Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Dacromet - povrchová úprava pro prevenci galvanické koroze

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
kybrex



Založen: Jul 26, 2007
Příspěvky: 317

PříspěvekZaslal: pá srpen 22 2025, 15:09    Předmět: Dacromet - povrchová úprava pro prevenci galvanické koroze Citovat

Zdravím,

řeším, že jedna nejmenovaná automobilka z Ingolstadtu, která dříve dělala pěkná a zajímavá auta s náskokem skrz techniku, už nedrží výrobu náhradních dílů jako třeba Mnichovská automobilka, na jejíž legendarní modely jsou díly v originále dostupné i po 20 letech. Celý fór je v tom, že dle servisní příručky je nutné použít pouze speciální spojovací materiál (šrouby), který má vhodnou povrchovou úpravu, která nezpůsobuje v místě kontaktu s hliníkovou slitinou dílů karoserie galvanickou korozi.

V příručce se mluví o Dachromet, na internetu jsem našel spíš Dacromet. (možná mají v tištěné příručce překlep).

Bohužel podle originál VAG čísla ty šrouby (M6x16 s šestihannou hlavou) a touto speciální úpravou (se zelenkavým povrchem) nejde už sehnat jako mnoho dalších dílů, a v železářství a v e-shopech je to samý žárový zinek, bílý zinek, barva nebo bez úpravy či nerez.

Četl jsem, že nerez by šel použít, ale jen když tam nebude působit vlhkost/sůl, což v autě bývá a zinkované šrouby tu galvanickou korozi způsobují. Barva jako izolant nepomůže, protože se při zašroubování odře, tak hledám způsob, jak to vyřešit. Nechci v hliníkové karoserii najít po roce vyhnilou díru po šroubku.

Nějaký nápad, kde to sehnat, nebo jak to obejít? Jak zajistit, aby tam ten galvanický článek nevznikl?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 2016

PříspěvekZaslal: pá srpen 22 2025, 17:53    Předmět: Citovat

To jsem zazil i u Phaetona, kde specialni srouby drzely rozvod sani na hlavach. Bylo to z jakesi horcikove slitiny a ty srouby dost mekky (asi hlinik nebo jeho slitina) a na jedno pouziti. Pak uz taky nesly sehnat a vymena svicek byla dost vyzva Smile)

U tebe to vypada, ze tu antikorozni upravu zakazali kvuli obsahu oxidu chromiciteho: https://www.ejot.co.uk/Technical-information/Surface-Coatings/p/VBT_OBERFLAECHEN#:~:text=The%20following%20anti%2Dcorrosion%20surfaces,coating%20from%20the%20company%20DACRAL

Mozna tam dat srouby bez upravy a napatlat timto: https://www.mbfg.co.uk/QL9594.html
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dj_Paul



Založen: Sep 19, 2004
Příspěvky: 2597
Bydliště: Laškov

PříspěvekZaslal: pá srpen 22 2025, 19:12    Předmět: Citovat

a co titan?
Nerez je dost měkká. Místo nerezi používáme šrouby z duplexu, proto jak jsou měkké
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
lesana87



Založen: Sep 20, 2014
Příspěvky: 3817

PříspěvekZaslal: pá srpen 22 2025, 19:59    Předmět: Citovat

Místo nerezi (austenitické) používáme šrouby z nerezi (duplexní).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
samec



Založen: Dec 19, 2017
Příspěvky: 5620

PříspěvekZaslal: pá srpen 22 2025, 23:28    Předmět: Citovat

A čo dural?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kybrex



Založen: Jul 26, 2007
Příspěvky: 317

PříspěvekZaslal: ne srpen 24 2025, 12:33    Předmět: Citovat

Díky za rady. Úředníci zakazujou olovnatou pájku, antikorozní ochranu šroubů do auta. Ať jdou do řiti hňupi. Připomíná mi to pohádku "A čím budou ty lidičky solit?" a odpověď krále je: "Ničím. A Ty budeš solit taky ničím".... "a zejtra začnou lidem holit hlavy".

Koupil jsem nerez A4-80 a napatlám to i tou "izolační vazelínou" a snad to bude ok. Je to auto pro radost, nejezdím s tím v soli a ve špatném počasí ani to nejezdí každý den, ale sem tam sníh na horách, abych si užil pohon všech kol, znamená ve městě trochu té soli. Sice to pak hned opláchnu a schovám to zamrzlé garáže do jara, abych to pak hned umyl znovu a pořádně, když přestane mrznout, tak snad to vydrží.

Mě by ani tak nevadilo, že se zakáže něco, co škodí, ale bylo by fajn na to mít nejdřív odpovídající náhradu. Navíc mám pocit, že když tu olovnatou pájku nikdo nebude jíst nebo nebude dávat dětem na hraní olizovat šrouby s šestimocným chromem, tak při použití v průmyslu je to ok. Navíc všude jinde na světě, zejména na východě se to zřejmě dál vesele používá. Rolling Eyes
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
kybrex



Založen: Jul 26, 2007
Příspěvky: 317

PříspěvekZaslal: ne srpen 24 2025, 17:34    Předmět: Citovat

Nakonec jsem ještě hledal a našel jsem, že náhradou Dacromet jsou povrchové úpravy Geomet nebo Delta Protekt KL 100 bez šestimocného Chromu. Našel jsem šrouby s tou Delta Protekt, tak jsem to zkusil koupit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.25 sekund