Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

funkcia Alternátorového regulátora Favorit

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
jano101



Založen: Jun 27, 2007
Příspěvky: 273

PříspěvekZaslal: ne duben 10 2011, 20:54    Předmět: funkcia Alternátorového regulátora Favorit Citovat

Zdarte mám pomerne jednoduchú otázku ,ale bol by som rád ak mi niekto chce odpovedať nech to neni domienka ale presné.

o čo ide mám starý alternátor z favorita a experimentujem ohľadne vodnej elektrárne (viem že na toto neni vhodný ale to je teraz jedno )
mne ide o to ako v skutočnosti funguje regulátor ktorý je na alternátore namontovaný pretože nie som si celkom istý či som to správne pochopil.

alternátor má takéto svorky
B-= kostra
B+=silovka +B-= kostra
B+=silovka +

a teraz svorka D+ by mala byť svorka tzv.pomocného usmerňovača na napájanie regulátora alternátora.
Lenže táto svorka ide ešte ďalej do vozidla. nikde som sa nedozvedel kde či do spínacej skrinky...

Ak roztočím alternátor nič sa nedeje (logické lebo ho nič nebudí)
do svorky D+ treba dať budiace napätie

A teraz znie teda moja otázka:

do svorky D+ treba dať +12V ?
mne osobne vyšlo že aby alternátor začal vyrábať štávu treba ho budiť cca min 300mA
nejde mi do hlavy to že je nemožné aby žiarovka plnila funkciu aj indikátora dobíjania aj nejakého odpora cez ktorý sa dostáva štáva do budiacej svorkyD+
ak by sa vypálila nedostane sa do budenia nič predože alternátor bez budenia nedá nič čiže aj ten pomocný regulátor by nevydal žiadnu štávu Smile

Alternátor s 9 diodami
a ešte jeden z autobusu .

Zobrazení v tomto okně zrušeno, obrázek je širší, než 800px.
Hill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5232

PříspěvekZaslal: ne duben 10 2011, 21:13    Předmět: Citovat

Ano alternátor potřebuje mít připojenu kontrolní žárovku jinak není zaručeno jeho nabuzení. Většinou pokud je auto v každodením provozu zůstavá tam nějaký zbytkový magnetizmus a po nějaké době, třeba ve vyšších otáčkách se chytne.
Kolega tak jezdil s favoritem. Pak to nějakou dobu stálo a přestal mu nabíjet. Po výměně kontrolky vše OK. Nevěřil, že je to kontorlkou protože ta mu nefunguje už dlouho a auto nabíjelo OK.

_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
makino



Založen: Apr 20, 2008
Příspěvky: 254

PříspěvekZaslal: ne duben 10 2011, 21:21    Předmět: Citovat

Zožeň si túto knihu http://www.sirion.sk/kniha/autoelektrika-a-autoelektronika-jiri-stastny-branko-remek-35733.html , do podrobna popísaný alternátor, regulácia, dobíjanie.... oplatí sa.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
masar



Založen: Dec 03, 2005
Příspěvky: 12536

PříspěvekZaslal: ne duben 10 2011, 23:32    Předmět: Citovat

Je to jak píše rezis. V některých regulátorech škodovek se používal paralelní odpor ke kontrolní žárovce, který zajišťoval funkci regulátoru i při poruše kontrolky.
Jinak v tom druhém schémátku jsou špatně pólované diody jak v buzení, tak i do vývodu D+. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18683
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: po duben 11 2011, 7:07    Předmět: Citovat

Musíš to brát tak , že při startu nevyrábí altík nic a regulátor potřebuje , takže na žárovce je plné napětí . I ten minimální proud alespoň trochu nabudí rotor a tím altík něco vyrobí a to znovu lavinovitě nacpe do rotoru . No a pak je na obou vývodech žárovky stejný potenciál a proto zhasne .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jano101



Založen: Jun 27, 2007
Příspěvky: 273

PříspěvekZaslal: po duben 11 2011, 7:33    Předmět: Citovat

vďaka chalani akože mne je toto všetko jasné len mi nebolo jasné to že je tam len žiarovka ,ktorá keď by sa pokazila nemal by cez čo tiecť prúd do budenia ale jeden člen na v tomto fóre to vysvetlil že je tam ešte paralelne rezistor
inak tie opačné diódy som si všimol a ten obrázok je na stránke predajcu Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18683
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: po duben 11 2011, 7:40    Předmět: Citovat

Ale ten odpor tam v 99 není , stačí ta žárovka a každý normální šofér si ji hned vymění , aby věděl , že altík dobíjí .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tyristor



Založen: Nov 05, 2009
Příspěvky: 8

PříspěvekZaslal: út duben 12 2011, 15:44    Předmět: Citovat

K regulátoru alternátora mám otázky (viď schéma):
1. Akú úlohu plní kondenzátor v tomto obvode?
2. Aký význam majú odpory R1 a R2 - keby tam neboli, ako by fungoval daný obvod?
3. Ako bude obvodom pretekať elektrický prúd v situácií, keď napätie vytvárané alternátorom bude vyššie, ako je potrebné napätie na "otvorenie" Zenerovej diódy (ZN)? Ten prúd by potom mal pretekať len cez VT1, ale neviem, prečo by nemohol prúdiť aj cez VZ2 a VZ3, lebo báza je prepojená s kladným pólom.

Schéma obvodu:
http://img717.imageshack.us/i/regultor.jpg/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund