Zdravim, mam takovej problem, mam na motoru z motorky alternator, samotnej, a nějak netušim jak ho zapojit, teda tušim, ale má tam 4 konektor, je zapojenej do hvězdy a to je střed toho, nevíte k čemu se připojoval? či tak? popřípadě, nemáte někdo tip jak pak to napětí usměrnit a regulovat abych mohl nějak "rozumně" nabíjet baterii?
ptam se zkušenějších, v tomhle směru s tim nemam vůbec zkušenosti, děkuji
Ahoj. Nenapsal jsi, zda je to "magneto", nebo cize buzenej. Ani typ motocyklu, kterýmu to patřilo. Ale u motorek, ze kterýma jsem se setkal byl na alternátoru zapojen "stabilizující usměrňovač". Alternátor má konstrukčně dannej vnitřní odpor. Má zatěžovací charakteristiku. Při určitém proudu je na něm určité napětí - naprázdno kolem 100V. Usměrnovač "spálí" přebytečný výkon, který se nespotřebuje. Chová se jako vysoce výkonná zenerova dioda.
http://mujweb.cz/www/elektronic/regjaw.htm http://www.ignitech.cz/ - Zkratový regulátor
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32047 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá leden 16 2009, 7:36 Předmět:
Tak - Většinou je to buzené permanentními magnety a musí se za to připojit paralelní regulátor. Jen upřesním ten vnitřní odpor - je navržen tak, aby při maximálním odběru (zapnuté všechny myslitelné spotřebiče "na palubě" s výjimkou startéru) zbývala určitá proudová rezerva pro dobíjení akumulátoru a přitom napětí ještě umožňovalo stabilizaci. Usměrňovač je můstek upravený podle počtu pólů alternátoru, jindy se kostří přímo střed vinutí a v usměrňovač má jen jednu diodu na každou fázi. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Naposledy upravil EKKAR dne pá leden 16 2009, 11:08, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18683 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: pá leden 16 2009, 8:26 Předmět:
Regulace motoalternátorů se zde před nedávnem řešila . Nereguluje se vznik energie , ale co se nepoužije -viz výše . A pro neznalé je problémem právě to , že neodebraná energie z alternátoru se prostě "zničí" .
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32047 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá leden 16 2009, 11:12 Předmět:
Když jsem to potkal poprvé, nějak mi hlava nebrala, proč se tolik zahřívá krabička s "reglerem" - měla vysoká chladicí žebra a topila jak pěťák - ale všecko fungovalo, jak má. Pak jsem se dostal k nefunkční, tak jsem ji rozpitval - a zjistil jsem, že prostě pro takové provedení zdrojové soustavy motorky je jednodušší energii "protopit" v chladiči, než se zdržovat s výrobou alternátoru s rgulovatelně napájeným budicím vinutím - neodymové budicí magnety jsou lacinější a jednodušší na výrobu... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32047 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá leden 16 2009, 18:48 Předmět:
Počkej počkej - JAWA 638 neměla magneto, tam byl úplně normální alternátor 12V - dokonce mám pocit, že první série měly ještě dynama.
Nebo máš na mysli jinou značku? _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jul 28, 2004 Příspěvky: 213 Bydliště: Bílý Kostel nad Nisou
Zaslal: pá leden 16 2009, 18:56 Předmět:
nebo už přesně nevím jestli to tam není z něčeho daný, a i ten buzenej rotor se nechá při troše šikovnosti vyměnit za permanentní magnety, akorát se přijde o možnost regulace
Jawa 350/638 měla 3 fázovej altík buzen vinutým na statoru.,.. stejnej princip jako ve škodárně... takže pokud to máš altik z Jawa 350/638 sežen si němu regulátor pro alterátory Š 105/120/130 zapoj podle schémy a musí to fungovat.. Jawa 350/634 měla dynamo , 350/632,638,639,640 měly alternátor PAL 14V 15A
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.