Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17909 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: st duben 04 2012, 23:13 Předmět: Nahrada obrysovek
Mam Citrona C4 ve kterym jsou na prednich obrysovkach 5W halogeny. Blbej napad konstruktera, ty halogenky topi jak blazen, za 4 roky mam uplne vyhraty jejich plastovy bajonetovy patice. Nahradni patice, jak jinak, jen s celym svetlem za mnoho tisic....
Ted jsem narazil na obrysovy ledky. Na bajonetu je kostka s 5 cipama. Jenze problem, ty ledky maji sice stejnej prumer bajonetu ale jinak vodici koliky Halogenka je ma v uhlu asi 140 stupnu a ledka 180 stupnu. Podle prodejce zatim bajonety 140 stupnu nejsou. Tak jsem z halogenek vytloukl sklo a ledkovou kostku prehodil na bajonet puvodni halogenky.
Pri osazeni do reflektoru bylo prekvapko, po zhasnuti obrysovek zustaly svitit, asi tak ctvrtinou intenzity. Uplne zhasly asi po minute po zamknuti auta az pri prechodu auta do ekonomickyho rezimu. Jenom pripominam, ze auta, co maji kontrolu odberu zarovky neni mozny bez dalsi upravy vymenit ledku za zarovku, protoze vzhledem k malemu odberu se neustale hlasi, ze je zarovka praskla.
Jirka
Založen: Nov 20, 2009 Příspěvky: 324 Bydliště: Doma, kde asi?
Zaslal: čt duben 05 2012, 15:51 Předmět:
Podle mě nejjednodušší paralelně k celý LED žárovce vhodně zvolenej PTC.Při troše šikovnosti by se snad i dal schovat do objímky?Topit bude taky, ale o poznání míň, než jen odpor.
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17909 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: čt duben 05 2012, 22:29 Předmět:
No hlavne ze casem zhasnou. Kdyz svitej "malo", tak obe zerou 90 mA. Kdyby nezhasly, tak je to za den 2Ah. To by nebylo v zime moc dobry.
Ta porucha parkovacek se da uzivatelsky zakazat? Nebo jen v servisu pres diagnostiku? Me to netrapi, ale kamos s tim mel problem, a tak mu prodali nejakej "bocnik" k Ledce, kterej to vyresil.
Jirka
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32047 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá duben 06 2012, 12:09 Předmět:
Pokud se k LEDkové "žárovce" připojí bočník, aby se oj*ebala elektronika kontrolující podle proudu odebíraného vláknem celistvost tohoto vlákna = hlídá jestli žárovka svítí, je použití té LEDky úplně k ho*nu. LEDkové zdroje si kamkoliv dávám proto, abych ušetřil výkon = má tedy pro mne cenu nahradit žárovku s příkonem 21W do brzdového světla LED modulkem s příkonem 3W a shodnou svítivostí - protože tím 18W neboli 1,5A ušetřím. Když k němu ale musím připojit bočník, který mi "nahradí" svým odběrěm ten proud, který předtím sežrala žárovka, neušetřím nic - jen vyhodím cca 10násobek ceny obyčejné žárovky za LEDky... Zbývá otázka, co je víc na ho*no - jestli LEDková svítidla, která svým menším odběrem "zblbnou" elektroniku auta a ta začne hlásat poruchu, nebo právě ta "vyspělá" (???VSKUTKU VYSPĚLÁ???) elektronika, která neumožňuje jednoduchým způsobem změnit indikační hranici nebo tuto funkci selektivně vypnout... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32047 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so duben 07 2012, 17:08 Předmět:
TAKJAN napsal(a):
Ale přece jde zakázat indikace vadných světel a sto dalších věcí..
Ano - lze, ale nikoliv "jednoduše uživatelsky" - musí se na to použít VAG a podobné rozhraní, což už podle mého názoru není jednoduchý způsob. Přitom je v možnostech dnešní techniky udělat tu citlivost na odběr nižší - aby se dalo využít tuto funkci i při použití alternativních zdrojů světla s vyšší účinností. Jenže to by HLAVNĚ "NĚKDO" musel chtít tuto eventualitu uplatnit. Pokud je pro výrobce autoelektroniky snadnější prodávat stále stejné "vymoženosti" bez další inovace a my zákazníci jim to nedokážeme vpálit "přímo do xichtu", budeme si muset ve finále nechávat vypnout stále víc volovinek, které samozřejmě platíme - ale jsou nám k ho*nu...
Atlan napsal(a):
Skus dat do kazdej led ziarovky odpor caa 1k, myslim paralelne na vyvody. Na skusku....
Uber minimálně jednu nulu, 4W obrysová žárovečka bere při nominálním napětí 12V kolem 350mA proudu. LEDková "náhrada" přitom odebírá méně než třetinu... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 5919 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: so duben 07 2012, 18:39 Předmět:
Pro EKKARa:
Celeron napsal(a):
... ty halogenky topi jak blazen, za 4 roky mam uplne vyhraty jejich plastovy bajonetovy patice. Nahradni patice, jak jinak, jen s celym svetlem za mnoho tisic.....
Jirka
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32047 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so duben 07 2012, 22:17 Předmět:
Duvsan napsal(a):
Pro EKKARa:
Celeron napsal(a):
...
Myslíš, že neumím číst? Všecky vláknový žárovky topí, ale záleží na konstrukci žárovky i patice, jak a kam se to teplo odvede - LEDkový náhrady mají příkon daleko menší, takže i míň topí - JÁ VÍM PROČ SE POUŽÍVAJÍ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15559 Bydliště: Olomouc
Zaslal: ne duben 08 2012, 11:55 Předmět:
Je to dané blbou konstrukcí, kdy výrobce nahradí sklo plastem a naprosto bez jakékoliv zodpovědnosti. Auto od takového výrobce bych nikdy nechtěl, to je už jako číst u auta škodovky, že do základní výbavy je započten i volant.
Založen: May 10, 2004 Příspěvky: 4511 Bydliště: Košice
Zaslal: ne duben 08 2012, 15:34 Předmět:
Ten odpor je tam len koli tomu ze niekedy je zvykom ze pri vypnuti klucika jednotka nespi a obvodom tecie prud cez pullup odpor 47k a potobne ,,,,,co staci aby ledky svietili.... pripojenim odporu k ledke napetie na nej klesne a nebude svietit .... samozrejme pri pripojeni tvrdeho napetia svieti a troska sa hreje odpor zanedbatelne..... ale hlasenie vyaplenych ziaroviek to neriesi.
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 5919 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: ne duben 08 2012, 16:41 Předmět:
EKKAR napsal(a):
Pokud se k LEDkové "žárovce" připojí bočník, aby se oj*ebala elektronika kontrolující podle proudu odebíraného vláknem celistvost tohoto vlákna = hlídá jestli žárovka svítí, je použití té LEDky úplně k ho*nu...
Duvsan napsal(a):
Pro EKKARa:
Celeron napsal(a):
... ty halogenky topi jak blazen, za 4 roky mam uplne vyhraty jejich plastovy bajonetovy patice. Nahradni patice, jak jinak, jen s celym svetlem za mnoho tisic.....
Jirka
Čiže ty LED tam jsou kvůli ušetření patice od tepla a ten bočník kvůli obelhání elektroniky. Je to lepší, než původní žárovka. Takže ne k hovnu. Tolik pro upřesnění. Navíc, něco se dá ušetřit i tak.
Pravda, keď je to elektronike jedno a LED svietia pre ten (asi 47k) odpor, tak ten bočník je zbytočný, to je jasné.
Založen: Nov 13, 2008 Příspěvky: 1922 Bydliště: Kladno
Zaslal: út duben 10 2012, 22:03 Předmět:
To Celeron: tyhle halogenový nádhery jsem měl v autě taky a nejjednodušejc je nahradíš tak, že z obyč. 5W žárovky upiluješ jeden ten aretační čudlík A nemusíš nic složitě oblbovat
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17909 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: po duben 30 2012, 12:52 Předmět:
To frantajetel:
Ja ti nevim, proc mi pises ze mam neco pilovat V mym zalozeni vlakna jsem napsal, ze jsem ty nesymetricky bajonety z puvodnich halogenu vymlatil sklo a osadil do prazdnyho bajonetu ledkovej system, kterej jsem kuchnul z led zarovky ktera mela symetrickej bajonet. Staci jen rozpajet stredovou kontaktni cepicku. Takze jsem problem vyresil do smrti smrtouci. No autak ledky zkousnul naprosto bez problemu, sledovani celistvosti vlakna mi nic nenamita. No a to kratky dosviceni se po asi 20 vterinach po opusteni auta vypne samo.
Takze neni co resit.
Jirka
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.