Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

12V napájenie v aute
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
mba
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: so únor 24 2007, 14:32    Předmět: 12V napájenie v aute Citovat

Ako mám v aute zabezpečiť 12V napájenie. Tých 12V potrebujem stále aj keď je motor vypnutý. Chcel som použiť stabilizátor 7812 ale ten potrebuje vstupné napätie o 2 V vyššie ako je výstupné čo pri vypnutom motore a prípadne vybitej batérii nieje. Odber by nepresiahol 1A. Na napájanom zariadení je uvedené že môže pracovať s napätím od 11V do 13V. Poradte mi prosím ! Idea
Návrat nahoru
marostv



Založen: Oct 13, 2006
Příspěvky: 439
Bydliště: BARDEJOV

PříspěvekZaslal: so únor 24 2007, 14:51    Předmět: Citovat

A čo je to za zariadenie???
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mba
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: so únor 24 2007, 14:56    Předmět: Citovat

Ďigitálne hodiny , teplomer , otáčkomer všetko v jednej skrinke
Návrat nahoru
mba
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: so únor 24 2007, 15:04    Předmět: Citovat

Je to z bazáru za 50Sk ! Vnútri sú 2 plošáky jeden vyzerá ako stabilizátor so zenerkou zenerka je 12V a tranzistorom na chladiči a druhý je samotná elektronika na tom plošáku je svorkovncia pod ktorou je napísané = 11V - 13 V
Ten prístroj bol asi pôvodne určený pre náklaďaky s 24V sieťou.
Návrat nahoru
niccozm



Založen: Feb 05, 2007
Příspěvky: 40
Bydliště: Nitriansky kraj - SR

PříspěvekZaslal: so únor 24 2007, 15:14    Předmět: Citovat

Šak keď tam máš ten stabilizátor so zenerkou, tak to by malo stačiť... Very Happy
_________________
Pozor, nenaser ma, niekedy som nervák... Razz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
niccozm



Založen: Feb 05, 2007
Příspěvky: 40
Bydliště: Nitriansky kraj - SR

PříspěvekZaslal: so únor 24 2007, 15:29    Předmět: Citovat

ALEBO: Skús použiť toto: trimrom nastavíš úroveň výstupného napätia...


stabilizacia do auta.JPG
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  stabilizacia do auta.JPG
 Velikost:  14.47 kB
 Staženo:  89 krát


_________________
Pozor, nenaser ma, niekedy som nervák... Razz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mi-ro



Založen: Feb 08, 2005
Příspěvky: 7960
Bydliště: rovina u Kolína

PříspěvekZaslal: so únor 24 2007, 16:03    Předmět: Citovat

niccozm napsal(a):
Šak keď tam máš ten stabilizátor so zenerkou, tak to by malo stačiť... Very Happy
Pochopil jsi co potřebuje? kdyžtak si to ještě dvakrát přečti, potřebuje za každou cenu stabilních 12V jenže autobaterka při vypnutým motoru může klesnout na 11V a navíc regulace co jsi mu namaloval naposledy potřebuje k tomu aby dala 12V alespoň 15. Zkrátka podle mě jedině použít zvyšovací měnič pro notebooky na 18V a z toho ustabilizovat těch 12V. Druhá věc je co ten tvůj pekelnej stroj udělá když bude mít 11V -jestli by mu to nestačilo protože logika bude mít stejně 5V napájení.
_________________
..to bude jen ňákej odpůrek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
niccozm



Založen: Feb 05, 2007
Příspěvky: 40
Bydliště: Nitriansky kraj - SR

PříspěvekZaslal: so únor 24 2007, 16:06    Předmět: Citovat

Za dobrotu na žobrotu Mad Rolling Eyes
_________________
Pozor, nenaser ma, niekedy som nervák... Razz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mba
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: so únor 24 2007, 16:13    Předmět: Citovat

Tá mašina na 11V pri vypnutom motore pôjde ale pri zapnutom motore a 16,5V pôjde do večných lovíšť Exclamation Ak tam dám stabilizátor zožerie 2V a pri vypnutom motore to nepôjde. Ten plošák z elektronikov je celkom veľký je tam plno IO. Dalšia stabilizácia na 5V tam nieje. Ten prístroj je dosť zložitý
Funkcie sa neprepínajú hodiny sú na samostatnom displeji teplomer tiež a otáčkomer je pásik z 12 LED.
Návrat nahoru
Radix



Založen: Nov 14, 2006
Příspěvky: 2633

PříspěvekZaslal: so únor 24 2007, 16:18    Předmět: Citovat

Připoj to na řiditelný zdroj, snižuj napětí. Tak zjistíš, při jakém napětí to přestane fungovat.
Z toho pak můžeš vyjít při dalším řešení.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mba
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: so únor 24 2007, 16:35    Předmět: Citovat

Pri 10,8 V už ukazuje teplomer somariny , hodiny ešte idú dobre a otáčkomer nemám ako vyskúšať.
Návrat nahoru
mba
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: so únor 24 2007, 16:37    Předmět: Citovat

Pod 10V hodiny stále idú teplomer je úplne mimo ale svietivosť displejov je už horšia.
Návrat nahoru
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9794
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: so únor 24 2007, 16:50    Předmět: Citovat

Každá věc, co je určena do auta se dimenzuje aspoň na 15V. Když máš nastartovaný auto, tak maximální napětí v palubní síti je 14.2V. Většinou máš ale něco zapnutý - světla, motor topení/větrání. Tím pádem se Ti pohybuje napětí kolem 13.8V. Proto není potřeba žádnej stabilizátor. Když použiješ jako "omezovač" tranzistor,odpor a zenerku (obecně známý stabilizátorový obvod z dob, když 7812 stála ještě 50KČS), tak Ti pod jmenovitým napětím funguje jako "vyhlazovací element", pokud máš paralelně k zenerce kondenzátor. (Kdysi se takto zapojený obvod bez zenerky používal jako "syntetická tlumívka" pro lepší vyhlazení usměrněnýho proudu.)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Kaca



Založen: Nov 29, 2006
Příspěvky: 2817
Bydliště: Hadačka

PříspěvekZaslal: so únor 24 2007, 16:53    Předmět: Citovat

Nejlepší by bylo použít impulzní zdroj ale jeho cena by o hodně přesáhla mcenu tékle zbytečnosti. V jednoduchosti je krása.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Radix



Založen: Nov 14, 2006
Příspěvky: 2633

PříspěvekZaslal: so únor 24 2007, 16:53    Předmět: Citovat

Jenže tato věc byla původně určena do vozidla s napájením 24 V, které bylo následně stabilizováno na 12 V.
V tom je rozdíl.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund