Zaslal: st září 29 2010, 23:19 Předmět: Měřič spotřeby automobilu
Zdravím, mám fiata punto 1,2 60 je to jednobod a přemejšlím, jestli by se nějak dal meřit signál co jde do střiku a podle toho nějak měřit spotřebu. Nebo jen nějakou ledku, která by blikala podle střidy co jde do střiku. Nějakej napad by nebyl špatnej, třeba už to nekdo vymyslel. Dík za odpověď.
Podle mě kdybys měřil ručkovým měřákem (střední hodnota) přímo napětí na trysce, bude úměrné spotřebě.
Aby to nezkreslovalo kolísáním napětí baterky, ten signál bych přes odpor přivedl na 6V zenerku a měřil na ní.
Dobrý nápad, mě jde o to, abych ten výstup z jednotky neposral, takže aby to měřeni moc nezatížilo ten výstup.Breta prosím, mohl bys to nějak nakreslit,nějak nechápu jak to myslíš. Zatím dík za odpovědi.
Nevím jak u fiatu, ale ovládání ventilu je dvojí - buď je jeden konec ventilu na plus a ŘJ spíná druhý konec na zem (obr. A), nebo naopak (obr B).
Pro obě varianty by to mohlo být takto
Opravdu hodnotná odpověď, pak se divíte že jsou někteří tímto forem znechuceni.
Údaj o okamžité spotřebě je všeobecně k ničemu. Auta s palubními počítači akorát kazí radost z jízdy při zobrazování okamžité spotřeby. To opravdu radši chodím pěšky. I informace o průměrné spotřebě je dost nepřesná.
Jindra
Založen: Nov 11, 2003 Příspěvky: 220 Bydliště: střední čechy
Zaslal: čt září 30 2010, 18:53 Předmět:
Asi před dvěma měsíci bylo v červeném amáru schéma měřiče spotřeby na felícii,ta má taky jednobod,a umělo to i vyčítat závady ze řídící jednotky. _________________ 007
Mě to je jedno co to bude ukazovat, aspoň poznam kdy to žere nějmín o to jde, jasny že nebudu jezdit na 1500 ot, ale zajíma mě při jakých otačkách a na poloze plynu kdy to nějmíň žere např.
Na to amaro bych kouknul, ale kde ho sehnat, aspoň na jakým principu to funguje atd. By to možná chtělo změřit osciloskopem, jakou to může mít frekvenci to by mě zajímalo pohledám někde.
Breta diky moc za to schéma. Co ta zenerka dělá? To ořeže a střída zustane, tak je to myšleno? Zvládne tu frekvenci co do toho jde a nechťelo by to nějakou kapacitu na filtrování zas aby to neuškodilo, nevím co na to odborníci?
Ta zenerka udělá ořezání impulzů na 6V a střídu zachová, takže měřák měří vlastně střední hodnotu impulzů.
Bez zenerky by byl údaj trochu zkreslený, protože napětí v palubní síti kolísá od cca 12V do 14V dle otáček a stavu nabití aku.
Jakou frekvenci zvladne ta zenerka, nebude skákat rafička a něčím doladit by to nechtělo, aby to správně ukazovalo Já nevím kolik tam muže být, ale Khz tam nějakej asi bude, Kouknu pak na netu něco pohledám. Zatím dík
Opravdu hodnotná odpověď, pak se divíte že jsou někteří tímto forem znechuceni.
Údaj o okamžité spotřebě je všeobecně k ničemu. Auta s palubními počítači akorát kazí radost z jízdy při zobrazování okamžité spotřeby. To opravdu radši chodím pěšky. I informace o průměrné spotřebě je dost nepřesná.
Jindra
No ta okamžitá spotřeba je hodně zábavná, když jedeš do kopce s HTP a na vozejku máš půl kubíku písku a v kufru 2metráky cementu pak jedeš na 3 nebo dvojku do prudkýho kopce jak hlemejžď a čísílka skáčou mezi 25-30litrů
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32088 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt září 30 2010, 20:23 Předmět:
Vůbec nejlepší mám pohled na PP zobrazující okamžitou spotřebu při rozjezdu na jedničku na křižovatce - v momentě, kdy jde motor přes 2500-3000 otáček, spotřeba skočí na 99,9l/100km a dokud nepřeřadím nebo neuberu plyn, drží se tam... To je spotřeba jak u Zila nebo podobného "parochoda"... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.