Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Alternátor Fiat Marea WEEKEND 1.6 16v, vadný
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
555



Založen: Aug 10, 2009
Příspěvky: 2105

PříspěvekZaslal: so srpen 13 2011, 18:27    Předmět: Alternátor Fiat Marea WEEKEND 1.6 16v, vadný Citovat

Prosím Vás mám takovou otázku.je v ní vadný altík,ten jsme dneska pracně ale nakonec vyndali.a novej je objednán.jenže táta potřebuje zítra a v pondělí jed asi 20km tam i zpátky.chci se zeptat jeslti by to ujel na baterku vlastně jenom a jeslti se nepoškodí nijak auto ta řídící jednotka nebo něco jiného když je vlastně altík vytaženej
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2575
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: so srpen 13 2011, 18:35    Předmět: Citovat

To nevydrží.Brzo poklesne napětí a začne magořit ŘJ.Ona u těhle křápů magoří i normálně.Kor u Makrely.
_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
GeorgeB



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 1216
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: so srpen 13 2011, 18:42    Předmět: Citovat

Taky bych to neriskoval. Navíc klínovej řemen určitě nepohání jen alternátor(pravděpodobně i servo, vodní pumpu) a bez řemenu jsou další problémy.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5232

PříspěvekZaslal: so srpen 13 2011, 18:48    Předmět: Citovat

Bez světel, nebo jen s denním svícením a dobrým aku to zvládne
_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Eleman



Založen: Feb 21, 2011
Příspěvky: 3503
Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)

PříspěvekZaslal: so srpen 13 2011, 18:53    Předmět: Citovat

To jo, ale spíš jenom tam. Určitě bych to neriskoval.
_________________
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Philip_Fry



Založen: Sep 01, 2010
Příspěvky: 1538
Bydliště: Trutnov

PříspěvekZaslal: so srpen 13 2011, 18:58    Předmět: Citovat

20km tam a zpátky, pokud to není poskakování po městě, ujede za 30-40 minut a to na nabitou baterii dá úplně v pohodě - a to i s rozsvícenými světly. Otázkou však zůstává, jestli stejný řemen nežene i vodní pumpu a čerpadlo serva, to by byl docela problém.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
555



Založen: Aug 10, 2009
Příspěvky: 2105

PříspěvekZaslal: so srpen 13 2011, 19:20    Předmět: Citovat

jo máte pravdu pohání to vodní pumpu.čili to nemůže jet. děkuji.to by daleko nejdojel azpátky na odtahovce tak možná
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
555



Založen: Aug 10, 2009
Příspěvky: 2105

PříspěvekZaslal: so srpen 13 2011, 19:31    Předmět: Citovat

ještě se jen zeptám ještě existuje nějaká možnost jak vyzkoušet ten alternátor jeslti funguje předtím než se tam zpátky namontuje?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2575
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: so srpen 13 2011, 20:07    Předmět: Citovat

No jestli máš objednanej novej tak ho tam vraz a je to.Vyzkoušet jde na stolici ale tu asi nemáš.Nebo jestli víš kde a co tak změřit.Bez rozebrání ho ale nezměříš Cry
_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
555



Založen: Aug 10, 2009
Příspěvky: 2105

PříspěvekZaslal: so srpen 13 2011, 21:19    Předmět: Citovat

v tom starým uhlíky jsou dobrý i můstek se zdá být ok.jeslti vinutí nějaký?to už nemam jak ani nevím jak změřit.ne ne novej nebude je sehnanej z kovošrotu.za novej je pěkná pálka jak jsem viděl

Naposledy upravil 555 dne so srpen 13 2011, 21:40, celkově upraveno 2 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
555



Založen: Aug 10, 2009
Příspěvky: 2105

PříspěvekZaslal: so srpen 13 2011, 21:34    Předmět: Citovat

JEDINÝ CO VÍM JE ŽE MEZI TĚMA DVOUMA na který se připojujou ty dvě očka v autě je odpor 110kohmu
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
555



Založen: Aug 10, 2009
Příspěvky: 2105

PříspěvekZaslal: so srpen 13 2011, 21:35    Předmět: Citovat

jediný co vím je,že mezi těma dvouma vývodama.(tipuju že jsou napojený z můstku.Sem se vlastně připojujou ty dvě očka v autě naměřáím odpor 110kohmu

zeptám se pouze na poslední věc.Alternátor funguje tak,že když vlastně jeho rotor roztočím nějakým jiným strojem (v autě třeba motorem) tak vlastně přes uhlíky odebírám střídavé napětí napětí a diky tomu můstku stejnosměrné?


a kolik potřebuje otáček alternátor?aby se na jeho jakoby výstupu dalo něco měřit (napětí)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
GeorgeB



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 1216
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: so srpen 13 2011, 21:58    Předmět: Citovat

555 napsal(a):
zeptám se pouze na poslední věc.Alternátor funguje tak,že když vlastně jeho rotor roztočím nějakým jiným strojem (v autě třeba motorem) tak vlastně přes uhlíky odebírám střídavé napětí napětí a diky tomu můstku stejnosměrné?

Z tohoto soudím, že tomu opravdu nerozumíš. Takže, jak již bylo psáno, namontuj nový a pak změř dobíjecí napětí.
Abych tu jen nekecal, tak odpovím i na otázku funkce alternátoru. Konkrétně je to aletrnátor s vnějším buzením. Buzení je u alternátoru proud do rotoru(na rozdíl od dynama). Takže zdroj rotujícího magnetického pole je rotor. Vlivem tohoto točivého pole se indukuje napětí ve statorovém vinutí. |Zde konkrétně třífázové vinutí. Třífázové střídavé napětí je usměrněno 6ti didodovým výkonovým můstkem a vedeno rovnou do akumulátoru a ostatní elektroinstalace. Regulátor získává informace o dobíjecím napětí z pomocného usměrňovače a podle toho řídí budící proud do rotoru. Z tohoto pomocného usměrňovače se také bere budící proud do rotoru, který regulátor přerušuje při dosažení regulační úrovně.
Takže alternátor se nejdřív nabudí sám(částečně taky proudem z kontrolky dobíjení) a po nabuzení už reguluje regulátor.
Alternátor se většinou nabudí při otáčkách cca 1000-1300RPM. Plný výkon má většinou při cca 6000RPM. Ještě dodám, že alternátor je na motoru poháněn vždy do rychla, aby dobíjel už i na volnoběh.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
555



Založen: Aug 10, 2009
Příspěvky: 2105

PříspěvekZaslal: so srpen 13 2011, 22:16    Předmět: Citovat

děkuji za vysvětlení.ja si pamatuju pouze to,co nám o alternátorech říkali na účňáku.až ted jsem si všiml zvláštnosti na tomto kondíku (2.2uF 80VDC) že má urvanou jednu nožičku,

stoprocentně vím ýže já jsem ji neurval při manipulaci



P1040121.JPG
 Komentář:
 Velikost:  220.2 kB
 Zobrazeno:  4939 krát

P1040121.JPG


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Atlan



Založen: May 10, 2004
Příspěvky: 4511
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: so srpen 13 2011, 23:16    Předmět: Citovat

ale to ej bezpredmetne ..porucha je inde...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
Strana 1 z 5

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund