen: Aug 12, 2005
Příspěvky: 639

PříspěvekZaslal: st duben 17 2013, 16:34    Předmět: Citovat

Používal to FIAT u některých motorů UNO 1,3ie turbo. Údajně to mělo snižovat teplotu při spalování, protože u toho motoru při plném výkonu docházelo k detonačnímu spalování a to by ten "malý chudák" dlouho nevydržel. Původní motor 74kW ani 82kW to neměl, ale zkoušeli z té 1300 dostat 104kW Rolling Eyes tak asi proto. Ta voda se přidávala proto, aby ten motor vydržel plný výkon a né proto, aby se zvednul výkon. To platilo i u Messerschmitta za 2. války.
Ten systém je úplně jiný než elektrolýza vody a přisávání vodíku kvůli snížení spotřeby.

_________________
Machr jsme každý, ovšem vždy v oboru někoho druhého ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sis2



Založen: Oct 07, 2012
Příspěvky: 1271
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: st duben 17 2013, 16:59    Předmět: Citovat

Pokud si správně pamatuju, tak piloti Luftwafe to směli použít jen v nouzové situaci - a po přistání (pokud ještě mělo co přistát) se musel motor rozebrat, vyčistit a zkontrolovat! Takže to asi trochu dávalo pokouřit.
V 70-tých letech se s tím experimentovalo na Škodovkách, ale valný význam to nemělo - žádné zázraky se nekonaly, ale každý, kdo si tu hadičku do sání přidělal, tak samozřejmě tvrdil, jaké se z toho stalo žihadlo...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6568
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: st duben 17 2013, 17:24    Předmět: Citovat

Je ale fakt, že auto jede líp v chladné mlze..A fichtl
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vrky



Založen: Nov 28, 2004
Příspěvky: 1777
Bydliště: pod Black Mount

PříspěvekZaslal: st duben 17 2013, 18:56    Předmět: Citovat

Jasně, chladnější vzduch je výhoda. Víc se ho nacpe do válce. Jak je znát na turbo motoru intercooler. PS: fichtl po dešti...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32047
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá duben 19 2013, 5:49    Předmět: Citovat

U dvoutaktu je to i o vzdušný vlhkosti. Takže fechtl při dešti jede jak z praku, zatímco za horka a hlavně v suchým vzduchu se mu moc nechce. U mezka z WW II šlo hlavně o nouzovej prostředek k úniku z boje, kdy se používaly 2 různý systémy - GM-1 byl přívstřik oxidu dusnýho čili rajskýho plynu do válců, což se dnes používá mezi tuzéry jako "nitro" - a zařízení MW-50, což byl vstřik směsi metanolu a vody "halb und halb" do kompresoru motoru, kde ta směs ochlazovala nasávanej vzduch.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Atlan



Založen: May 10, 2004
Příspěvky: 4511
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: pá duben 19 2013, 6:11    Předmět: Citovat

sis2 napsal(a):
Pokud si správně pamatuju, tak piloti Luftwafe to směli použít jen v nouzové situaci - a po přistání (pokud ještě mělo co přistát) se musel motor rozebrat, vyčistit a zkontrolovat! Takže to asi trochu dávalo pokouřit.
V 70-tých letech se s tím experimentovalo na Škodovkách, ale valný význam to nemělo - žádné zázraky se nekonaly, ale každý, kdo si tu hadičku do sání přidělal, tak samozřejmě tvrdil, jaké se z toho stalo žihadlo...


Ten clanok som tu dal aby ste citali a nieco nove aj naucili. Kdeze v skodovke sa nenasaval vzduch o teplote vecsej ako 70 tak to vyznam nemalo jedine priamy vstrek do valca vid clanok, u lietadiel to bolo jasne maju kompresor. Ono bud uniknes z boja a mozno nezomries ked to vydrzi motor on totiz dostal naprdel dost.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32047
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá duben 19 2013, 6:53    Předmět: Citovat

A je přitom zajímavý, že tenhle přívstřik čehokoliv do motoru jako "prostředek poslední záchrany" nepoužívali ani Rusové, ale ani Angláni nebo Amerikáni - ti všichni měli na plynovejch táhlech jen nastavitelný dorazy s možností pro pilota tu zarážku v případě nouze vyjmout nebo prudkým přitlačením na páku plynu prorazit - a dostat tak z motoru opravdu jeho maximum. Vím že třeba pro dvouhvězdicovej 14válec AŠ-82FN používanej v ruských stíhačkách La-5FN i La-7 nebo i v dopravních Lisunovech Li-2 (ruská licenční C-47 Dakota) tenhle "forsírovanej" režim funkce výrobce povoloval nejvíc po dobu 10 minut - pak se prostě motor zadřel...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.36 sekund