Děje se občas divná věc, asi tak jednou za 3 měsíce. Motor 1,4 benzín, elektronický vstřik. Jede se rovnoměrně pod plynem, pak se brzdí motorem na delší dráze, třeba 100m v klesání a nakonec se vyřadí na neutrál aniž by se mezitím přidal plyn. Auto pořád v pohybu. V tu chvíli motor zhasne. Při zařazení rychlosti se motor pohybem auta roztočí, chytne, ale táhne slaběji a má divný zvuk. Musí se pořád držet pod plynem, jinak chcípne. Chcípání a rozběh motoru pohybem auta se může opakovat, kolikrát chce, chová se to pořád stejně. Celé se to restartuje vypnutím zapalování a nastartovnáním klíčkem. Pak už je vše v pořádku další 3 měsíce. Jako by se elektronika zapalování nebo vstřiku dostala do nějakého divného stavu, který se vypnutím zapalování resetuje. Servis si neví rady, protože závadu nelze vědomě reprodukovat. Nemá někdo povědomí, o co jde?
Založen: Aug 08, 2007 Příspěvky: 2914 Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.
Zaslal: čt leden 19 2012, 1:30 Předmět:
Nie som síce odborník, ale asi by som podozrieval lambda sondu, ktorá sa tým dlhým brzdením dostane mimo rozsah, tým zblbne elektroniku vstrekov a zapaľovania, ktorá pri nefunkčnosti lambdy prejde do default režimu. To môže robiť ten slabší ťah motora. Po vypnutí a znovunaštartovaní štartérom sa môže lambda zasa chytiť a pôjde to normálne... _________________ Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18692 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: čt leden 19 2012, 7:15 Předmět:
Halt nejen u technických zařízení jsou nekontrolovatelné stavy . Já to zase musím provést odpojením aku . Prostě po určitém čase se feldě zvednou volnoběžné otáčky . Dvakrát odpojím aku , asi se vymažou chyby a jedu dál . V servisech to vyměňovači těžko opraví .
Založen: May 17, 2004 Příspěvky: 582 Bydliště: Kosice
Zaslal: čt leden 19 2012, 8:41 Předmět:
diagnostika ti moze nieco povedat - teda ktore cidlo je vadne. U modernych motorov je vcelku viac moznosti (vaha vzduchu, skrtiaca klapka, lambda sonda - ta snima mnozstvo kyslika vo vyfuku, a dava signal riadiacej elektronike, aby pomer vzduch/benzin bol optimalny). Riadiaca elektronika v pripaden nejakeho vadneho cidla prejde do tzv nudzoveho rezimu - to znamena, ze motor nejde ako ma, ale ide o to aby si dosiel domov alebo do servisu. Skus napisat radsej do nejakeho Pezot fora, tam ti urcite poradia presny postup. Respe vedia na tieto symptomy casto rovno liek
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18692 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: čt leden 19 2012, 8:51 Předmět:
Záleží u jakého motoru . V 1,6VW nepoznáš nefunkční lambdu . Klapka a váha jsou větším problémem . Diagnostika většinou šanci nemá . Hlavní roli hraje opět osoba znalá , nejlépe kamarád , který té práci věnuje trochu lásky . Netěsnost sacího potrubí mi objevil až desátý mechanik .
Založen: Aug 20, 2004 Příspěvky: 2172 Bydliště: Brno-venkov
Zaslal: čt leden 19 2012, 9:31 Předmět:
BOBOBO napsal(a):
Halt nejen u technických zařízení jsou nekontrolovatelné stavy . Já to zase musím provést odpojením aku . Prostě po určitém čase se feldě zvednou volnoběžné otáčky . Dvakrát odpojím aku , asi se vymažou chyby a jedu dál . V servisech to vyměňovači těžko opraví .
Tohle vypadá na škrtící klapku. Rozebrat, vyčistit a přes diagnostiku provést nastavení koncových poloh. Pokud to teda není 1,6ka tam to údajně můžou dělat vstřiky a to je dražší záležitost.
Jinak pro svoje potřeby jsem zakoupil levný kabel, na vyčtení/vymazání chyb to bohatě stačí a máš alespoň možnost doma kouknout co se děje.
Založen: Nov 21, 2005 Příspěvky: 1216 Bydliště: Pardubice
Zaslal: čt leden 19 2012, 10:24 Předmět:
U těch felicií je to vcelku problém. Máme originál diagnostiku VAG1552 a přesto se občas úplně nepodaří klapku sladit. Teď v nové diagnostice co máme je funkce reset ŘJ. Simos 2P. Prý se tam vyskytovala nějaká softwarová chyba. Tak jsme to řešil u našeho MPIčka a po vyčištění klapky, resetování ř.j. a adaptce stejně auto jezdilo asi 14dní s různě vysokýma volnoběžnýma otáčkama než si to samo sedlo.
U toho Peugeota se ptám na sobu po jaké se chyba vyskytne. Řídící ejdnotka totiž po studeném startu na signál z lambdy začne reagovat až po orčité době (až po ohřátí lambdy na provozní teplotu) a pokud je chyba ve vyhřívání sondy, tak řídící jednotka začne reagovat na signál ze studené lambdy(výfukovými plyny se ohřeje za delší dobu než topným tělískem) a studená lambda je "líná" a drží se dole(chudá směs).
Nenapsal jsi, jestli je to vsřik jedno- nebo 4-bod. Příčin může být spousta. Lambda nejspíš ne, pravděpodobný je snímač tlaku a teploty vzduchu. Dále zatuhlý tuk nebo šmír v krokovém motorku v případě MPI, případně snímač teploty vody.
Založen: Sep 19, 2007 Příspěvky: 3698 Bydliště: Praha
Zaslal: pá leden 20 2012, 18:29 Předmět:
Problém se objevuje na zahřátém motoru, zhruba tak po 10 minutách jízdy, ale je težké vysledovat souvislosti, když je výskyt chyb tak řídký. S tím autem se jezdí vetšinou po městě, do práce mám 17 km, takže se to stane jen jednou za cestu. Za rok a půl se to stalo asi 5x. Je pravda, že na delší trase, na chatě jsem s tím byl několikrát a je to okolo 90 km, se to nestalo.
Díky za nápady, teď na jaře to půjde do servisu na prohlídku před STK, tak mám pro servis nějaké náměty. Ne, že by to bylo kritické, když s tím jedu já, celkem lehce to napravím restartem motoru, ale je to auto dcery a ta by mohla začít zmatkovat.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.