Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

vícekanál. osciloskop - připojení

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
marshal



Založen: Sep 05, 2004
Příspěvky: 1025
Bydliště: UL

PříspěvekZaslal: so prosinec 04 2010, 15:54    Předmět: vícekanál. osciloskop - připojení Citovat

zdravím, prosím o názor zkušenějších.
pořídil jsem si dvojkanál autoosciloskop a vrtá mi hlavou jak jej připojit k řídící jednotce. U čidel s ukostřením je to jasné, ale co s čidly které ukostření nemají.
Osciloskop má země vstupů propojeny a když připojím jedno čidlo s ukostřením a druhé bez ukostření, nutně v řj. propojím něco co bude špatně. Jak to dělají zkušení diagnostici ?
Schema řj je asi nedostupné tak se není kam podívat.
děkuji
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
GeorgeB



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 1216
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: so prosinec 04 2010, 16:55    Předmět: Citovat

Snímače mají většinou svou "signálovou" zem. Neboli jeden vstupní pin ze dvou je stejně v řídící jednotce spojen s kostrou. To se dá většinou poznat ze schémetu k dané elektronice motoru. Pokud to tak není, tak je třeba mít osciloskop galvanicky oddělený od kostry automobilu (nebo diferenciální vstup) a holt se v tu chvíli může měřit jen ten jeden snímač. Ale jelikož všechny signály v autě mají vůči kostře nějaký potenciál, tak je lze měřit i proti kostře(například indukční snímač: vstupní přívod jednoho kanálu se připojí na jeden z vývodů snímače a zem na kostru automobilu).
Automobilový osciloskopy jsou celkově zvláštní měřáky. Krom těch společných zemí všech kanálů si ještě dovolej spojit svou vlastní napájecí zem se zemí všech vstupů. A troufnou si v návodu rovnou uvést, že se to má napájet z akumulátoru nebo zapalovačové zásuvky a vůbec neberou v úvahu, že mezi signálovou zemí snímačů a kostrou automobilu(resp. -pól akumulátoru) může být rozdílné napětí a značně zarušeno(například kvůli vysokým proudům co tečou z alternátoru do akumulátoru a špatné kostře mezi motorem a kastlí)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
marshal



Založen: Sep 05, 2004
Příspěvky: 1025
Bydliště: UL

PříspěvekZaslal: so prosinec 04 2010, 17:15    Předmět: Citovat

Je to bohužel tak, všechny země jsou propojeny. Napájení by mě tolik nebolelo, dá se to obejít tím akumulátorem, horší je to s čidly.
Když chci porovnat signály mezi halovou sondou a snímačem vačky nebo kliky, příp zapal.impulsy tak jsem v koncích, a pro taková porovnání jsem si pořídil dvojkanál.
Nakonec nezbyde než ubastlit nějaký opto převodník a přesnost tvaru impulsů oželet. Nijak mě to netěší. Embarassed
(Větší servisy asi mají trocha jinou techniku..)


Naposledy upravil marshal dne so prosinec 04 2010, 18:06, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
GeorgeB



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 1216
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: so prosinec 04 2010, 17:26    Předmět: Citovat

Fakt se nemusíš bát připojit zem osciloskopu na kostru auta a jedním kanálem měřit Hallovku a druhým kanálem indukční snímač na jednom "živým" vodiči. Pokud by nic indukční neukazoval, tak měřit na druhým vodiči. Stejně při tomto měření jde o tvar impulsu a amplitudu a nikoli o stejnosměrnou složku(ta je u indukčního snímače nulová). Taky to tak měřím.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
marshal



Založen: Sep 05, 2004
Příspěvky: 1025
Bydliště: UL

PříspěvekZaslal: so prosinec 04 2010, 17:38    Předmět: Citovat

Díky za dobrou zprávu, budu to dělat také tak.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
alesak1188



Založen: Jul 28, 2011
Příspěvky: 64

PříspěvekZaslal: po říjen 10 2011, 13:22    Předmět: Citovat

marshal napsal(a):
zdravím, prosím o názor zkušenějších.
pořídil jsem si dvojkanál autoosciloskop a vrtá mi hlavou jak jej připojit k řídící jednotce. U čidel s ukostřením je to jasné, ale co s čidly které ukostření nemají.
Osciloskop má země vstupů propojeny a když připojím jedno čidlo s ukostřením a druhé bez ukostření, nutně v řj. propojím něco co bude špatně. Jak to dělají zkušení diagnostici ?
Schema řj je asi nedostupné tak se není kam podívat.
děkuji


Ahojte, měl bych otázečku, dneska jsem vzal do ruky poprvé osciloskop (digitální), abych změřil snímač polohy vačky na focusu. Odpojil jsem zásuvku a na dva výstupní piny jsem připojil osciloskop, nastavil jsem si rozsah jaký mám na grafu co jsem si ke snímači našel a nastartoval. Křivku jsem měl jako na grafu, tak bych řekl že snímač je v pořádku, na to jsem připojil zásuvku a ted už je signál hodně zmatený, je to normální? Jak jsem četl tohle vlákno, zřejmě je tam plno rušivých elementů, altík, vstřiky atd. ale mě se to nezdá. Zkusil jsem to ještě tak aby motor nenaskočil a jen jsem točil startérem. Odpojil jsem indukční člen a poříd to ukazuje zmatek a ne výslednou amplitudu. Poradte mi prosím jestli je to normální, nebo bude špatného ještě něco jiného, třeba ŘJ. Čidlo jsem dal jiné a stále to píše chybu v ŘJ nesmyslný signál. Díky moc alešák
Embarassed
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund