Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Bezkontaktní zapalování Jawa

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
no_-_name



Založen: Dec 13, 2007
Příspěvky: 257
Bydliště: Mladá Boleslav

PříspěvekZaslal: ne červen 14 2009, 11:42    Předmět: Bezkontaktní zapalování Jawa Citovat

Asi někteří znáte bezkontakt od firmy Vape... Já se v rámci nudy, pokusů a bastlení chci zkusit vydat podobnou cestou - nahradit klasická kladívka bezkontaktem. Mám indukční snímač od Vape, i s příslušným rotorem. Jako spínač cívek chci vyzkoušet ETZ pro Škoda Favorit, jen jsem se chtěl zeptat, jestli nemáte tip na nějakou dvouvývodovou zapalovací cívku, případně jestli můžu současné cívky zapojit paralelně a připojit k ETZ ?

U Vape, potažmo mého teoretického pokusu totiž pálí svíčky v obou válcích současně, tedy dvakrát za otáčku (což u válce co zrovna není v HÚ nevadí).

_________________
~Nestavte se mi na odpor! - Georg Simon Ohm ~
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
GeorgeB



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 1216
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: ne červen 14 2009, 12:43    Předmět: Citovat

Zapojení indukčních cívek paralelně je blbost.
Dvouvývodovou indukční cívku lze použít z nějakého japonského motocyklu, který má bateriové zapalování. Co mi přišlo pod ruku, tak naříklad Honda CBX750(tedy i Sevenfifty), stejné cívky měla tuším i Honda CBR 600 z 80. let. Druhá cesta je zdvojením celého zapalování-tedy použít dva zesilovače z favorita, dvě indukční cívky(stačí 12V z Jawy) a budit to jedním snímačem S01.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
anonym






PříspěvekZaslal: ne červen 14 2009, 23:01    Předmět: Citovat

pozor na etz z fava některý nebyly osazeny tim speciálnim IO ale byly z tranzistorů.
Pro dvě paralelní favo cívky by se muselo pošidit v etz několik odporů typu drátek aby se cívky správně sytily a klopák překlápěl,.. ALE etz vnáší tim sycením a násleným rozpojením určité zpoždění. Tak pozor na to,.. lepší je do motocyklu klasická tyristorovina nebo nějaká feritová cívka která dává víc jisker za dobu "odtrhu". Dovedu si představit vykuchání dvou kusů cívek z nějaký lišty z auta. Obvykle napájení 12V a vstup 5V obdelník.
Návrat nahoru
helios



Založen: Aug 08, 2007
Příspěvky: 2914
Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.

PříspěvekZaslal: ne červen 14 2009, 23:33    Předmět: Citovat

Dvojcievku, páliacu súčasne do oboch valcov používa Poľský Fiat "maľuch", tuším typ 125. Možno by to išlo použiť aj u teba.
_________________
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32046
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po červen 15 2009, 12:37    Předmět: Citovat

helios napsal(a):
... používa Poľský Fiat "maľuch", tuším typ 125. ...

Fuj, Maluch je přece 126p - "stopětadvacítka" byl bratránek žigula!

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
no_-_name



Založen: Dec 13, 2007
Příspěvky: 257
Bydliště: Mladá Boleslav

PříspěvekZaslal: po červen 15 2009, 13:02    Předmět: Citovat

anonym: takže třeba půlka lišty z feldy 1.3 ? Ale čím to pak spínat, naprosto netuším, co z tý S01 leze za průběh. Asi by se šiknul nějakej tvarovač.
_________________
~Nestavte se mi na odpor! - Georg Simon Ohm ~
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
helios



Založen: Aug 08, 2007
Příspěvky: 2914
Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.

PříspěvekZaslal: po červen 15 2009, 15:05    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
helios napsal(a):
... používa Poľský Fiat "maľuch", tuším typ 125. ...

Fuj, Maluch je přece 126p - "stopětadvacítka" byl bratránek žigula!



Máš pravdu, nebol som si istý. Tá F126 mala dvojcievku a obe dávali iskru naraz. Jeden valec zapaloval a druhý končil výfuk. Snímač mali spoločný.

_________________
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Atlan



Založen: May 10, 2004
Příspěvky: 4511
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: po červen 15 2009, 19:15    Předmět: Citovat

...druhy zapaloval zmes vo vyfuku Very Happy Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
no_-_name



Založen: Dec 13, 2007
Příspěvky: 257
Bydliště: Mladá Boleslav

PříspěvekZaslal: so červen 20 2009, 20:45    Předmět: Citovat

zaujalo mne to využítí dvou etz - jsou třeba nějaké úpravy pro buzení dvou "krabiček" jedním snímačem S01 ?
_________________
~Nestavte se mi na odpor! - Georg Simon Ohm ~
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
D.i.n.g.o
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: so červen 27 2009, 18:17    Předmět: Citovat

Dvojitou indučku na TCI (tranzistorové zapalování, NE tyrystorové) mají Transalpy 650 a Afriky, ale starší NE.
Návrat nahoru
D.i.n.g.o
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: so červen 27 2009, 18:25    Předmět: Citovat

Kdyby měl někdo zájem, tak mám hall senzory ATS665 (používají se v automatických převodovkách na snímání otáček a směru ozubených kol)
Já osobně ho využuju jako snínač pro tranzisorové zapalování na JAWU, tak y mám Vape, ale jen altík a regler, momentálně snímám otáčky pro zapalování indukčním snímačem(v případě porucy ho nemám čím nahradit, akdežto ATS665 mám spousty).
Návrat nahoru
no_-_name



Založen: Dec 13, 2007
Příspěvky: 257
Bydliště: Mladá Boleslav

PříspěvekZaslal: so červenec 25 2009, 21:34    Předmět: Citovat

tak jsme to zkoušeli a výsledky jsou následující. Origo snímač s deskou a vrtulkou Vape, 2x zapalování favorit a origo cívky. Nejede to, na volnoběh krásně, ale nenechá se vytočit a střílí do vejfuku... Myslel jsem, že je to tím, že ten snímač neuživí dvě ty zapalování, ale když jsme zkoušeli jet jen na jeden válec, bylo to stejný, prostě se nevytočil... tak mě napadá, že to prostě s origo cívkama nepůjde. tipy a triky ? Smile
_________________
~Nestavte se mi na odpor! - Georg Simon Ohm ~
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
hakamusai



Založen: Apr 17, 2007
Příspěvky: 943

PříspěvekZaslal: ne červenec 26 2009, 13:31    Předmět: Citovat

no_-_name napsal(a):
tak jsme to zkoušeli a výsledky jsou následující. Origo snímač s deskou a vrtulkou Vape, 2x zapalování favorit a origo cívky. Nejede to, na volnoběh krásně, ale nenechá se vytočit a střílí do vejfuku... Myslel jsem, že je to tím, že ten snímač neuživí dvě ty zapalování, ale když jsme zkoušeli jet jen na jeden válec, bylo to stejný, prostě se nevytočil... tak mě napadá, že to prostě s origo cívkama nepůjde. tipy a triky ? Smile


Na první pohled to vypadá jako nedostatečný sycení cívek -velkej úbytek na výkonovejch tranzistorech,nebo slabej přívod.
Např. IMFSOFT používá tranzistory IRFP250N -znatelně lepší výsledky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Atlan



Založen: May 10, 2004
Příspěvky: 4511
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: ne červenec 26 2009, 15:08    Předmět: Citovat

no islo by pouzit po urprave toto ale potrbuješ obycajnu cievku.... pre kladivkove zapalovanie. Urcene to bolo pre rozdelovac s hall sonndou.


zap.JPG
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  zap.JPG
 Velikost:  19.75 kB
 Staženo:  151 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund