Zaslal: so srpen 13 2011, 18:27 Předmět: Alternátor Fiat Marea WEEKEND 1.6 16v, vadný
Prosím Vás mám takovou otázku.je v ní vadný altík,ten jsme dneska pracně ale nakonec vyndali.a novej je objednán.jenže táta potřebuje zítra a v pondělí jed asi 20km tam i zpátky.chci se zeptat jeslti by to ujel na baterku vlastně jenom a jeslti se nepoškodí nijak auto ta řídící jednotka nebo něco jiného když je vlastně altík vytaženej
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2575 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: so srpen 13 2011, 18:35 Předmět:
To nevydrží.Brzo poklesne napětí a začne magořit ŘJ.Ona u těhle křápů magoří i normálně.Kor u Makrely. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Založen: Feb 21, 2011 Příspěvky: 3503 Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)
Zaslal: so srpen 13 2011, 18:53 Předmět:
To jo, ale spíš jenom tam. Určitě bych to neriskoval. _________________ Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
20km tam a zpátky, pokud to není poskakování po městě, ujede za 30-40 minut a to na nabitou baterii dá úplně v pohodě - a to i s rozsvícenými světly. Otázkou však zůstává, jestli stejný řemen nežene i vodní pumpu a čerpadlo serva, to by byl docela problém.
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2575 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: so srpen 13 2011, 20:07 Předmět:
No jestli máš objednanej novej tak ho tam vraz a je to.Vyzkoušet jde na stolici ale tu asi nemáš.Nebo jestli víš kde a co tak změřit.Bez rozebrání ho ale nezměříš _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
v tom starým uhlíky jsou dobrý i můstek se zdá být ok.jeslti vinutí nějaký?to už nemam jak ani nevím jak změřit.ne ne novej nebude je sehnanej z kovošrotu.za novej je pěkná pálka jak jsem viděl
Naposledy upravil 555 dne so srpen 13 2011, 21:40, celkově upraveno 2 krát.
jediný co vím je,že mezi těma dvouma vývodama.(tipuju že jsou napojený z můstku.Sem se vlastně připojujou ty dvě očka v autě naměřáím odpor 110kohmu
zeptám se pouze na poslední věc.Alternátor funguje tak,že když vlastně jeho rotor roztočím nějakým jiným strojem (v autě třeba motorem) tak vlastně přes uhlíky odebírám střídavé napětí napětí a diky tomu můstku stejnosměrné?
a kolik potřebuje otáček alternátor?aby se na jeho jakoby výstupu dalo něco měřit (napětí)
Založen: Nov 21, 2005 Příspěvky: 1216 Bydliště: Pardubice
Zaslal: so srpen 13 2011, 21:58 Předmět:
555 napsal(a):
zeptám se pouze na poslední věc.Alternátor funguje tak,že když vlastně jeho rotor roztočím nějakým jiným strojem (v autě třeba motorem) tak vlastně přes uhlíky odebírám střídavé napětí napětí a diky tomu můstku stejnosměrné?
Z tohoto soudím, že tomu opravdu nerozumíš. Takže, jak již bylo psáno, namontuj nový a pak změř dobíjecí napětí.
Abych tu jen nekecal, tak odpovím i na otázku funkce alternátoru. Konkrétně je to aletrnátor s vnějším buzením. Buzení je u alternátoru proud do rotoru(na rozdíl od dynama). Takže zdroj rotujícího magnetického pole je rotor. Vlivem tohoto točivého pole se indukuje napětí ve statorovém vinutí. |Zde konkrétně třífázové vinutí. Třífázové střídavé napětí je usměrněno 6ti didodovým výkonovým můstkem a vedeno rovnou do akumulátoru a ostatní elektroinstalace. Regulátor získává informace o dobíjecím napětí z pomocného usměrňovače a podle toho řídí budící proud do rotoru. Z tohoto pomocného usměrňovače se také bere budící proud do rotoru, který regulátor přerušuje při dosažení regulační úrovně.
Takže alternátor se nejdřív nabudí sám(částečně taky proudem z kontrolky dobíjení) a po nabuzení už reguluje regulátor.
Alternátor se většinou nabudí při otáčkách cca 1000-1300RPM. Plný výkon má většinou při cca 6000RPM. Ještě dodám, že alternátor je na motoru poháněn vždy do rychla, aby dobíjel už i na volnoběh.
děkuji za vysvětlení.ja si pamatuju pouze to,co nám o alternátorech říkali na účňáku.až ted jsem si všiml zvláštnosti na tomto kondíku (2.2uF 80VDC) že má urvanou jednu nožičku,
stoprocentně vím ýže já jsem ji neurval při manipulaci
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5Další
Strana 1 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.