O vejtřasu se říká, že "postavila lanovku na Ještěd".
Išli sme lanovkou na Chopok a míňali sme V3Sku .. cestou dolu sme ju asi v polovici zase míňali plnú dreva, ako vrešťala na redukcíách, aby stíhalo dobíjať vzduch a motor stíhal niečo ukočírovať... Mal som na stavbu domu S5T-valník a raz som išiel do vzdialenejšieho lomu pre štrk (náš blízky lom mal poruchu na mlyne!... cestou dolu som 3x stál, lebo už nestíhal komresor ... naložili mi dobrých 8-9 ton (na papieri 5t) ... nezažiješ nevieš..
A naj-zážitok - boli sme pre palivové drevo kamarátovi v miestnych "vrchoch"...hore ma naložili a pripojili ešte vlečku, ktorú som aj dolu kopcom musel "ťahať" !!! 6x sme dofukovali gumy na vlečke... Brzdy na nej tiež nefungovali podľa predpisu .. ale dali sme to... Na mieste určenia - v cca 25° stúpaní do dvora už motor nevládal... odpojili sme vlečku a "stála" ... hovorím kamarátovi.. Riadne si ju podložil??? A vraj načo...veď sa ani nepohla dozadu
S5T oproti V3S mala na ceste výhodu.. dokázala ísť minimálne o tretinu rýchlejšie.. nemala v "kolesách redukcie" a 90 km/h išla ako nič!! ... Iné to bolo v teréne... našťal si pod koleso S-päťky a bol problém sa bez uzávierky dif, pohnúť ... ale to bol už náklaďák pre iné podmienky...
Tá moja na tú dobu mala celkom dobré vychytávky... uzávierka diferáku ovládaná el.vzduchoventilom, podobne aj redukcia prídavnej prevodovky na el. ovládaný vzduchový piest, či ručná brzda so vzduchovým válcom ovládaným elektricky a zaistením len polohou páky ručky... alebo len taká prkotina - zdvihnutie rezervy pod korbu na vzduch...
Keď som bol na STK.. a pri skúške "ručnej brzdy" hovorím technikovi - Na páke ručnej brzdy je tlačítko... vzduch utiahne pakne do zabrzdeného stavu... a páka ich len "zaistí"... Načo mi to vyprávate, ja to poznám! Dva krát "spadol" z valcov
A trúba vám netrúbi.. mi hovorí... a ja mu.. keď budete z auta vystupovať - nezľaknite sa ... Presne stupil na vzduchový "ventil/spínač" (pôvodne motorová brzda) a 4 vzduchové "húkačky" zabrali... skoro vypadol z dverí
Bola to dožívajúca stará herka, ale po drobnej údržbe chodila jak ďas...
Založen: Jun 07, 2004 Příspěvky: 1293 Bydliště: Púchov , SLOVENSKO
Zaslal: čt září 11 2025, 22:08 Předmět:
ok1hga napsal(a):
. . . to jsme byli ještě mladí
Hmm , tiež som bol vyškolený na operátora vozidla R3A _________________ Nikdy neříkejte, že něco nejde, protože vždy se najde blbec, který neví, že to nejde, a udělá to !
Úspěch je špatný učitel. Kvůli němu si chytří lidé myslí, že nemohou prohrát. (Bill Gates)
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6840 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: pá září 12 2025, 18:54 Předmět:
duke nuke Není to o řidiči. Vůbec. Byly tam čtyři tatry a klouzaly všema osmi po té mokré trávě. Taky jsem na to koukal. _________________ Digitální technologie pracuje se dvěma stavy. Buď vůbec, nebo blbě.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 34379 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá září 12 2025, 20:12 Předmět:
Rozdíl mezi "kvíčalou" T-805 a vejtřasem byl (a pořád je) taky v trakci. Kvíčala má motor V8 na benzín, v podstatě jde o pohonnou jednotku shodnou s "šestsettrojkou", která má určitej průběh závislosti výkonu a krouťáku na otáčkách. Je to relativně vysokootáčkovej motor, kterej má navíc ještě strmou charakteristiku, protože to je atmosféra bez veškerý další techniky k posílení krouťáku hlavně "dole" = v nízkejch otáčkách. Naproti tomu "vejda" má řadovej šestiválec, dýzl sedmilitr s dlouhým zdvihem a placatou křivkou krouťáku, kterej nepotřebuje žádný vysoký točky, aby tahal - je to vlastně polovina motoru Tatry 111. Proto vejda nepotřebuje dupat na plyn a vystačí si jen s planetovýma redukcema v kolech k tomu, aby na skoro volnoběh ukroutila to, na co "kvíčala" potřebuje pomocnou redukční převodovku. Je to vidět na každým truck-trialu - tyhle auta projedou vším možným jedině pokud mají redukce A motory schopný zajistit dostatečnej výkon už při točkách jen málo převyšujících volnoběh. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
V rámci "C-čka" vodičáku , som absolvoval aj pár jázd na traktore - nepamätám typ - ale taký menší typ ako používali vtedy poľnohospodári.. Ale bez "vlečky" som musel vojsť do križovatky na jednotke NA "korytnačku" (želvu). Bola to celkom estráda, lebo na tej redukovanej jednotke to išlo menej ako rýchlosť potácajúcej sa chôdze a v tom štvrť-oblúku som mal 7x preradiť do plnej štvorky cez "polky" To bol iný levell
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.