Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

startovací "přístroj" JUMPSTART
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
seastorm



Založen: Jun 20, 2008
Příspěvky: 41

PříspěvekZaslal: čt listopad 26 2009, 14:22    Předmět: startovací "přístroj" JUMPSTART Citovat

Dobry den, chtel bych se zeptat mam startovaci pristroj JUMPSTART
viz tento odkaz:
http://www.volny.cz/matejkatvs/prodej/autodoplnky/startovacipristroj/startovacipristroj.htm

kdyz ho zapojim vybity pres adapter na 230V do site (vystup by mel byt 12V/500mA), tak se ma rozsvitit cervena LEDka jako indikace stavu nabijeni.

Jenze po pripojeni adapteru do site, cvakne v malem relatku na plosnaku, LEDka jen problikne a nesviti.

Pristroj vypada,ze se nenabiji.

Na plosnaku je maly tranzistor v plastovem pouzdre nekolik mini rezistoru tez jeden cca na 2-5W a dve klas. diody. Obe jsem zmeril a jsou funkcni.

Tranzistor jsem meril, ale pouze jednotlive vyvody mezi sebou (jako diody), pze nemam multimetr (momentalne nefcni). Mezi dvema vyvody cca 680 hodnota a mezi dalsimi dvema v prop. smeru 250 hodnota namerena. Tak nevim zda je tranzistor uplne ok. Kdyz se na obvod a pl. spoj podivam nikde nic sesmahlyho. Vse vypada na pohled vporadku.

Je mozny,ze uz je baterka spatna? Uplne vyrizena?
Je tam gelovy clanek 12V/17Ah 6-FM-17
Vystup z adapteru ukazuje napeti naprazdno 20,7V (misto zminovanych 12V).
Pri mereni na kontaktech baterie v souc. stavu je 0,9V.
Nebo rele pri pripojeni odepne kontakt a netece nabijeci proud?

predem dekuji za pripadne podnety
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 34026
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: čt listopad 26 2009, 14:32    Předmět: Citovat

Ako prve by som skontroloval prave tu bateriu. Zmerat napatie.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32041
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt listopad 26 2009, 14:34    Předmět: Citovat

Tranzistor, pokud je bipolární, by měl vést proud jen ve dvou případech (ze 6 možností) připojených měřicích hrotů ohmmetru - v obou případech když přiložíš hroty tak, že polarita odpovídá propustnému směru zvoleného přechodu - ve všech ostatních případech vést NESMÍ (nebo pokud možno co nejméně - v případě Si trandu řádově uA) - pokud není FET anebo proražený. Nepíšeš typ, takže netuším, co tam výrobce nacpal - líp poradit neumím. Pro jistotu bych ho ale rychle vyměnil - a to už by právě chtělo to typové označení. Pro sichr bych proměřil i ty odpory, rády se tváří jako OK, ale jsou přerušené.

A na závěr - každému, kdo by mi tvrdil, že z gelovky 12V/17Ah bude startovat auto, bych nasadil kabátek se zapínáním na zádech a šupem bych ho odeslal na kliniku primáře Chocholouška. Zatěžovací proud je na hranicích destrukce takové baterie už při používání v běžné UPS - a to se odebírají proudy v řádu desítek A, neřkuli v momentě startu auta, kdy tečou STOVKY AMPÉR!!!

No, ono o serióznosti těchto "přístrojů" vypovídá i to, jak má prodejce udělané stránky - například titul "Autoanalizery" mluví za vše...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!


Naposledy upravil EKKAR dne čt listopad 26 2009, 14:40, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 34026
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: čt listopad 26 2009, 14:35    Předmět: Citovat

Ak si tych 0,9V nameral na baterii, tak ju mozes rovno vyhodit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
procesor



Založen: Oct 02, 2009
Příspěvky: 5286
Bydliště: PO

PříspěvekZaslal: čt listopad 26 2009, 16:48    Předmět: Citovat

To isté mi priniesol kamoš, že nenabíja. Baterka pri 0,5 A okamžite vybehla na 20V.
Chcel špičkovú novú batériu, tak ju má za 55EU. Pozerám, že celý ten krám je lacnejší...čiže len so symbolickou batáriou .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32041
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt listopad 26 2009, 18:02    Předmět: Citovat

Tam jde o to, že žádná gelovka není stavěná na to, aby odolala proudovému odběru automobilového startéru, takže tvrzení prodejce, že je to přístroj vhodný k nastartování auta je už od prvopočátku LŽIVÉ. A i když to bude nabité na plnou kapacitu 17Ah, nebude to schopné oživit nějakou 50-70Ah baterii, vystavenou celonočnímu mrazu. Na nabití takové baterie by to muselo mít napětí aspoň 15V - a odpovídající proud... Takže možná to bude schopné pomoci akumulátoru, který je vyšťavený příliš dlouhým provozem tuzérské Hi-Fi soupravy a při teplém motoru, nebo to může zastoupit akumulátor při opatrném startu roztažením, ale rozhodně to nemůže být schopné nastartovat auto bez vlastního zničení - takže taková Usámovská "Al-Káida filozofie" - sebevražedný startovací zdroj...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
brtnik



Založen: Oct 05, 2004
Příspěvky: 329
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: čt listopad 26 2009, 21:23    Předmět: Citovat

najdi si něco ke gelovkám a bude ti jasno. Takto vybitá baterie je po smrti. I pokud má napětí a nelze jí "protlačit proud".... A pohledej ve fóru, to se už tu řešilo.
http://www.ebastlirna.cz/modules.php?name=Forums&file=search&mode=results
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
kevin_mitnick



Založen: May 20, 2007
Příspěvky: 1778

PříspěvekZaslal: čt listopad 26 2009, 21:31    Předmět: Citovat

Neco podobneho jsem si dovlekl z USA. Akorat to stalo na nase prachy nejak dost pres 6 tisicovek. Uvnitr je poctiva baterka 12V/36Ah (ne gelovka), menic, ktery je schopen jit az na 15V/ prepinatelnych 2, 4, 6, 8A a klixon co to pri startovani spolehlive odpoji po nekolika desetinach vteriny. Navod s tim vyslovene zakazuje startovat, 10A klixon je tam asi na ochranu pred burany co neumi cist. Dle navodu se to pripoji na baterku, nastavi se proud dle navodu, pocka se 10 - 30 minut na rozsviceni zelene LED. Pak se pristroj odpoji a startuje se... Mimochodem, svetlo, 2 zasuvky na zapalovac, blikac a nabijeni ze site to ma taky (jen sehnat na to trafo na 220 byl porod)...

Mam takovy dojem, ze na pocatku byl poctivy startovaci zdroj od GM pro lidi nekde ze severu USA ci z Kanady. A pak nekoho napadla ta "genialni" myslenka, nechat Cinana udelat levne napodobeniny...

**edited**
Ne kazdy asi zna co je to klixon. v USA se tento nazev pouziva pro automaticke vratne tepelne ochrany (podle firmy ktera to vymyslela a uvedla na trh). Vice treba zde: http://www.flamecorp.com/sensata.aspx?gclid=CPO7hfLBqZ4CFQeQzAodhywXlA#
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
roverider



Založen: Aug 11, 2005
Příspěvky: 208

PříspěvekZaslal: čt listopad 26 2009, 22:54    Předmět: Citovat

no já nevim ja konkrétně tendle jumpstart, ale u autobazarniku sem podobnej přístroj podobné velikosti viděl a auto s mrtvou baterkou to nastartovalo velice dobře, tak by mi zajmalo co v tom je za baterku...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
seastorm



Založen: Jun 20, 2008
Příspěvky: 41

PříspěvekZaslal: pá listopad 27 2009, 8:25    Předmět: Citovat

baterka je v tom 6-FM-17 SEALED LEAD ACID BATERRY
kdyz jsem ji hledal na webu, tak jedine nasel tady:

http://www.alibaba.com/product-gs/254289378/lead_acid_Battery_6_FM_17.html

tranzistor typ S9013 (H128) plastovy pouzdro (klas.) E,B,C bipolarni NPN
mel by podle AUK Semiconductor mit velmi presny zesileni
tez se pise, Complementary pair with STS9012

je mozny,ze ten maly obvudek s tranzistorem reaguje na zbytkove napeti na svorkach baterie, a to tak, ze pokud "vyhodnoti", ze ma baterie napeti takove velikosti, ktera je pod moznosti dalsiho dobiti, tak preklopi rele a uz znepristupni baterii k nabijeni?

hodnota namerena ohmetrem mezi:
propustny smer: zaverny smer:
CB=205 BC=205
BE=351 EB=406
CE=142 EC=195

tranzistor jsem meril na desce, zkousecka mi umoznuje merit v poloze 1 diodove prechody
vypada to na spatny tranzistor ze?
hledal jsem ho na webu a nejake nahrady, ale nenasel nic, jeste bych ho zkusil vymenit.
taky nevim, kolik ma baterka nabehanych startu a dobijecich cyklu, zjistim to a dam vedet

jinak vam vsem chci moc podekovat me se ta baterka nelibi vubec a konstrukcne je to cely nejaky odflakly zarizeni a po vasem posouzeni vidim,ze cela vec je spatne dimenzovana, takze je to produkt z velmi kratkou zivotnosti, jak to tak vypada delany jen na "kseft"

a pry ze se menime a setrime prirodu, ekologii ZDAR! Sad(
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Dingo7



Založen: May 05, 2007
Příspěvky: 442

PříspěvekZaslal: pá listopad 27 2009, 12:34    Předmět: Citovat

Spíš už první lež je taže ten akumulátor je gelovka, ve skutečno ten akumulátor NENÍ GELOVKA ale Valve Regulated Lead Acid battery with AGM technology.



Všude furt čtu jak každe tam má gelovku tam má gelovku, ten si ji koupil zase do tohoto.......
Pak se podíváte na výrobce akumulátorů a zjistíte, že daný výrobce gelovky nevyrábí vubec a nebo pouze jeden typ, který samozřejmě nikdo nemá, ale lidi se nechají pořád oblbovat, tak když si hromada lidí myslí, že má gelovky, tak ať si to myslí Rolling Eyes ale ať ty lži aspoň nikam do světa nešíří!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 34026
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: pá listopad 27 2009, 12:40    Předmět: Citovat

Ak je tam toto:
http://www.vision-batt.com/newpdf/FMX/6FM17-X.pdf
Tak to ma max. prud 170A po dobu 5 sekund. Ale tato firma produkuje hrozne smejdy - davali sa do niektorych UPS APC a odchadzalo to este v zaruke.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Dingo7



Založen: May 05, 2007
Příspěvky: 442

PříspěvekZaslal: pá listopad 27 2009, 12:46    Předmět: Citovat

A nejlepší na tom je, že do 1400 až 1500,- se dá koupit 44Ah akumulátor k němu si pořídit dva kvalitní kabely a máte JUMPSTART který sám o sobě to auto skuteně nastartuje Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 34026
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: pá listopad 27 2009, 13:52    Předmět: Citovat

Zabudol si este nabijacku a nebude to velmi prenosne.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Habesan



Založen: Jan 12, 2009
Příspěvky: 7104
Bydliště: Plzeňsko

PříspěvekZaslal: pá listopad 27 2009, 17:34    Předmět: Re: startovací "přístroj" JUMPSTART Citovat

seastorm napsal(a):
Je mozny,ze uz je baterka spatna? Uplne vyrizena?

Už minimálně jednou se tu podobný kepl řešil, stačilo by trochu hledat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.17 sekund