Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19578 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: so leden 19 2008, 20:16 Předmět:
Otoč lampu tak, ať ti dovnitř nesvítí přímo, případně si nad ním udělej stín - Philipsové jsou na světlo příliš citliví.
Pokud motor capstanu běží, bývá vytahaný řemínek dole pod šasi, ale neškodí vyměnit oba, tedy i ten vzadu u servomotorku (jestli se teda nepletu a je tam mechanika PHI-506 až 508, řemínky mají stejné).
Pro vyzkoušení na každý řemínek kápni kapku Jaru nebo podobného saponátu, vraž tam kazetu a tak dlouho přepínej rychloposuvy dopředu a dozadu, až se to rozleští a řemínky začnou táhnout.
Taky zkontroluj všechny světelné závory a hranoly se světlovody k nim, jestli vidí. Čistí se izopropanolem.
Když ani to nepomůže, patrně je v háji spojka uprostřed mezi unášeči cívek (orig.díl 4822-528 20736).
Založen: Nov 23, 2006 Příspěvky: 1228 Bydliště: ...mezi Radhoštěm a Hostýnem...
Zaslal: ne leden 20 2008, 1:00 Předmět:
Ještě mne napadá rozhozené časování mechaniky. Zkus ovládat mechaniku ručně otáčením servomotorkem, až prvky opásání bubnu dojedou na své místo, a pak opačně, až do vyjetí šachty. _________________ ..a co shoří, nezhnije..!
Video neučiní sebemenší pokus o vtažení pásky do kasety.
Kapstan se zvedne a nic.Něco si musí vymyslet povel kaseta ven.Asi je někde špína nebo co.
Teď jsem si vzpomněl, že jsem zaslechl kolísání otáček při rychloposuvu a
řekl jsem si, že byla blbě naskládaná páska a motor to neutáhl.Takže asi ne.
Založen: Nov 23, 2006 Příspěvky: 1228 Bydliště: ...mezi Radhoštěm a Hostýnem...
Zaslal: ne leden 20 2008, 9:46 Předmět:
Počkej, Tobě se ve VCR zvedá capstan motor? Myslel jsi asi kladku, viď?
Takže, pokud jsi provedl pokus s ruční kontrolou mechaniky-viz předchozí příspěvek-, pokud je muchanika "turbo", koukni na šnek turba, zda má ta černá vrtulka na jeho hřídeli všechny 4 praporky. Pokud je některý ulomený, můžou se dít věci..
Capstan motor bude snad v pořádku, když Ti žene pásku normálně při Play režimu. Tohle s tím nesouvisí, ale zkontroluj kladku. Ta bývala v Filipsech vždy zatvrdlá. Pak ničí pásek.
Jak už napsal Hill, může být závada ve spojce, je přístupná zespodu mechaniky. Už jsem jich měl pár rozpadlých.
Postupuj bod po bodu vylučovací metodou.
No, teď je to na Tobě, ať se daří! _________________ ..a co shoří, nezhnije..!
Založen: Dec 18, 2004 Příspěvky: 1890 Bydliště: Košice
Zaslal: ne leden 20 2008, 19:19 Předmět:
FERYACT napsal(a):
Mělo být napsáno že:kapstan se odsune od tonové kladky a umožnuje
zpětné navinutí pásky do kasety.To se neprovede.
Du to rozhodit.
omyl, capstan je vo všetkých videach stacionárny, odsúva sa čierny gumový valček zvaný prítlačná kladka a odsúva sa nie od tónovej kladky ale od rotujucej osky capstan motoru. tonova kladka vo videach nieje. s tým rozhadzovaním časovania mechaniky pozor, je to philips a ten je na časovanie a zloženie mechaniky sakra citlivý. ale prajem vela uspechu. _________________ Budu-li moci, tak nepřijdu, ale nebudu-li moci, pak určitě přijdu
Založen: Nov 23, 2006 Příspěvky: 1228 Bydliště: ...mezi Radhoštěm a Hostýnem...
Zaslal: po leden 21 2008, 7:43 Předmět:
Skutečně, jak píše durkovic, jsou Filipsové trošku oříškem pro správné nastavení časování mechaniky. Proto jsem Ti již před časem radil, jak vyzkoušet, zda je časování OK. Obecně by mělo platit, že když ručně dostaneš všechny mech. prvky do pracovních poloh a zpět, pak by to měl dokázat i motor. Tedy, pokud je v pořádku náhon (gumička).
Takže: Tzv. Capstan motor, to je ta velká placka, co se točí vespod mechaniky a do páskové dráhy čouhá jen jeho hřídel. A ten je skutečně napevno, ložiskem přichycen k chasiss 3 šroubky.
Podle popisu závady je možné soudit, že v minulosti umřelo turbo a někdo jej "odborně" vyměnil.
Tak napiš, k čemu jsi dospěl. Držím palce! _________________ ..a co shoří, nezhnije..!
Dochází k informačnímu šumu.Tonová kladka určovala rychlost pohybu pásky pomocí gumového přítlačného válečku-kladky.T.kladka se časem
provdala za kapstan.Kapstan jsem nemohl vidět jestli se točí neboť ho mám schovaný za přítlačnou kladku.Myslel jsem že výraz capstan byl omylem použit pro přítlačnou kladku.Zkonstatoval jsem že se kladka zvedla ze záběru ale páska se nevrátila do kasety.
Omlouvám se ale uvidím li turbo u videa nepoznám to.
Znovu jsem vyčistil všechno na co jsem dosáhl.
Trenoval jsem podle návodu asi 10* ručně vpřed vzad.Bez chyby.
Zpychl jsem a smontoval video a zapojil.Začal jsem hledat program za polovinou pásky a začal rychloposuv.Po stopu zas vyjela páska.
Rozmontoval jsem a sháním řemínek 2*2*75.Ve středu asi bude.
Jsme u duba.Po výměně řemínku se to zhoršilo.Po natažení pásku na videohlavu dojde okamžitě k vytažení kasety a poškození pásky.
Při demontáži jsem jednu IR LED znásilnil a ona se mi mstí tím že občas nejde natáhnout páska.
Kolik stojí ta spojka a kde se dá sehnat?Rozpadlá nebyla.
Založen: Nov 17, 2006 Příspěvky: 465 Bydliště: Ostravsko
Zaslal: pá leden 25 2008, 16:23 Předmět:
Ta spojka pokud není rozpadlá se dá opravit ale je to pokus-omyl hrál jsem si s jednou kamerou VHSC kde nejdříve spojka prokluzovala tak jsem natáhnul pružinku aby bylo větší tření ale potom zase spojka byla tak pevná že mi natahoval pásek v kazetě asi po 3 hodinách a asi dvou zničených kazetách se podařilo tu spojku dát do takového stavu že není ani volná ani moc natěsno.
Založen: Nov 23, 2006 Příspěvky: 1228 Bydliště: ...mezi Radhoštěm a Hostýnem...
Zaslal: pá leden 25 2008, 17:38 Předmět:
Spojka nemusí být nutně vadná, vyzkoušej otáčením mezi prsty, zda klade "určitý" odpor. To stačí. Mění se jen rozpadlé spojky. Jinak, jde rozebrat, vyčistit, napružit, složit. A pak chodí.
Stále mi však něco říká, že nemáš v pořádku nastavení časování mechaniky, možná ty dva prvky, které pásek drží kolem CTL hlavy vypadly z trnů a ztratily kontrolu s labyrintovým kolem. Doporučuji vizuální kontrolu se správně nastavenou mechanikou - hlavně oblast kolem turba, tj. labyrintového kola, šneku s "vrtulkou", turbo-náhonem a pastorků výtahové šachty.
Po fóru tady někde běhaly foto mechaniky, tak zkus hledat.
Hodně úspěchů!!! _________________ ..a co shoří, nezhnije..!
To že občas nešla vložit kaseta je spůsobeno tím že spodní kolo náhonu
od motorku lítá +-2mm.Je tam velký odpor který motoreček nezvládá.
Zítra další rozborka.
Podívám se po obrázcích.Nevím co je turbo.CTL hlava.atd
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.