Zaslal: út červen 17 2008, 6:42 Předmět: Zátěžový voltmetr na auto aumulátory
Dobrý den všem.
Chtěl bych si občas v zimě změřit startovací schopnost akumulátoru a našel jsem na webu spoustu zátěžových voltmetrů. Tyto staré voltmetry byly ale i vzdáleností hrotů uzpůsobeny na měření jednotlivých článků dříve používaných akumulátorů a problém je v tom, že jsou na napětí +/- 3V. Nezkoušel někdo změnit odpor toho bočníku na kleštích, aby to bylo možné připojit na napětí např. 15V?
To není moc jednoduché, protože jednak ten bočník musí akumulovat nebo hned vyzářit podle ampérhodin 0,8 - 2 kW, druhak pro celou baterii už nebude únosné připojování toho měřáku vpichováním bodců tak jako u měření jednoho článku. Špičky bodců by mohly svítit.
Dalo by se to měřit při menším proudu, ale výsledek bude jen velmi orientační protože nezměříš to, o co se ti jedná - maximální proud.
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: út červen 17 2008, 9:58 Předmět:
Kolikrát stačí světla. Ani nemusíš měřit _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
startér bere okolo 1200W, ve škodivkách a podobných pikslách možná i pod 1 kW, tak si to spočítej. Na nových aku bývá startovací maximální proud i uveden jako jeden z parametrů, dokonce ho někteří povyšují nad kapacitu, která není pro nastartování tak důležitá.
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: út červen 17 2008, 10:22 Předmět:
Já trošku odbočím - když dělám zběžnou kontrolu aku v UPS, kde je ještě nějaká vada elektroniky a musí se dopředu odhadnout cena - stačí na to obyčejná 50W žárovka a změření napětí bez zátěže a pod zátěží (t.j. vnitřní odpor). Další údaj je pokles napětí na aku během prvních pár vteřin pod zátěží a většinou se dá dost dobře z rychlosti poklesu napětí odhadnout její stav. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
V oblasti proudů kde se vnitřní odpor chová jako lineární veličina se to dá použít, ale některý UPS vyždímou akumulátor proudem i 5C, tam pak záleží jestli to zbytek olověného vývodního můstku vydrží nebo ne. Přitom při lechtání 50W žárovkou bude ještě třeba dva roky spokojeně hlásit obstojný Ri. Než se Pb ucho utrhne
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: út červen 17 2008, 10:50 Předmět:
Takový UPS znám - je tam jeden "geláč" 12V/7Ah a vzadu na konektoru hrdých 400W/650VA . Když zvážím účinnost, tak ten akumulátor se musí kroutit jak paragraf. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Takový UPS znám - je tam jeden "geláč" 12V/7Ah a vzadu na konektoru hrdých 400W/650VA . Když zvážím účinnost, tak ten akumulátor se musí kroutit jak paragraf.
Tak takovou neznam ale ze 12V /12Ah jo. Vsak primo pro ups se prodavaji gelovky a stoji sileny balik penez tak na to kazdy kasle a cpe tam ty normalni
Jinak k tem starterum. Prave skodovky a jim podobne byly pro aku dost likvidacni. Starter se musel tocit pomalu s velkym kroutakem a to se tem motorum nelibilo. Ted davaji planetove prevodovky. Takze dnesni strter s dvojnasobnym vykonem zere stejne jako stary. _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32087 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út červen 17 2008, 21:19 Předmět:
Přesně tak - starý startér byl tzv. nízkootáčkový - tzn. že měl na pastorku podle typu 12 nebo 13 zubů, zapadajících přímo do věnce setrvačníku. Pastorek byl přímo na hřídeli motoru startéru. Podle měření udělaného klešťákem s pamětí na ještěrce (zdvižce) s motorem Š1203 (obsah 1285ccm) a s baterkou 44Ah byl záběrový proud u studeného motoru 315A, po roztočení startéru proud poklesl na "pouhých" 210-215A. Nemám důvod si myslet, že "šádyny" 120 nebo Fáva měly nějak zvlášť odlišný druh startéru. Motor startéru je sériový stejnosměrný, takže největší proud odebírá při minimálních otáčkách a s jejich vzrůstem odběr postupně klesá.
Naproti tomu Felicie už dostávaly startér s reduktorem, někdy nazývaný "rychloběžka", jindy "boška" - prostě licenční BOSCH se zmíněnou planetovou redukcí vyráběný v Motorpalu... Mám ho zamontovaný do Fáva ´94 a musím potvrdit, že pokles jasu zapnutých hlavních světel, pozorovaný (na zkoušku) při startování s rozsvícenými světly před výměnou a po ní je rozhodně viditelný. Přejímací technik ve škodováckém značkovém servise mi potvrdil, že proud odebíraný tímto startérem se pohybuje od maximálně 200A v okamžiku zapnutí po zhruba 120-150A při normálním startovacím běhu. Rozdíl v odběru proti staršímu typu je jasně patrný - menší odběr míň likviduje baterku, takže motory osazené tímto typem startéru jsou spolehlivější v zimě i s méně nabitým akumulátorem a i v létě startují snáz, než jinak shodné, ale se startérem s přímým náhonem - pro přímé porovnání uvádím vozy s jinak stejným motorem, ale s jiným startérem - Fávo ´94 a Felina ´95/´96 (motor 1.3 SPI). _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34079 Bydliště: Bratislava
Zaslal: pá červen 20 2008, 13:43 Předmět:
Akurat som menil baterie v SmartUPS 750 - boli tam dve 12V/7Ah v serii. Original boli Vision (Cina) s nalepkou od APC (zlepene obojstrannou paskou, spojene kablom so 60A poistkou a vyvedenym konektorom), jedna bola trochu nafuknuta a prasknuta. Nevyzeral to byt ziadny specialny typ pre UPS. Skoncili dva mesiace po zaruke. V druhej rovnakej UPS odisli este v zaruke, takze tam su vymenene za original.
Kupil som v GME dve LONG 7,2Ah (nemali Panasonic), zlepil dokopy, kabel zobral z originalu a je to. Oproti originalu to stoji polovicu a hlavne sa nemusi cakat 2 tyzdne.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32087 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po duben 04 2011, 16:02 Předmět:
Já ty dvě baterky ani k sobě nelepím - proistě je tam všoupnu vedle sebe a fertig. Do výkonu 620VA se u APC setkáváme s jednou baterkou 12V/7Ah nebo 12Ah, od typu 700 "nahoru" jsou to 2ks 12V/7Ah až 12V/18Ah v sérii (UPS pracuje se 24V napětím) - u rackových UPS je to naprosto běžné, tam navíc jdou paralelně připojit další baterie. U ještě vyšších výkonů se používá i napětí 48V nebo dokonce ještě vyšší (v průmyslovém měřítku).
Kamarád mi vyprávěl o starší UPS, která měla 2ks akumulátorů 6V/nějakých 12Ah - bohužel neví značku ani typ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.