Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

oprava klapky felicie 1.6 a zvýšení volnoběhu pro lpg.

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
HiGhLaNdEr



Založen: Mar 08, 2005
Příspěvky: 912
Bydliště: Českobudějovicko

PříspěvekZaslal: ne leden 16 2011, 12:42    Předmět: oprava klapky felicie 1.6 a zvýšení volnoběhu pro lpg. Citovat

Mam mrtvý motor v té klapce,.. Bohužel neni možné ho vyměnit. Pouze brutálním zásahem do klapky. Asi proto abych si šel koupit za nehorázný peníze novou klapku. Možnost je namontovat motor jiný z venku do krytu klapky,. Nezkoušel to někdo ? Jaký by jste použili motor ?

Další problém mam s vonoběhem na lpg,.. Ono by to na plyn chtělo alespoň 1000 otáček,. Ale jednotce neni možné ten volnoběh naprogramovat. Existuje nějaká možnost jak tu regulaci donutit aby zvýšila otáčky ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 34044
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: ne leden 16 2011, 13:55    Předmět: Citovat

Nie su tych klapiek plne vrakoviska?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mat100



Založen: Nov 04, 2009
Příspěvky: 480
Bydliště: Plzen-jih

PříspěvekZaslal: ne leden 16 2011, 17:13    Předmět: Citovat

Proč by nebylo možné jednotku nastavit na vyšší volnoběh ? Mám takový pocit, že to Vag to v kodování jednotek umožnuje.

A stou klapkou raději nic nevymýšlej, raději se pozeptej po použité na šroťáku.

PS: Po výměně je nutno nastavit základní nastavení klapky pomocí počítače ! Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
HiGhLaNdEr



Založen: Mar 08, 2005
Příspěvky: 912
Bydliště: Českobudějovicko

PříspěvekZaslal: ne leden 16 2011, 18:18    Předmět: Citovat

Klapka ze šroťáku je většinou ve stejném stavu jeko ta moje nebo brzo umře, tahle už je právě druhá z toho šroťáku, proto je to pouze krajní řešení,.. Zvýšení volnoběhu podle dílenské příručky nelze, volnoběh neni v adaptačních hodnotách. Ale možná to jde přesoftěním nějakého čísla ve flash. Což ale neřeší problém když to jede na benzín, aby to mnělo volnoběh jaký má mít. Jednotka přes vag umí zvednout volnoběh jen když se nastavuje předstih, je to nastavovací režim kdy nebere v úvahu hodnoty z čidla klepání a neupravuje adaptační hodnoty. Základní nastavení klapky u 1.6 probíhá automaticky při zapnutí klíčku,.. Ve vagu se vymazávají pouze adaptační hodnoty předstihu a vstřikování. ˇřešením by možná bylo nadrátovat do jednotky dvě flashky a a přepínat je,. Ale jednotku jsem rozebranou nemněl, tak nevim jak to tam vypadá.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18691
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: po leden 17 2011, 6:39    Předmět: Citovat

A nač potřebuješ něco zvyšovat ? Jezdím s origoseřízením 7 let na LPG a bez problému . Motor se dá po zásahu vyměnit . Bývají pryč uhlíky , takže pomůže výměna , někdy je vypálený komutátor . Je třeba aby byla klapka vždy čistá , občas hlavní hřídelku promazat , musí jít lehce . Nejvíce ublíží klapce maníci , co si přidají otáčky lankem plynu . Klapka se pak snaží motorem zavřít a nejde ji to , tak motor odejde . Dva krajní piny konektoru je motor , když připojíš na zdroj , musí se klapka se zvyšováním napětí postupně otevírat a při zavírání plynule zavírat , obé bez škubání .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
txx



Založen: Mar 31, 2008
Příspěvky: 255
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po leden 17 2011, 8:12    Předmět: Citovat

on ten nefunkční motorek má za ukol řídít volnoběžné otáčky !
a potenciometr se spinačem mají nejlepší léta zasebou
proč chceš měnit volnoběžné otáčky v řídící jednotce na 1000 ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
HiGhLaNdEr



Založen: Mar 08, 2005
Příspěvky: 912
Bydliště: Českobudějovicko

PříspěvekZaslal: po leden 17 2011, 11:06    Předmět: Citovat

Potenciometrum nic neni,.. tak proto. Otáčky protože kdo mněl někdy lpg typu hloupý membránový regulátor a směšovač tak ví že prostě aby to mnělo kultivovaný chod tak to potřebuje alespoň o 200 víc než na benzín,.. Souvisí to se spoustou věcí,. Hlavně ale s energií kterou to lpg při výbuchu dodá,.. a ta je mneší než u benzínu,.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18691
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: po leden 17 2011, 12:39    Předmět: Citovat

Najezdil jsem na hloupé regulátory na 130 200000 a nyní na 1,6 100000 a vše funguje , jak má . Na 1,6ce je i motorový regulátor bohatosti , ale nemá to co dělat s otáčkami . Já jsem to nenakecal , ale najezdil .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
HiGhLaNdEr



Založen: Mar 08, 2005
Příspěvky: 912
Bydliště: Českobudějovicko

PříspěvekZaslal: po leden 17 2011, 14:29    Předmět: Citovat

no já tam ten regulátor bohatosti nemam mam tam jen ten ventil s kolečkem,.. Divné je že už jsem mněl 4 auta na lpg 120, 136, peugeot 309, favo, a teď tu felu a vždy se to prostě na lpg hádalo při volnoběhu na otáčkách nastavených pro kulturní volnoběh na benzín,. Jaký máš systém v té fele ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
HiGhLaNdEr



Založen: Mar 08, 2005
Příspěvky: 912
Bydliště: Českobudějovicko

PříspěvekZaslal: po leden 17 2011, 14:37    Předmět: Citovat

Našel jsem motor vhodný do klapky,. rozměrově i hřídelkou,. Tak ho tam nacpu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
trpaslik10



Založen: Jul 04, 2008
Příspěvky: 19

PříspěvekZaslal: po leden 17 2011, 17:30    Předmět: Citovat

Můžeš se pokusit nasimulovat signál z klimatizace jednotka by měla zvednout volnoběh sice nevím jestli na 1000 ot., ale za pokus to stojí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
HiGhLaNdEr



Založen: Mar 08, 2005
Příspěvky: 912
Bydliště: Českobudějovicko

PříspěvekZaslal: po leden 17 2011, 21:32    Předmět: Citovat

Aha, noha na klimu,.. To je moc dobrý nápad díky moc,..

Motor z čerpadla na ostřikovače škoda 120 jsem připevnil na zadek klapky přehodil pastorek,.. jemně najustovat polohu motoru. A už to jezdí jak má,..
Nestálo to nic jen trochu času,..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18691
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: st leden 19 2011, 6:37    Předmět: Citovat

Na Š130 Lovato , na feldě BRM . Na tý 130cítce to bylo naopak jako živá voda . Motor měl po nastartování ihned výkon , žádné chcípání !
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
HiGhLaNdEr



Založen: Mar 08, 2005
Příspěvky: 912
Bydliště: Českobudějovicko

PříspěvekZaslal: st leden 19 2011, 9:34    Předmět: Citovat

Asi to chce vzít na nějaký měřák, vemu to do servisu aby řekli co s tim je a naštelovali to,. To lpg se má nastavovat podle nějakýho měřiče emisí,. z boku splynovače je štelovátko volnoběhu, který moc nereaguje, klapaka si pořát drží stabilní otáčky,. Ale motor se při tom třepe jak před smrtí,. Na přívodní hadici do směšovače je další ventil který má vliv jen na spotřebu a výkon,. Mi to nedalo, nový filtr vzduchu, nové svíčky,.. a stejně žádná změna,. Jsem si pučil i cívku a víko rozdělovače, VN kabely a taky bez změny,.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18691
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: st leden 19 2011, 12:45    Předmět: Citovat

Konečně správně . U 130 ten regulátor u redukčáku funguje , neb je jediným "štelovátkem" . U feldy funguje lambda s klepáním , s otáčkami dohromady a tak se i praklá membrána jen tak neprojeví . S tím manem , co mi plyn na feldu montoval se znám a když jsem na něm chtěl preventivně vyměnit membrány , tak mne odbyl - jezdíš-jezdíš . No ale když už jsem slyšel , že plyn funí i při stojícím motoru , tak jsem k němu zajel . Téměř po 3 letech , po roce je výměna doporučena .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund