Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Divná závada Peugeot 306
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
mtajovsky



Založen: Sep 19, 2007
Příspěvky: 3698
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: čt leden 19 2012, 1:17    Předmět: Divná závada Peugeot 306 Citovat

Děje se občas divná věc, asi tak jednou za 3 měsíce. Motor 1,4 benzín, elektronický vstřik. Jede se rovnoměrně pod plynem, pak se brzdí motorem na delší dráze, třeba 100m v klesání a nakonec se vyřadí na neutrál aniž by se mezitím přidal plyn. Auto pořád v pohybu. V tu chvíli motor zhasne. Při zařazení rychlosti se motor pohybem auta roztočí, chytne, ale táhne slaběji a má divný zvuk. Musí se pořád držet pod plynem, jinak chcípne. Chcípání a rozběh motoru pohybem auta se může opakovat, kolikrát chce, chová se to pořád stejně. Celé se to restartuje vypnutím zapalování a nastartovnáním klíčkem. Pak už je vše v pořádku další 3 měsíce. Jako by se elektronika zapalování nebo vstřiku dostala do nějakého divného stavu, který se vypnutím zapalování resetuje. Servis si neví rady, protože závadu nelze vědomě reprodukovat. Nemá někdo povědomí, o co jde?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
helios



Založen: Aug 08, 2007
Příspěvky: 2914
Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.

PříspěvekZaslal: čt leden 19 2012, 1:30    Předmět: Citovat

Nie som síce odborník, ale asi by som podozrieval lambda sondu, ktorá sa tým dlhým brzdením dostane mimo rozsah, tým zblbne elektroniku vstrekov a zapaľovania, ktorá pri nefunkčnosti lambdy prejde do default režimu. To môže robiť ten slabší ťah motora. Po vypnutí a znovunaštartovaní štartérom sa môže lambda zasa chytiť a pôjde to normálne...
_________________
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
mirosne



Založen: May 07, 2008
Příspěvky: 2806
Bydliště: Blue rock,VK-SR

PříspěvekZaslal: čt leden 19 2012, 5:15    Předmět: Citovat

A čo škrtiaca klapka?
_________________
Pozdravujem Vás, Miro.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18692
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: čt leden 19 2012, 7:15    Předmět: Citovat

Halt nejen u technických zařízení jsou nekontrolovatelné stavy . Já to zase musím provést odpojením aku . Prostě po určitém čase se feldě zvednou volnoběžné otáčky . Dvakrát odpojím aku , asi se vymažou chyby a jedu dál . V servisech to vyměňovači těžko opraví .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
GeorgeB



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 1216
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: čt leden 19 2012, 8:16    Předmět: Citovat

Po jaké době jízdy se stane tenhle problém? Mohl by být problém ve vyhřívání lambdasondy.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 34080
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: čt leden 19 2012, 8:23    Předmět: Citovat

Na taketo veci sa da prist diagnostikou. Niekedy.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
fero_b



Založen: May 17, 2004
Příspěvky: 582
Bydliště: Kosice

PříspěvekZaslal: čt leden 19 2012, 8:41    Předmět: Citovat

diagnostika ti moze nieco povedat - teda ktore cidlo je vadne. U modernych motorov je vcelku viac moznosti (vaha vzduchu, skrtiaca klapka, lambda sonda - ta snima mnozstvo kyslika vo vyfuku, a dava signal riadiacej elektronike, aby pomer vzduch/benzin bol optimalny). Riadiaca elektronika v pripaden nejakeho vadneho cidla prejde do tzv nudzoveho rezimu - to znamena, ze motor nejde ako ma, ale ide o to aby si dosiel domov alebo do servisu. Skus napisat radsej do nejakeho Pezot fora, tam ti urcite poradia presny postup. Respe vedia na tieto symptomy casto rovno liek Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18692
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: čt leden 19 2012, 8:51    Předmět: Citovat

Záleží u jakého motoru . V 1,6VW nepoznáš nefunkční lambdu . Klapka a váha jsou větším problémem . Diagnostika většinou šanci nemá . Hlavní roli hraje opět osoba znalá , nejlépe kamarád , který té práci věnuje trochu lásky . Netěsnost sacího potrubí mi objevil až desátý mechanik . Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Honza_dy



Založen: Aug 20, 2004
Příspěvky: 2172
Bydliště: Brno-venkov

PříspěvekZaslal: čt leden 19 2012, 9:31    Předmět: Citovat

BOBOBO napsal(a):
Halt nejen u technických zařízení jsou nekontrolovatelné stavy . Já to zase musím provést odpojením aku . Prostě po určitém čase se feldě zvednou volnoběžné otáčky . Dvakrát odpojím aku , asi se vymažou chyby a jedu dál . V servisech to vyměňovači těžko opraví .

Tohle vypadá na škrtící klapku. Rozebrat, vyčistit a přes diagnostiku provést nastavení koncových poloh. Pokud to teda není 1,6ka tam to údajně můžou dělat vstřiky a to je dražší záležitost.
Jinak pro svoje potřeby jsem zakoupil levný kabel, na vyčtení/vymazání chyb to bohatě stačí a máš alespoň možnost doma kouknout co se děje.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
GeorgeB



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 1216
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: čt leden 19 2012, 10:24    Předmět: Citovat

U těch felicií je to vcelku problém. Máme originál diagnostiku VAG1552 a přesto se občas úplně nepodaří klapku sladit. Teď v nové diagnostice co máme je funkce reset ŘJ. Simos 2P. Prý se tam vyskytovala nějaká softwarová chyba. Tak jsme to řešil u našeho MPIčka a po vyčištění klapky, resetování ř.j. a adaptce stejně auto jezdilo asi 14dní s různě vysokýma volnoběžnýma otáčkama než si to samo sedlo.
U toho Peugeota se ptám na sobu po jaké se chyba vyskytne. Řídící ejdnotka totiž po studeném startu na signál z lambdy začne reagovat až po orčité době (až po ohřátí lambdy na provozní teplotu) a pokud je chyba ve vyhřívání sondy, tak řídící jednotka začne reagovat na signál ze studené lambdy(výfukovými plyny se ohřeje za delší dobu než topným tělískem) a studená lambda je "líná" a drží se dole(chudá směs).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2422

PříspěvekZaslal: čt leden 19 2012, 11:08    Předmět: Citovat

Nenapsal jsi, jestli je to vsřik jedno- nebo 4-bod. Příčin může být spousta. Lambda nejspíš ne, pravděpodobný je snímač tlaku a teploty vzduchu. Dále zatuhlý tuk nebo šmír v krokovém motorku v případě MPI, případně snímač teploty vody.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18692
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: čt leden 19 2012, 11:25    Předmět: Citovat

Jako jeden z mála jsem schopen klapku opravit - vyměnit motor , vyzkoušet chod na stole , zkontrolovat poťák . Ale prostě jednou za čas ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15562
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: čt leden 19 2012, 12:53    Předmět: Citovat

Kontakty na snímačích.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mtajovsky



Založen: Sep 19, 2007
Příspěvky: 3698
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: pá leden 20 2012, 18:29    Předmět: Citovat

Problém se objevuje na zahřátém motoru, zhruba tak po 10 minutách jízdy, ale je težké vysledovat souvislosti, když je výskyt chyb tak řídký. S tím autem se jezdí vetšinou po městě, do práce mám 17 km, takže se to stane jen jednou za cestu. Za rok a půl se to stalo asi 5x. Je pravda, že na delší trase, na chatě jsem s tím byl několikrát a je to okolo 90 km, se to nestalo.

Díky za nápady, teď na jaře to půjde do servisu na prohlídku před STK, tak mám pro servis nějaké náměty. Ne, že by to bylo kritické, když s tím jedu já, celkem lehce to napravím restartem motoru, ale je to auto dcery a ta by mohla začít zmatkovat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Atlan



Založen: May 10, 2004
Příspěvky: 4511
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: pá leden 20 2012, 19:23    Předmět: Citovat

peugeot... este by ma zaujimalo ci tu zavadu mas len ty alebo aj iny uzivatelia .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund