Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Moto Alternátor
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
borovecek



Založen: Jul 28, 2004
Příspěvky: 213
Bydliště: Bílý Kostel nad Nisou

PříspěvekZaslal: čt leden 15 2009, 22:48    Předmět: Moto Alternátor Citovat

Zdravim, mam takovej problem, mam na motoru z motorky alternator, samotnej, a nějak netušim jak ho zapojit, teda tušim, ale má tam 4 konektor, je zapojenej do hvězdy a to je střed toho, nevíte k čemu se připojoval? či tak? popřípadě, nemáte někdo tip jak pak to napětí usměrnit a regulovat abych mohl nějak "rozumně" nabíjet baterii?
ptam se zkušenějších, v tomhle směru s tim nemam vůbec zkušenosti, děkuji
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9794
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: čt leden 15 2009, 23:47    Předmět: Citovat

Ahoj. Nenapsal jsi, zda je to "magneto", nebo cize buzenej. Ani typ motocyklu, kterýmu to patřilo. Ale u motorek, ze kterýma jsem se setkal byl na alternátoru zapojen "stabilizující usměrňovač". Alternátor má konstrukčně dannej vnitřní odpor. Má zatěžovací charakteristiku. Při určitém proudu je na něm určité napětí - naprázdno kolem 100V. Usměrnovač "spálí" přebytečný výkon, který se nespotřebuje. Chová se jako vysoce výkonná zenerova dioda.
http://mujweb.cz/www/elektronic/regjaw.htm
http://www.ignitech.cz/ - Zkratový regulátor
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32047
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá leden 16 2009, 7:36    Předmět: Citovat

Tak - Většinou je to buzené permanentními magnety a musí se za to připojit paralelní regulátor. Jen upřesním ten vnitřní odpor - je navržen tak, aby při maximálním odběru (zapnuté všechny myslitelné spotřebiče "na palubě" s výjimkou startéru) zbývala určitá proudová rezerva pro dobíjení akumulátoru a přitom napětí ještě umožňovalo stabilizaci. Usměrňovač je můstek upravený podle počtu pólů alternátoru, jindy se kostří přímo střed vinutí a v usměrňovač má jen jednu diodu na každou fázi.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!


Naposledy upravil EKKAR dne pá leden 16 2009, 11:08, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18683
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: pá leden 16 2009, 8:26    Předmět: Citovat

Regulace motoalternátorů se zde před nedávnem řešila . Nereguluje se vznik energie , ale co se nepoužije -viz výše . A pro neznalé je problémem právě to , že neodebraná energie z alternátoru se prostě "zničí" .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32047
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá leden 16 2009, 11:12    Předmět: Citovat

Když jsem to potkal poprvé, nějak mi hlava nebrala, proč se tolik zahřívá krabička s "reglerem" - měla vysoká chladicí žebra a topila jak pěťák - ale všecko fungovalo, jak má. Pak jsem se dostal k nefunkční, tak jsem ji rozpitval - a zjistil jsem, že prostě pro takové provedení zdrojové soustavy motorky je jednodušší energii "protopit" v chladiči, než se zdržovat s výrobou alternátoru s rgulovatelně napájeným budicím vinutím - neodymové budicí magnety jsou lacinější a jednodušší na výrobu...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
borovecek



Založen: Jul 28, 2004
Příspěvky: 213
Bydliště: Bílý Kostel nad Nisou

PříspěvekZaslal: pá leden 16 2009, 17:44    Předmět: Citovat

Je to z motoru tušim 638 nebo takový nějaký, a je to magneto, děkuji za osvětlení mého problému, snad se s tim konečně někam hnu, ještě jednou děkuji
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32047
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá leden 16 2009, 18:48    Předmět: Citovat

Počkej počkej - JAWA 638 neměla magneto, tam byl úplně normální alternátor 12V - dokonce mám pocit, že první série měly ještě dynama.
Nebo máš na mysli jinou značku?

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
borovecek



Založen: Jul 28, 2004
Příspěvky: 213
Bydliště: Bílý Kostel nad Nisou

PříspěvekZaslal: pá leden 16 2009, 18:56    Předmět: Citovat

nebo už přesně nevím jestli to tam není z něčeho daný, a i ten buzenej rotor se nechá při troše šikovnosti vyměnit za permanentní magnety, akorát se přijde o možnost regulace
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
borovecek



Založen: Jul 28, 2004
Příspěvky: 213
Bydliště: Bílý Kostel nad Nisou

PříspěvekZaslal: pá leden 16 2009, 21:17    Předmět: Citovat

ještě dotaz, který z těhlectěch reglů je lepší? : http://orr.czechian.net/regulator.html nebo tohle? http://www.ebastlirna.cz/modules/Forums/files/regulator_296.gif děkuju moc za všechno
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jefo
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: čt leden 29 2009, 19:21    Předmět: Citovat

Jawa 350/638 měla 3 fázovej altík buzen vinutým na statoru.,.. stejnej princip jako ve škodárně... takže pokud to máš altik z Jawa 350/638 sežen si němu regulátor pro alterátory Š 105/120/130 zapoj podle schémy a musí to fungovat.. Jawa 350/634 měla dynamo , 350/632,638,639,640 měly alternátor PAL 14V 15A Very Happy
Návrat nahoru
pawka



Založen: Oct 02, 2010
Příspěvky: 215

PříspěvekZaslal: út únor 15 2011, 20:46    Předmět: Citovat

slo by toto previnout?

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kbulda



Založen: Oct 23, 2007
Příspěvky: 1528
Bydliště: u Mělníku

PříspěvekZaslal: út únor 15 2011, 21:39    Předmět: Citovat

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18683
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: st únor 16 2011, 6:20    Předmět: Citovat

Jen maličkost , to , že je lak na drátech tmavý neznamená ještě , že je stator ve kšá . Aby jsi se po namontování převinutého nedivil .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kbulda



Založen: Oct 23, 2007
Příspěvky: 1528
Bydliště: u Mělníku

PříspěvekZaslal: st únor 16 2011, 16:18    Předmět: Citovat

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pawka



Založen: Oct 02, 2010
Příspěvky: 215

PříspěvekZaslal: čt únor 17 2011, 14:35    Předmět: Citovat

probíjí to na kostru,takze asi i ta izolace pod civečkama je spatna,ale nevim z ceho a jak se vyrabí.diky za navod jdu ho prostudovat
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund