Založen: Dec 11, 2004 Příspěvky: 356 Bydliště: SK Levice
Zaslal: po leden 17 2011, 21:19 Předmět: moja nova skusenost s hypermarketom
Zdravím,
zatial som mal s reklamáciami v hypermarketoch dosť dobré skúsenosti, ale dnes ma nasr... Svokra kúpila kartón mlieka predávaného pod značkou jedného velikého obch. reťazca, včera načala prvý liter , a namiesto mlieka tiekla nejaká mútna voda , tak sme pozreli druhý liter - taká istá mulina , v treťom litri to isté , dnes som mal cestu do toho hyp. tak som to tam zobral načaté aj nenačaté, na reklamáciách sa tomu mlieku nečudovala , asi som nebol prvý , problém ale nastal - nemal som pokladničný bloček - ale veril som zdravému rozumu - mlieko malo označenie toho hyp. , takže som ho nemohol inde kúpiť , len u nich .Po oznámení ,že nemám doklad , predavačka volala nadriadenému , a ten vraj : bez dokladu mi rekl. neuznaju. chviľu sme sa dohadovali ale neuspel som zajtra to asi skúsim cez obch inšpekciu, nejde mi o tých 5 eur , ale o princíp,
Založen: Dec 11, 2004 Příspěvky: 356 Bydliště: SK Levice
Zaslal: po leden 17 2011, 21:55 Předmět:
s tým dokladom som si nebol istý, preto som to vzdal , ale na stránkach "staznosti " som našiel toto:
Doklad o kúpe je výhodou, nie podmienkou
Vždy si odložte doklad o kúpe a záručné listy, ktoré vám musí predajca pri kúpe výrobku na vašu žiadosť potvrdiť. Doklad o kúpe však nie je výhradnou podmienkou pre uplatnenie reklamácie.
Kúpu môže dosvedčiť i tretia osoba. Doklady, ktoré máte ako kupujúci vám pravdaže vždy urýchlia vybavenie reklamácie.
Na obale toho mlieka bolo logo hyperm. takže nikde inde som to kúpiť nemohol a čo iné im ešte treba dokazovať
Založen: Feb 18, 2008 Příspěvky: 5034 Bydliště: Brno
Zaslal: po leden 17 2011, 22:30 Předmět:
Je fakt, že já jsem tak vycvičený z minulého režimu, že bez dokladu bych ani nezkoušel reklamovat.
Tady je vidět chování odlišné chování hypermarketů u nás a na západě. Kromě toho, že tu ve zdánlivě stejném kelímku prodávají větší sračky než třeba v Německu, tak i přístup k reklamacím mají jaký předvedli. Přitom by jim to nic neudělalo a navíc je zřejmé, že to je opravdu od nich.
Vzpomněl jsem si na druhý extrém, příhodu, co mi vyprávěla známá, která žila pár let v USA. Tam je běžné vracení nevhodných vánočních dárků a i vracení zboží (u nás se taky rozmáhá).
Ona šla vrátit kalhoty, že jsou jí malé (ve skutečnosti se jí přestaly líbit, ale to je fuk) a paragon vůbec neměla. Prý běžná praxe. Divili se ,co že je to za kalhoty, že je nemůžou najít v systému. Ale trvala na tom, že stály tolik a tolik a že chce zboží vrátit(prostě se otrkala, doma by si to nedovolila). Peníze jí nakonec vrátili.
Doma pak ten paragon našla, a zjistila , že to koupila v úplně jiném krámě, než to vrátila.
Pokud máš důvěru v jinou várku mlíka od nich, kup si další balík a uplatni nový paragon. Problém by mohl nastat, kdyby měli v systému výrobní šarži, resp. kdyby si toho všimnuli. Žes koupil starou várku v době, kdy už nebyla na krámě.
s tým dokladom som si nebol istý, preto som to vzdal , ale na stránkach "staznosti " som našiel toto:
Doklad o kúpe je výhodou, nie podmienkou
Uvedena stranka nie je zakon.
(Je ich este par, kde su vacsie nezmysly. Neaktualizovane 2,3,4 roky. Na uvedene kontakty mozes pisat kolko chces. Odpovede sa nedockas.)
Takze uvedene urcite neplati vseobecne.
Jednoducho reklamovat mozes, ale ak neuspejes, tak tazko s tym pohnes (a to uz tam neuvadzaju).
Aj ked uznam, ze v tomto pripade mas urcitu sancu.
Založen: Dec 20, 2007 Příspěvky: 1249 Bydliště: Chýnov - to je kousek od Tábora
Zaslal: út leden 18 2011, 8:59 Předmět:
To máš jako já se žárovkou. Koupil jsem v elektro-obchodě úsporku. Potřeboval jsem co nejmenší příkon, tak mi jí prodali, bohužel jsem si už nezkontroloval jestli má velký závit, neměla. Tak jsem jí jel druhý den s paragonem vyměnit. Bylo mi řečeno že mi jí vymění, ale že jí musí nejdříve vyzkoušet a protože oni v tom elektro-obchodě nemají jak jí vyzkoušet, musí to udělat pan vedoucí doma a pro novou se mám zase zastavit za dva dni. Na argumentaci že oni mi jí také při prodeji nevyzkoušeli i když jsem to požadoval nebrali zřetel. Takže kvůli jedné úsporce jsem jel 3x 20Km a zazdil tím 3dny.
Jo, a v tom elektro-obchodě už dva roky nenakupuji. I když letos jsem se skřípěním zubů musel, byl jediný který měl na vánoce ostřič na nože který jsem marně sháněl.
Založen: Mar 12, 2008 Příspěvky: 2956 Bydliště: Považie - Vorošilovo
Zaslal: út leden 18 2011, 20:06 Předmět:
Ja si posledných 10 rokov vždy, keď kupujem úsporku, vravím, že bloček si odložím a budem zvedavý, keď za 1 - 1,5 roka pôjdem úsporku reklamovať, lebo už nesvieti, ako sa budú tváriť. Ale, vždy ten doklad niekde stratím a po 12-15mesiacoch si idem kúpiť nové....
Založen: Feb 18, 2008 Příspěvky: 5034 Bydliště: Brno
Zaslal: út leden 18 2011, 22:42 Předmět:
Dělám to podobně. Kupuji obyčejné Osramky Dulux a když je nasadím do svítidla, napíšu si na ni tužkou datum. Krabičku s paragonem si schovám na stejné místo, kde máme náhradní žárovky. Zatím všechny vydržely víc jak 2 roky, takže na reklamaci nedošlo.
Zrovna asi před 3 týdny zářivka (24W Duluxstar) v kuchyni začala poblikávat. Zjistil jsem, že byla nasazena do lustru 5.12.2005. Vydržela 5 roků - což mě docela mile překvapilo.
Nakonec to blikání způsoboval špatný kontakt mezi šroubovací paticí a přívodním drátkem. V žárovkách to bývá přibodované, tady to bylo jen přimáčknuté. Tak jsem ho znovu přimáčknul a zářivka svítí dál.
Jednou jsem prodělal takovou krátkou epizodu, že jsem koupil několik bezejmenných zářivek za asi 39Kč v akci. To byly šmejdy! Jednak měly hnusné fialové světlo a druhak vydržely jen asi 3 měsíce. Když se vrátím k tématu - u těch je aspoň jistota, že odejdou dřív, než člověk zašantročí paragon
Založen: Jul 16, 2007 Příspěvky: 4256 Bydliště: u HK
Zaslal: st leden 19 2011, 9:28 Předmět:
možná by bylo lepší kontaktovat výrobce, nebo dovozce. Kamarád měl podobný problém s nějakou konzervou. Zaslal výrobci foto a další údaje a výrobce mu zaslal s omluvou jako bolestné vzorek celého sortimentu co vyrábí
Ja si posledných 10 rokov vždy, keď kupujem úsporku, vravím, že bloček si odložím a budem zvedavý, keď za 1 - 1,5 roka pôjdem úsporku reklamovať, lebo už nesvieti, ako sa budú tváriť. Ale, vždy ten doklad niekde stratím a po 12-15mesiacoch si idem kúpiť nové....
PavelFF napsal(a):
Dělám to podobně. Kupuji obyčejné Osramky Dulux a když je nasadím do svítidla, napíšu si na ni tužkou datum. Krabičku s paragonem si schovám na stejné místo, kde máme náhradní žárovky. Zatím všechny vydržely víc jak 2 roky, takže na reklamaci nedošlo.
Aky z toho plynie zaver?
Ak si blocek odlozis, ziarovka vydrzi viac ako 2 roky.
Ak blocek stratis, tak sa pokazi skor ako uplynu 2 roky.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.