Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

rušenie rádia Octavia

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Autorádia
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
greenhorn



Založen: May 31, 2007
Příspěvky: 170
Bydliště: Partizánske

PříspěvekZaslal: pá říjen 18 2013, 18:46    Předmět: rušenie rádia Octavia Citovat

Ahojte, mám nasledovný problém. V Octavii 2 (r. v. 2005) mi na dlhých vlnách na originálnom autorádií pri zapnutí klímy ruší tento vlnový rozsah. To rušenie nie je v napájaní, nakoľko som tam dodatočne napojil filter. Pri vypnutí kompresora klímy tlačítko ECON rušenie zmizne. Neviete náhodou ako by sa to dalo odstrániť.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19579
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: pá říjen 18 2013, 19:47    Předmět: Citovat

Obávám se, že budeš muset instalovat dodatečné odrušení obvodů klimatizace a napájení anténního předzesilovače, protože příjem dlouhých vln za jízdy se už nějakých 40 let pokládá za nejkrajnější nouzové řešení. O tom také svědčí krátké antény, které jsou pro příjem AM rozsahů málo vhodné.

V návodech o tom moc nepíšou, to jsem viděl jen u jednoho rádia tuším pro Ford, kde doporučovali používat rozsahy AM pouze například při kempování v cizině pro dálkový příjem, ale s tím, že anténa bude nastavená dlouhodrátovou, byl tam i hezky nakreslený obrázek, jak anténu zavěsit v kempu na stromy. Za jízdy doporučovali používat pouze rozsah VKV.
Vyzkoušel jsem to na Pelješcu ve voze Suzuki Swift MA, který má normálně 90 cm dlouhou anténu, na rádiu Panasonic CQ-RD133N: lanko délky asi 15 m s maticí jako zátěží na konci hozené přes větev borovice a připojené na autoanténu dokázalo zázraky - poslouchali jsme české vysílače na SV i DV i přes den, jakkoli to bylo nepraktické, zatímco za jízdy jen po osmé večer a strašně zarušené, což je nepraktické zrovna tak.

Proto jsem dlouhodrátovou anténu používal pak už jen k tranzistoráku v apartmánu a AM rozsahy autorádio až do letošní demontáže nezažilo.

Proto se výrobci obvykle potlačením vyzařování nad 30 MHz zabývají pouze do výše povolených hladin rušení ve vzdálenosti 10 m od vozidla (uznej, že anténa je podstatně blíže) kterýmkoli směrem, do 30 MHz to nesledují. Tady je o tom lepší pokec.
Jen někteří (například BMW) mají vnitřní předpis pro odrušení všeho už od 100 kHz výše, ale spíše proto, že některé jejich modely mají antény v náraznících, tedy nepříliš vhodně umístěné z hlediska jakéhokoli příjmu.
Takže buď dodatečně odrušíš, nebo nebudeš za jízdy dlouhé vlny poslouchat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
greenhorn



Založen: May 31, 2007
Příspěvky: 170
Bydliště: Partizánske

PříspěvekZaslal: pá říjen 18 2013, 20:11    Předmět: Citovat

Vďaka za informácie. Inak na Felicii som tiež používal rádio na dlhé vlny (Pioneer) a tam som ani za jazdy nemal žiadne problémy. Signál Radiožurnálu na DV (270 kHz) ma veľmi veľký dosah a rušil mi ho jedine prejazd pod el. vedením prípadne mosty. Musí to rušiť tá elektromagnetická spojka na remenici kompresora klímy.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
greenhorn



Založen: May 31, 2007
Příspěvky: 170
Bydliště: Partizánske

PříspěvekZaslal: pá říjen 18 2013, 20:32    Předmět: Citovat

Keď tak teraz pozerám servisný manuál pre Octaviu II, tak už nie som si tak istý, že sa tam nachádza elektromagnetická spojka ako som si myslel. Pretože sa tam píše: "Stisknutím tlačítka ECON se nastaví kompresor klimatizace tak, že dopravuje téměř nulové množství chladicího prostředku. Topení a větrání bude dále řízeno elektronicky".
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19579
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: pá říjen 18 2013, 22:19    Předmět: Citovat

Felicie neměla klimatizaci, ta ti přece ruší.
Climatronic má ještě pulsně řízené ventily, může rušit i ventilátor sahary (ten by v režimu EKO neměl běhat).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5232

PříspěvekZaslal: pá říjen 18 2013, 22:42    Předmět: Citovat

U Oct.II bude kompresor jako u Golfa V co mám. Ten běží opravdu pořád a je v něm naklápěná deska. Takže při "vypnutí" se sníží její náklon na minimum. Medium sice v systému koluje, ale neklade odpor.
_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19579
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: so říjen 19 2013, 8:27    Předmět: Citovat

Ten úhel sklonu musí také něco řídit a udržovat v nějaké konkrétní poloze. Servo napájené PWM?
Má to rušení stálý charakter nebo se mění s rychlostí vozidla a podle toho, jestli jedeš po nebo proti větru? (V tom případě bych šel po ventilátoru sahary, má přece motor s uhlíky...)
Máš všude, jak u spotřebičů, tak u všech odrušovacích členů, kvalitní kontakt s kostrou?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
greenhorn



Založen: May 31, 2007
Příspěvky: 170
Bydliště: Partizánske

PříspěvekZaslal: so říjen 19 2013, 8:48    Předmět: Citovat

To rušenie priamo zosilňuje zo zaťažením klímy, ale po nastavení napríklad 20 °C je rušenie rovnaké (teda nekolísa).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5232

PříspěvekZaslal: st říjen 23 2013, 21:56    Předmět: Citovat

To může dělat i ta sahara jak tu bylo napsáno. nechal bych auto na místě na volnoběh zahřát až se zapne sahara zda začne rušit. Otázka zní co pak dál....
_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Autorádia Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund