Zaslal: so září 06 2025, 22:41 Předmět: Legenda - náklaďák Praga V3S
Moc pěkný dokument o legendárním armádním nákladním voze z Československa je v jendom z dokumentárních filmů z České zázraky, kde je nejen V3S Holka do nepohody, ale i o vzniku tryskových stavů v Rychlostí trysku nebo o vzniku polarografie v Kapka rtuti či Nanořešení made by Czech a další....
Další zajímavé dokumenty jsou v sérii Zašlapané projekty _________________ pro mládež - Hamíkův koutek
Na tomto náklaďáku jsem dělal brigádně závozníka. I na jeho klonech včetně silniční V5S s prodlouženou korbou a další s cisternou. Dokonce jsme v dešti vytahovali na velmi šikmém travnatém svahu traktor i s vlečkou, neb mu to prokluzovalo.
Sice max 60km/h, ale neměl problém s jakoukoli překážkou. Naprostá spolehlivost, menší u tatrovek a o liazkách raději mlčím (opravy téměř každou jízdu v terénu).
Zato uvnitř to bylo utrpení, doslova řev motoru a tvrdé pérování. Jezdí ale dodnes, výdrž 60 až 70 let.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 34379 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne září 07 2025, 8:49 Předmět:
rudolf02 napsal(a):
Na tomto náklaďáku jsem dělal brigádně závozníka. I na jeho klonech včetně silniční V5S s prodlouženou korbou ...
Silniční byla S5T, případně pozdější S5T-2 s rychlejšíma převodama, ale v obou případech se znakem náprav jenom 2x4 = pohon jen 1 kardanem na 1 zadní nápravu s dvojmontáží, přední náprava tuhá s nápravnicí tvaru "U" a bez redukčních převodů v nábojích kol. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Byli mladí a také hezcí.
Dva roky jsem s tím jezdil jako řidič a strojník elektrocentrály. R3A se to jmenovalo.
Za tím sklem vedle dveří byla skříň pro osobní věci, proto to bílé v okně.
Výbava byla myslím R107, R111, R123 a R130. Na té jsme poslouchali interprogram rádio Praha. Vzadu byla elektrocentrála 3 kVA. Při provozu ji bylo nutné dát ven.
497495068.jpg
Komentář:
Velikost:
283.97 kB
Zobrazeno:
106 krát
_________________ Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Demolice běží naplno.
Založen: Mar 29, 2009 Příspěvky: 4357 Bydliště: Olomouc
Zaslal: ne září 07 2025, 14:39 Předmět:
Úplně v pohodě. Na vojně jsem občas vyzkoušel V3S (v dílně, na silnici a v terénu). V 80 letech jsem na Slovensku koupil S5T (s následujícími problémy v českých zemích) a odvozil téměř všechen materiál na stavbu RD. A poté ještě prodal dál.
Super.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6840 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: čt září 11 2025, 17:47 Předmět:
Na vojně tatry 815 nedokázali vyjet travnatý svah po dešti. Prostě ne a ne. A véeska se pěkně vydrápala. Řidiči tater byli takový smutný/nasraný. _________________ Digitální technologie pracuje se dvěma stavy. Buď vůbec, nebo blbě.
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 19789 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: čt září 11 2025, 18:46 Předmět:
Kámoš mi tvrdil, že na vojně v osmdesátkách vyjel se skříňovou V3S až na vrchol Milešovky. Nikdy jsem tam nebyl a tak nedovedu posoudit. _________________ Jirka
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 34379 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt září 11 2025, 18:52 Předmět:
O vejtřasu se říká, že "postavila lanovku na Ještěd". _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Na vojně tatry 815 nedokázali vyjet travnatý svah po dešti. Prostě ne a ne. A véeska se pěkně vydrápala. Řidiči tater byli takový smutný/nasraný.
To je bohužel šoférem. Než vjede do svahu, tak musí použít uzávěrky a předek. Jinak mu zabírá jen jedno kolo a to opravdu nestačí.
To nic nemění na tom, že "ventra" má průchodnost terénem úžasnou.
Naposledy upravil DukeNuke dne čt září 11 2025, 19:34, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Apr 25, 2013 Příspěvky: 2192 Bydliště: Dvůr Králové n.L.
Zaslal: čt září 11 2025, 19:34 Předmět:
I já jsem si véesku užil na vojně(1970-72) jakožto radiový vůz, říkalo se tomu RUT (nevím proč), byla trvale postavena na kopci Blatná u obce Libá nedaleko Chebu a sloužila jako odposlechové pracoviště US a D pozemních vojsk v pásmu VKV. Problém byl v zimě s topením, do kamínek se přikládalo zvenčí.
Potom ve 40-ti letech jsem si dělal řidičák na náklaďák a učil jsem se právě na PV3S. Převodovka nesynchronní, řazení nahoru přes spojku, dolu s meziplynem. Kupodivu řadicí páka byla poměrně krátká a řadila dost přesně. Stěrače poháněné stlač. vzduchem.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 34379 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt září 11 2025, 20:03 Předmět:
Šak právě ventra každýho vyškolila, bez ní by už nikdo na 2 sešlápnutí spojky a meziplyn řadit neuměl... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.