Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Připojení palubního počítače na ŘJ motorů Hdi

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
CERT_z_Bx



Založen: Jan 15, 2009
Příspěvky: 74
Bydliště: Chrastava Czechbordel

PříspěvekZaslal: ne únor 19 2012, 14:20    Předmět: Připojení palubního počítače na ŘJ motorů Hdi Citovat

Na xantia klubu se probírá univerzální palubní počítač a jeho implantace do vozidla. Jedna se o tento P.P. od f. veramont: http://veramon.czweb.org/pp_univerzal.html určený pro benzínové motory. Zapojení ne diesly je řešitelné ale na motory Hdi, chybí jeden řídící kanál, informace ze vstřiku paliva. A zde je problém P.P. vyžaduje tuto informaci v hodnotě úrovně 12V, ale Hdi vstřik pracuje s jinými úrovněmi:
jen pro zajímavost uvedu i proudy
Ovládání elektroventilů vstřikovačů nafty : Fáze přitažení
Fáze přitažení má za cíl vyvolat rychlé zvednutí jehly elektromagnetického ventilu.
Elektroventil vstřikovače nafty je napájený následujícím způsobem :
Napětí přibližně 80 V
Proud přibližně 20 A
POZNÁMKA : Fáze přitažení je omezena na několik milisekund (0,3 ms).
Ovládání elektroventilů vstřikovačů nafty : Fáze udržení
Fáze udržení umožňuje pokračovat v napájení elektromagnetického ventilu s nižším elektrickým příkonem.
Elektroventil vstřikovače nafty je napájený následujícím způsobem :
Napětí přibližně 50 V
Proud přibližně 12 A
Ovládání elektroventilů vstřikovačů nafty : Zvláštnosti elektrického ovládání. POZOR : Je zakázáno napájet vstřikovač nafty 12 V (zničení elektroventilu).
A tak se nabízí při sledování toho jak to funguje, následující varianta, indukční sledování proudu protékajícího žílou vodiče k jednomu vstřiku, následné zesílení a ošetření na požadovaný tvar vstupu P.P. Co vy na to, jak by jste toto řešili, bez galvanického spojení se stávajícím stavem vedení ke vstřikovači Hdi. Vzhledem k velikosti protékajících proudů a jejich pulsnosti by se to dalo takto řešit, ne?? Otáčky motoru Hdi jsou kritické někde okolo 6000 ot. min, ale většina lidí je drží na uzdě a používají k jízdě pásmo okolo 2500ot. min.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
TomasX



Založen: Aug 12, 2005
Příspěvky: 641

PříspěvekZaslal: ne únor 19 2012, 18:02    Předmět: Citovat

Do Xantií HDI si chlapi dodělávali displej z XM, není podobný tomu tvému?
Pokud si to dobře pamatuju, tak informace brali přímo z řídící jednotky.
Není tam informace o délce vstřiku?

_________________
Machr jsme každý, ovšem vždy v oboru někoho druhého ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
CERT_z_Bx



Založen: Jan 15, 2009
Příspěvky: 74
Bydliště: Chrastava Czechbordel

PříspěvekZaslal: ne únor 19 2012, 20:52    Předmět: Citovat

A nevíš ze kterého pinu řídící jednotky brali pro P.P. informaci??
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Derby-Senda



Založen: Aug 24, 2006
Příspěvky: 10

PříspěvekZaslal: po únor 20 2012, 10:57    Předmět: Citovat

Taky sem přemíšlšl o výměně PP ale podle tohdle to nebude tak snadné

Z ECU použijeme dva signály - množství spotřebovávaného paliva(PIN č. 63) a rychlost auta(PIN č. 19)

A důležitá věc jak už jsem psal na xantiaclubu "POZOR : Ovládací stupeň se nemůže nabít za přítomnosti anomálie v napájecím vedení vstřikovače nafty"
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
CERT_z_Bx



Založen: Jan 15, 2009
Příspěvky: 74
Bydliště: Chrastava Czechbordel

PříspěvekZaslal: po únor 20 2012, 11:37    Předmět: Citovat

Bezva, jedna varianta je na světě, já spíše uvažoval o indukčním snímači okolo žíly vodiče nebo cívky vstřiku a zesilovači.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.17 sekund