Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Legenda - náklaďák Praga V3S
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
kulikus



Založen: Dec 10, 2009
Příspěvky: 3001

PříspěvekZaslal: so září 06 2025, 22:41    Předmět: Legenda - náklaďák Praga V3S Citovat

Moc pěkný dokument o legendárním armádním nákladním voze z Československa je v jendom z dokumentárních filmů z České zázraky, kde je nejen V3S Holka do nepohody, ale i o vzniku tryskových stavů v Rychlostí trysku nebo o vzniku polarografie v Kapka rtuti či Nanořešení made by Czech a další....
Další zajímavé dokumenty jsou v sérii Zašlapané projekty

_________________
pro mládež - Hamíkův koutek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
rudolf02



Založen: Sep 05, 2012
Příspěvky: 604
Bydliště: ústeckoorlicko

PříspěvekZaslal: ne září 07 2025, 5:58    Předmět: Citovat

Na tomto náklaďáku jsem dělal brigádně závozníka. I na jeho klonech včetně silniční V5S s prodlouženou korbou a další s cisternou. Dokonce jsme v dešti vytahovali na velmi šikmém travnatém svahu traktor i s vlečkou, neb mu to prokluzovalo.
Sice max 60km/h, ale neměl problém s jakoukoli překážkou. Naprostá spolehlivost, menší u tatrovek a o liazkách raději mlčím (opravy téměř každou jízdu v terénu).
Zato uvnitř to bylo utrpení, doslova řev motoru a tvrdé pérování. Jezdí ale dodnes, výdrž 60 až 70 let.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO
Doporučuje se dohled moderátorů


Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 20165
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: ne září 07 2025, 6:49    Předmět: Citovat

Podívejte se , nic takového už nebude .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 8299
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: ne září 07 2025, 7:24    Předmět: Citovat

rudolf02 napsal(a):
I na jeho klonech včetně silniční V5S

Neměl jsi na mysli Pragu S5T?

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
ok1hga



Založen: Nov 28, 2006
Příspěvky: 12509
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: ne září 07 2025, 8:44    Předmět: Citovat

. . . to jsme byli ještě mladí


radiovuz PV3S R3A.jpg
 Komentář:
Senica nad Myjavou jaro 1984
 Velikost:  210.81 kB
 Zobrazeno:  63 krát

radiovuz PV3S R3A.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 34379
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne září 07 2025, 8:49    Předmět: Citovat

rudolf02 napsal(a):
Na tomto náklaďáku jsem dělal brigádně závozníka. I na jeho klonech včetně silniční V5S s prodlouženou korbou ...
Silniční byla S5T, případně pozdější S5T-2 s rychlejšíma převodama, ale v obou případech se znakem náprav jenom 2x4 = pohon jen 1 kardanem na 1 zadní nápravu s dvojmontáží, přední náprava tuhá s nápravnicí tvaru "U" a bez redukčních převodů v nábojích kol.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MiraSt



Založen: Apr 19, 2008
Příspěvky: 1710
Bydliště: Fryčovice

PříspěvekZaslal: ne září 07 2025, 9:52    Předmět: Citovat

Byli mladí a také hezcí.
Dva roky jsem s tím jezdil jako řidič a strojník elektrocentrály. R3A se to jmenovalo.
Za tím sklem vedle dveří byla skříň pro osobní věci, proto to bílé v okně.
Výbava byla myslím R107, R111, R123 a R130. Na té jsme poslouchali interprogram rádio Praha. Vzadu byla elektrocentrála 3 kVA. Při provozu ji bylo nutné dát ven.



497495068.jpg
 Komentář:
 Velikost:  283.97 kB
 Zobrazeno:  106 krát

497495068.jpg



_________________
Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Demolice běží naplno.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jjilek



Založen: Mar 29, 2009
Příspěvky: 4357
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: ne září 07 2025, 14:39    Předmět: Citovat

Úplně v pohodě. Na vojně jsem občas vyzkoušel V3S (v dílně, na silnici a v terénu). V 80 letech jsem na Slovensku koupil S5T (s následujícími problémy v českých zemích) a odvozil téměř všechen materiál na stavbu RD. A poté ještě prodal dál.
Super.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6840
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: čt září 11 2025, 17:47    Předmět: Citovat

Na vojně tatry 815 nedokázali vyjet travnatý svah po dešti. Prostě ne a ne. A véeska se pěkně vydrápala. Řidiči tater byli takový smutný/nasraný.
_________________
Digitální technologie pracuje se dvěma stavy. Buď vůbec, nebo blbě.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 19789
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: čt září 11 2025, 18:46    Předmět: Citovat

Kámoš mi tvrdil, že na vojně v osmdesátkách vyjel se skříňovou V3S až na vrchol Milešovky. Nikdy jsem tam nebyl a tak nedovedu posoudit.
_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 34379
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt září 11 2025, 18:52    Předmět: Citovat

O vejtřasu se říká, že "postavila lanovku na Ještěd".
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
xsc



Založen: Sep 25, 2014
Příspěvky: 8237

PříspěvekZaslal: čt září 11 2025, 18:56    Předmět: Citovat

Vzhledem k tomu, že tu postavily ČSD ve 30. letech, tak asi ne Smile Možná tak při rekonstrukci v 70. letech.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
DukeNuke



Založen: Apr 02, 2018
Příspěvky: 1679

PříspěvekZaslal: čt září 11 2025, 19:29    Předmět: Citovat

TAKJAN napsal(a):
Na vojně tatry 815 nedokázali vyjet travnatý svah po dešti. Prostě ne a ne. A véeska se pěkně vydrápala. Řidiči tater byli takový smutný/nasraný.
To je bohužel šoférem. Než vjede do svahu, tak musí použít uzávěrky a předek. Jinak mu zabírá jen jedno kolo a to opravdu nestačí.
To nic nemění na tom, že "ventra" má průchodnost terénem úžasnou.


Naposledy upravil DukeNuke dne čt září 11 2025, 19:34, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dvorak



Založen: Apr 25, 2013
Příspěvky: 2192
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

PříspěvekZaslal: čt září 11 2025, 19:34    Předmět: Citovat

I já jsem si véesku užil na vojně(1970-72) jakožto radiový vůz, říkalo se tomu RUT (nevím proč), byla trvale postavena na kopci Blatná u obce Libá nedaleko Chebu a sloužila jako odposlechové pracoviště US a D pozemních vojsk v pásmu VKV. Problém byl v zimě s topením, do kamínek se přikládalo zvenčí.
Potom ve 40-ti letech jsem si dělal řidičák na náklaďák a učil jsem se právě na PV3S. Převodovka nesynchronní, řazení nahoru přes spojku, dolu s meziplynem. Kupodivu řadicí páka byla poměrně krátká a řadila dost přesně. Stěrače poháněné stlač. vzduchem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 34379
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt září 11 2025, 20:03    Předmět: Citovat

Šak právě ventra každýho vyškolila, bez ní by už nikdo na 2 sešlápnutí spojky a meziplyn řadit neuměl...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.52 sekund