Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Autoradio Ford, uplne mrtve po nabijani autobaterie
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Autorádia
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
sarkan80



Založen: Nov 16, 2008
Příspěvky: 208

PříspěvekZaslal: so únor 11 2012, 18:57    Předmět: Autoradio Ford, uplne mrtve po nabijani autobaterie Citovat

Dobry večer, mam možnost kupit autoradio zn:ford s navigaciou uplne mrtve a majitel vravel,že odišlo vraj pri nabijani autobaterie.Prosim vas je to možne?A čo tam tak mohlo odist je to ešte opravitelne?Dakujem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Eleman



Založen: Feb 21, 2011
Příspěvky: 3503
Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)

PříspěvekZaslal: so únor 11 2012, 19:31    Předmět: Citovat

Možné je všechno. Co tam odešlo je práce pro křišťálovou kouli, stejně tak odpověď na otázku jestli to půjde opravit.
Teď vážně: Dokud se to neotevře a nezačne měřit nelze určit co odešlo. Možná "jenom" přepěťová ochrana a současně uhořelo kus tišťáku, ale možná je to o hodně vážnější.
Mimochodem nabíjet baterii připojenou v autě je zhovadilost a koledování o průšvih, třeba takový jaký se stal, nebo i větší.
Pokud je rádio v autě, je možná jem přerušená pojistka pro jeho napájení.
Kdo ví co s tím rádiem majitel dělal. Třeba ho zkoušel napájet tou nabíječkou a to se celkem nedivím, že to nerozdýchalo. Zejména pokud neměla nabíječka napěťové omezení.
Všechno jsou to ale jenom spekulace.

_________________
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Philip_Fry



Založen: Sep 01, 2010
Příspěvky: 1538
Bydliště: Trutnov

PříspěvekZaslal: ne únor 12 2012, 9:16    Předmět: Citovat

Eleman napsal(a):
Mimochodem nabíjet baterii připojenou v autě je zhovadilost

A jezdit v autě s nastartovaným motorem (= aku se dobíjí z alternátoru) je taky zhovadilost?

Se zbytkem souhlas, tomu rádiu může být naprosto cokoli, včetně možnosti, že se v něm už někdo vrtal, takže za 100-200Kč je to přijatelná koupě...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Eleman



Založen: Feb 21, 2011
Příspěvky: 3503
Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)

PříspěvekZaslal: ne únor 12 2012, 10:02    Předmět: Citovat

Ono se celá řada nbíječek, zejména těch amatérských chová trošku jinak než alternátor s regulátorem. A při manipulaci s nabíječkou kolem připojené baterky se může stát cokoliv.
Ať si každý dobíjí jak chce. Já mám své auto rád a tak pokud je třeba vyjímečně v zimě baterii dobít, vezmu ji do tepla, v klidu vyndám špunty a dobíjím.

_________________
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
GeorgeB



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 1216
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: ne únor 12 2012, 10:05    Předmět: Citovat

Aby se z problému při nabíjení(neboli pravděpodobně zničení přepětím) nevyklubalo přepólování akumulátoru. Pak by mohlo být odpálené vše od vstupních obvodů přes stabilizátory až po procesor a další elektroniku. Zadarmo na hraní dobrý, ale platit za to...?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Philip_Fry



Založen: Sep 01, 2010
Příspěvky: 1538
Bydliště: Trutnov

PříspěvekZaslal: ne únor 12 2012, 10:17    Předmět: Citovat

Narážel jsem na to, že by to musela být extrémně "blbá" nabíječka, aby dokázala odrovnat zařízení připojené na akumulátoru s vnitřním odporem několikasettisíckrát menším, než má zařízení samo. Stát se to samozřejmě může, ale osobně jsem nikdy za 20 let co jezdím, aku z auta kvůli nabíjení nevyndával a ani nevím o nikom z okolí, kdo by to dělal.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32045
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne únor 12 2012, 11:04    Předmět: Citovat

Philip_Fry napsal(a):
... ale osobně jsem nikdy za 20 let co jezdím, aku z auta kvůli nabíjení nevyndával a ani nevím o nikom z okolí, kdo by to dělal.

Pak asi neznáš nikoho, kdo bydlí na sídlišti a jednoduše si nemůže dovolit natáhnout k autu na zahradě prodlužovačku od baráku nebo dokonce nabíjet přímo ze zásuvky v garáži. Ale třeba já jsem tu baterku na nabíjení vyndával i když jsem bydlel u prarodičů v domku a tu garáž jsem měl k dispozici včetně zásuvek s (tehdy) 220V...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jinovak55



Založen: Jan 20, 2007
Příspěvky: 170
Bydliště: Ústí nad Labem

PříspěvekZaslal: ne únor 12 2012, 20:21    Předmět: Citovat

Souhlasím s EKKAREM , sám bydlým na sídlišti. Ten prodlužovák by asi dlouho nevydržel soudruzi romové ho ukradnou i pod napětím , měďa je měďa.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Philip_Fry



Založen: Sep 01, 2010
Příspěvky: 1538
Bydliště: Trutnov

PříspěvekZaslal: ne únor 12 2012, 20:36    Předmět: Citovat

Vyndávat baterii z auta na nabíjení kvůli tomu, že bydlím na sídlišti, kde si nemůžu dovolit hodit kabel z okna a nabíjet, to je trošku jiná situace. Když o tom přemýšlím, tak asi za dobu, co jsem bydlel v paneláku, nemusel jsem aku nabíjet, auto si s tím nějak poradilo Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jirka



Založen: Jul 01, 2005
Příspěvky: 2031
Bydliště: zbídačený kraj

PříspěvekZaslal: ne únor 12 2012, 21:39    Předmět: Citovat

taková porouchaná nabíječka dokáže vzít sebou víc než autorádio
_________________
*****
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32045
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne únor 12 2012, 21:40    Předmět: Citovat

Ono je to hodně i o autě - dokud jsem měl šáde, tahal jsem baterku do tepla a napojoval ji na nabiják každý den, kdy venkovní teplota klesla pod -10°C.

S formanem jsem tohle musel absolvovat jen asi 4x za celých 6let, co jsem s ním jezdil - a v případě Drobka (Roomster) se zatím nemusím obtěžovat vůbec - a mám ho třetí zimu, kupoval jsem ho jako dvouletého s původní baterkou v prosinci 2009.

Prostě modernější auta mají jednak silnější alternátor, takže dokážou dobít baterku vyčerpanou ledovým startem daleko rychleji než to dokázaly starší typy - a z druhé strany jsou modernější rychloběžné startéry a vstřikování paliva daleko výhodnější pro přípravu směsi a dobrý start než starší karburátory se sytičem a startéry s přímým náhonem.

Počítejme. Starý startér u motoru 1,2 až 1,6 odebíral klidně 300A - moderní rychloběžka má odběr o třetinu nižší. K tomu připočítejme moderní elektronická vstřikování, u kterých není dodávka paliva do válce závislá na minimálních otáčkách motoru = minimální rychlosti proudění vzduchu karburátorem, aby došlo ke stržení paliva do vzduchu proudícího ve Venturiho trubici = difuzéru a elektronická zapalování, která dají na svíčce potřebnou velikost jiskry pro řádné zapálení směsi i při napětí na baterii kolem 8V.

Tím je dost jednoznačně dané, že moderní motor je schopný spolehlivého "ledového" (teplota < 20°C) startu i s baterií o poloviční dostupné kapacitě a s nižším maximálním startovacím proudem, než jaká je minimálně nutná ke startu motoru o 20 let staršího.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
josefhajek



Založen: Nov 07, 2011
Příspěvky: 89

PříspěvekZaslal: út únor 28 2012, 13:57    Předmět: Citovat

Philip_Fry napsal(a):
Eleman napsal(a):
Mimochodem nabíjet baterii připojenou v autě je zhovadilost

A jezdit v autě s nastartovaným motorem (= aku se dobíjí z alternátoru) je taky zhovadilost?

Se zbytkem souhlas, tomu rádiu může být naprosto cokoli, včetně možnosti, že se v něm už někdo vrtal, takže za 100-200Kč je to přijatelná koupě...


To je směšný Exclamation Exclamation Alternátor v autě má regulaci, která nikdy nedovolí jít s napětím nad 14,4V. Taková noname nabíječka za pár korun, kde je trafo s usměrňovačem a filtrací, z který leze 16V a víc... usmaží to rádio, ECU.... Ten kdo nabijí baterku v autě to drobet nemá v hlavě v pořádku. Ten odkaz od Jirky je holá realita... Ale komu není jeho auto drahé, ať si klidně baterku nevyndavá....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32045
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út únor 28 2012, 18:57    Předmět: Citovat

Pepo Hájku, žiješ poněkud out of reality - pokud se nějaká elektronika navrhuje a vyrábí pro "automotive" neboli používání v automobilech ať už za účelem řízení nějakých procesů během provozu, nebo za účelem nějakých informačních technologií (nejen poslech hudby nebo dopravních informací, ale i transfer informace například o okamžité rychlosti jízdy směrem k řidiči je informační technologie!!!), pak už jen z důvodu normálního absolvování homologačních zkoušek MUSÍ taková elektronika být odolná proti kladným i záporným impulsním rušivým špičkám i proti přepětí nad běžné napájecí napětí. V případě elektroniky určené pro napájecí síť s nominálním napětím 12V je sice při běžném provozu napětí kolem 13,8 až 14,5V, ale ZKUŠEBNÍ napětí, které taková automotive elektronika musí bez problémů vydržet, je 18V dlouhodobě a až 50V v krátkodobých špičkách!!! Takže bych se zase tolik nevykřikoval o možném poškození přepětím - pokud je nabíječka navržená aspoň TROCHU ZODPOVĚDNĚ, nemá jak běžnou a homologovanou elektroniku poškodit.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
josefhajek



Založen: Nov 07, 2011
Příspěvky: 89

PříspěvekZaslal: út únor 28 2012, 19:42    Předmět: Citovat

Ekkare, ano, to beru, ale když se podívám na dnešní homologovanou elektroniku, viz. LCD televize a tomu podobné, se spolehlivostí tak tak přes záruční lhůtu, a na koupené, doslova ubastlené nabíječky, děsí mě představa nabíjení v autě...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6568
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: st únor 29 2012, 22:09    Předmět: Citovat

Tak nějak nevidím důvod, proč by napětí (mimo vyloženou prasečinu) mělo stoupnout nad 16V. Aku to prostě víc nepustí...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Autorádia Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund