kdyz ho zapojim vybity pres adapter na 230V do site (vystup by mel byt 12V/500mA), tak se ma rozsvitit cervena LEDka jako indikace stavu nabijeni.
Jenze po pripojeni adapteru do site, cvakne v malem relatku na plosnaku, LEDka jen problikne a nesviti.
Pristroj vypada,ze se nenabiji.
Na plosnaku je maly tranzistor v plastovem pouzdre nekolik mini rezistoru tez jeden cca na 2-5W a dve klas. diody. Obe jsem zmeril a jsou funkcni.
Tranzistor jsem meril, ale pouze jednotlive vyvody mezi sebou (jako diody), pze nemam multimetr (momentalne nefcni). Mezi dvema vyvody cca 680 hodnota a mezi dalsimi dvema v prop. smeru 250 hodnota namerena. Tak nevim zda je tranzistor uplne ok. Kdyz se na obvod a pl. spoj podivam nikde nic sesmahlyho. Vse vypada na pohled vporadku.
Je mozny,ze uz je baterka spatna? Uplne vyrizena?
Je tam gelovy clanek 12V/17Ah 6-FM-17
Vystup z adapteru ukazuje napeti naprazdno 20,7V (misto zminovanych 12V).
Pri mereni na kontaktech baterie v souc. stavu je 0,9V.
Nebo rele pri pripojeni odepne kontakt a netece nabijeci proud?
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32041 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt listopad 26 2009, 14:34 Předmět:
Tranzistor, pokud je bipolární, by měl vést proud jen ve dvou případech (ze 6 možností) připojených měřicích hrotů ohmmetru - v obou případech když přiložíš hroty tak, že polarita odpovídá propustnému směru zvoleného přechodu - ve všech ostatních případech vést NESMÍ (nebo pokud možno co nejméně - v případě Si trandu řádově uA) - pokud není FET anebo proražený. Nepíšeš typ, takže netuším, co tam výrobce nacpal - líp poradit neumím. Pro jistotu bych ho ale rychle vyměnil - a to už by právě chtělo to typové označení. Pro sichr bych proměřil i ty odpory, rády se tváří jako OK, ale jsou přerušené.
A na závěr - každému, kdo by mi tvrdil, že z gelovky 12V/17Ah bude startovat auto, bych nasadil kabátek se zapínáním na zádech a šupem bych ho odeslal na kliniku primáře Chocholouška. Zatěžovací proud je na hranicích destrukce takové baterie už při používání v běžné UPS - a to se odebírají proudy v řádu desítek A, neřkuli v momentě startu auta, kdy tečou STOVKY AMPÉR!!!
No, ono o serióznosti těchto "přístrojů" vypovídá i to, jak má prodejce udělané stránky - například titul "Autoanalizery" mluví za vše... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Naposledy upravil EKKAR dne čt listopad 26 2009, 14:40, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Oct 02, 2009 Příspěvky: 5286 Bydliště: PO
Zaslal: čt listopad 26 2009, 16:48 Předmět:
To isté mi priniesol kamoš, že nenabíja. Baterka pri 0,5 A okamžite vybehla na 20V.
Chcel špičkovú novú batériu, tak ju má za 55EU. Pozerám, že celý ten krám je lacnejší...čiže len so symbolickou batáriou .
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32041 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt listopad 26 2009, 18:02 Předmět:
Tam jde o to, že žádná gelovka není stavěná na to, aby odolala proudovému odběru automobilového startéru, takže tvrzení prodejce, že je to přístroj vhodný k nastartování auta je už od prvopočátku LŽIVÉ. A i když to bude nabité na plnou kapacitu 17Ah, nebude to schopné oživit nějakou 50-70Ah baterii, vystavenou celonočnímu mrazu. Na nabití takové baterie by to muselo mít napětí aspoň 15V - a odpovídající proud... Takže možná to bude schopné pomoci akumulátoru, který je vyšťavený příliš dlouhým provozem tuzérské Hi-Fi soupravy a při teplém motoru, nebo to může zastoupit akumulátor při opatrném startu roztažením, ale rozhodně to nemůže být schopné nastartovat auto bez vlastního zničení - takže taková Usámovská "Al-Káida filozofie" - sebevražedný startovací zdroj... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Neco podobneho jsem si dovlekl z USA. Akorat to stalo na nase prachy nejak dost pres 6 tisicovek. Uvnitr je poctiva baterka 12V/36Ah (ne gelovka), menic, ktery je schopen jit az na 15V/ prepinatelnych 2, 4, 6, 8A a klixon co to pri startovani spolehlive odpoji po nekolika desetinach vteriny. Navod s tim vyslovene zakazuje startovat, 10A klixon je tam asi na ochranu pred burany co neumi cist. Dle navodu se to pripoji na baterku, nastavi se proud dle navodu, pocka se 10 - 30 minut na rozsviceni zelene LED. Pak se pristroj odpoji a startuje se... Mimochodem, svetlo, 2 zasuvky na zapalovac, blikac a nabijeni ze site to ma taky (jen sehnat na to trafo na 220 byl porod)...
Mam takovy dojem, ze na pocatku byl poctivy startovaci zdroj od GM pro lidi nekde ze severu USA ci z Kanady. A pak nekoho napadla ta "genialni" myslenka, nechat Cinana udelat levne napodobeniny...
no já nevim ja konkrétně tendle jumpstart, ale u autobazarniku sem podobnej přístroj podobné velikosti viděl a auto s mrtvou baterkou to nastartovalo velice dobře, tak by mi zajmalo co v tom je za baterku...
tranzistor typ S9013 (H128) plastovy pouzdro (klas.) E,B,C bipolarni NPN
mel by podle AUK Semiconductor mit velmi presny zesileni
tez se pise, Complementary pair with STS9012
je mozny,ze ten maly obvudek s tranzistorem reaguje na zbytkove napeti na svorkach baterie, a to tak, ze pokud "vyhodnoti", ze ma baterie napeti takove velikosti, ktera je pod moznosti dalsiho dobiti, tak preklopi rele a uz znepristupni baterii k nabijeni?
tranzistor jsem meril na desce, zkousecka mi umoznuje merit v poloze 1 diodove prechody
vypada to na spatny tranzistor ze?
hledal jsem ho na webu a nejake nahrady, ale nenasel nic, jeste bych ho zkusil vymenit.
taky nevim, kolik ma baterka nabehanych startu a dobijecich cyklu, zjistim to a dam vedet
jinak vam vsem chci moc podekovat me se ta baterka nelibi vubec a konstrukcne je to cely nejaky odflakly zarizeni a po vasem posouzeni vidim,ze cela vec je spatne dimenzovana, takze je to produkt z velmi kratkou zivotnosti, jak to tak vypada delany jen na "kseft"
a pry ze se menime a setrime prirodu, ekologii ZDAR! (
Spíš už první lež je taže ten akumulátor je gelovka, ve skutečno ten akumulátor NENÍ GELOVKA ale Valve Regulated Lead Acid battery with AGM technology.
Všude furt čtu jak každe tam má gelovku tam má gelovku, ten si ji koupil zase do tohoto.......
Pak se podíváte na výrobce akumulátorů a zjistíte, že daný výrobce gelovky nevyrábí vubec a nebo pouze jeden typ, který samozřejmě nikdo nemá, ale lidi se nechají pořád oblbovat, tak když si hromada lidí myslí, že má gelovky, tak ať si to myslí ale ať ty lži aspoň nikam do světa nešíří!
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34026 Bydliště: Bratislava
Zaslal: pá listopad 27 2009, 12:40 Předmět:
Ak je tam toto:
http://www.vision-batt.com/newpdf/FMX/6FM17-X.pdf
Tak to ma max. prud 170A po dobu 5 sekund. Ale tato firma produkuje hrozne smejdy - davali sa do niektorych UPS APC a odchadzalo to este v zaruke.
A nejlepší na tom je, že do 1400 až 1500,- se dá koupit 44Ah akumulátor k němu si pořídit dva kvalitní kabely a máte JUMPSTART který sám o sobě to auto skuteně nastartuje
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.